Pagina 1 van 1

Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 29 okt 2010, 19:24
door KB
Vanmorgen vertrok IC K 2229 in Genk met een zevental minuten vertraging. Pas na het vertrek in Hasselt, liet de TBG voor het eerst van zich horen. De vertraging was volgens hem te wijten aan "exploitatieproblemen" (of was het nu exploitatiemoeilijkheden?). Weet er iemand wat daarmee bedoeld wordt? Ik weet wel dat de binnenverlichting van de trein slechts een vijftal minuten voor het voorziene vertrek aan ging (behalve in de portalen, daar brandde ze al), wellicht zal dat er wel iets mee te maken hebben.

Re: Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 29 okt 2010, 23:17
door Steve
Het is natuurlijk een bijzonder brede term die veel ladingen kan dekken, maar ik gok op een personeelsprobleem. TB of TBG te laat of niet opgedaagd, geblokkeerd op een andere trein (met grote vertraging) enzovoort.

Re: Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 29 okt 2010, 23:22
door Molenbruch Y.
Vanochtend is IC K 2204 met vijftien minuten vertaging aangekomen in Genk. Dat AM 96-stel rijdt weliswaar terug als P 7328, maar vermoedelijk wordt de TBG van IC K 2229 inderdaad ook via deze trein aangevoerd. Het zou alleszins één en ander verklaren...

Groeten,

Re: Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 04 nov 2010, 17:40
door Jani
E2229 is de herbenuttiging van E2204, die met 15 minuten vertraging aankwam te Genk, ten gevolge gestoorde overwegen op de L21.

Re: Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:47
door Molenbruch Y.
E2229 is de herbenuttiging van E2204
Neen. Zoals ik hierboven al schreef: P 7328 herbenuttigt het materieel (1 AM 96) van IC K 2204. De M6-stam van IC K 2229 wordt leeg aanvoerd vanuit Hasselt als RE2229 (Hasselt 06:21 - Genk 06:43).

Groeten,

Re: Exploitatiemoeilijkheden

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:54
door Jani
allee, herbenuttiging van personeel dan, om precies te zijn.