Parijs 23 juli 2010: deel 2 van 3 (Gare de l'Est)
Geplaatst: 27 okt 2010, 18:45
Paris Est ligt op 5 minuutjes wandelen van Paris Nord. Gedurende de dag maakte ik een keer of 3 de oversteek.
De Gare de l'Est richt zich (U raadde het al) op het Oosten, met treinen van en naar Oost-Frankrijk, Duitsland en verder, en de oostrand van Parijs.
Net als Paris Nord is het aangesloten op het wisselstroomnetwerk (spanning 25 kV). In principe kunnen er dezelfde loks komen, maar de BB 16000 heb ik hier niet gezien.
De BB 17000 was ruim vertegenwoordigd, vooral in de spitsuren.
Hier sleept de 17103 in IDF kleuren DB slaapwagens weg:
En hier de 17081 met een Transilien trein :
Enkele BB 15000 uit Paris Est.
De 15013 in TEE kleuren met een Corail sleep:
En de 15020 in Multiservice kleuren mag ook meedoen:
Tot hier biedt Paris Est eigenlijk maar flauw weerwerk tegen Paris Nord, maar dat is zonder deze jongens gerekend:
de CC 72100, 114 ton droog aan de haak (tweede doelstelling gehaald). Hier de 72145 en 72148 met hun Corails:
Tenslotte ook hier een BB 67400
De 67478 in Fret jasje met een Transilien sleep:
Deel 3 volgt
De Gare de l'Est richt zich (U raadde het al) op het Oosten, met treinen van en naar Oost-Frankrijk, Duitsland en verder, en de oostrand van Parijs.
Net als Paris Nord is het aangesloten op het wisselstroomnetwerk (spanning 25 kV). In principe kunnen er dezelfde loks komen, maar de BB 16000 heb ik hier niet gezien.
De BB 17000 was ruim vertegenwoordigd, vooral in de spitsuren.
Hier sleept de 17103 in IDF kleuren DB slaapwagens weg:


De 15013 in TEE kleuren met een Corail sleep:


de CC 72100, 114 ton droog aan de haak (tweede doelstelling gehaald). Hier de 72145 en 72148 met hun Corails:


De 67478 in Fret jasje met een Transilien sleep:
