Pagina 1 van 1
Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 13 dec 2010, 18:20
door Shrek
Daarstraks had mijn stoptrein Antwerpen-Mechelen 10 minuten vertraging. Best lastig als je in Nekkerspoel een overstap van 5 minuten hebt naar de IC richting Leuven, zo moet de TBG gedacht hebben. Ze riep om dat reizigers met bestemming Leuven niet moesten afstappen en in Mechelen de IR-trein moesten nemen.
Gelukkig had ik door dat de IC al vanaf Berchem op hetzelfde spoor als de stoptrein rijdt en dus met net evenveel vertraging reed. We hadden dus nog mooi onze aansluiting en waren een half uur sneller in Leuven dan de mensen die toch bleven zitten.
Nu vraag ik mij af waar die TBG haar informatie vandaan haalde. Heeft zij geen verbinding met traffic control of railtime? Dan moest ze toch gezien hebben dat de aansluitende trein ook vertraging had

Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 13 dec 2010, 23:34
door Steven
als railtime weer eens zelf vertraging heeft kan de TBG enkel werken met de info die zeker is (en dat is niet zoveel).
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 13 dec 2010, 23:41
door Kristofke
Omdat de info van RDV komt, en deze spelen dan liever op zeker. Het is altijd beter om iets met zekerheid om te roepen dan dat je bij wijze van spreken zegt "misschien als ge rap zijt" lukt het hier in Nekkerspoel ook nog.
Infrabel kan nog altijd last-minute beslissen om die IC naar Leuven te versporen waardoor er geen sprake meer is van een aansluiting.
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 00:05
door Shrek
Steven schreef:als railtime weer eens zelf vertraging heeft kan de TBG enkel werken met de info die zeker is (en dat is niet zoveel).
Railtime was helemaal up to date, de reizigers met een smartphone konden via m.railtime.be meteen zeggen dat de dame in kwestie verkeerd zat.
Kristofke schreef:Omdat de info van RDV komt, en deze spelen dan liever op zeker. Het is altijd beter om iets met zekerheid om te roepen dan dat je bij wijze van spreken zegt "misschien als ge rap zijt" lukt het hier in Nekkerspoel ook nog.
Infrabel kan nog altijd last-minute beslissen om die IC naar Leuven te versporen waardoor er geen sprake meer is van een aansluiting.
Als je de situatie ter plekke kent weet je dat zoiets niet kan, de ene trein zit achter de andere, de trein naar Leuven kan niet verspoort worden. Een aansluiting is er dus altijd.
Dat de treinbegeleidster dit niet weet kan ik nog begrijpen, maar op de RDV moeten ze zoiets toch perfect kunnen zien? Daar zijn ze toch voor?
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 00:07
door Kristofke
Tsja ik ga de laatste zijn die RDV gaat verdedigen hoor

Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 00:34
door Steven
Shrek schreef:
Railtime was helemaal up to date, de reizigers met een smartphone konden via m.railtime.be meteen zeggen dat de dame in kwestie verkeerd zat.
Het is geen excuus maar de 3G verbinding van de ibis is niet vandezelfde aard als die van een GSM, geregeld hebben ze geen of slechte ontvangst.
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 10:24
door eagleheart
Steven schreef:Shrek schreef:
Railtime was helemaal up to date, de reizigers met een smartphone konden via m.railtime.be meteen zeggen dat de dame in kwestie verkeerd zat.
Het is geen excuus maar de 3G verbinding van de ibis is niet vandezelfde aard als die van een GSM, geregeld hebben ze geen of slechte ontvangst.
en de gsmtoestellen die de tbg's hebben kunnen zij niet gebruiken voor railtime?
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 12:07
door Darko
eagleheart schreef:Steven schreef:Shrek schreef:
Railtime was helemaal up to date, de reizigers met een smartphone konden via m.railtime.be meteen zeggen dat de dame in kwestie verkeerd zat.
Het is geen excuus maar de 3G verbinding van de ibis is niet vandezelfde aard als die van een GSM, geregeld hebben ze geen of slechte ontvangst.
en de gsmtoestellen die de tbg's hebben kunnen zij niet gebruiken voor railtime?
gij denkt toch niet dat die een recent nieuw toestel krijgen zeker?? :p
Deze toestellen zullen niet zo goed met internet om kunnen gaan op de gsm vrees ik.
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 14 dec 2010, 13:07
door Steven
De dienst gsm's hebben (zover ik weet) geen internetabo, daar ze al internet (beperkt) op hun ibis hebben zal de directie daar ook geen noodzaak in zien om dat wel te doen.
Re: Waar halen de TBG's hun info vandaan?
Geplaatst: 15 dec 2010, 17:56
door Jani
Shrek schreef:Steven schreef:als railtime weer eens zelf vertraging heeft kan de TBG enkel werken met de info die zeker is (en dat is niet zoveel).
Railtime was helemaal up to date, de reizigers met een smartphone konden via m.railtime.be meteen zeggen dat de dame in kwestie verkeerd zat.
Kristofke schreef:Omdat de info van RDV komt, en deze spelen dan liever op zeker. Het is altijd beter om iets met zekerheid om te roepen dan dat je bij wijze van spreken zegt "misschien als ge rap zijt" lukt het hier in Nekkerspoel ook nog.
Infrabel kan nog altijd last-minute beslissen om die IC naar Leuven te versporen waardoor er geen sprake meer is van een aansluiting.
Als je de situatie ter plekke kent weet je dat zoiets niet kan, de ene trein zit achter de andere, de trein naar Leuven kan niet verspoort worden. Een aansluiting is er dus altijd.
Dat de treinbegeleidster dit niet weet kan ik nog begrijpen, maar op de RDV moeten ze zoiets toch perfect kunnen zien? Daar zijn ze toch voor?
Waarschijnlijk heeft RDV hier nagelaten om naar Traffic Control te bellen, ze zullen gewoon naar de vertraging van beide treinen gekeken hebben in plaats van de reƫle situatie na te gaan. Ofwel heeft de TBG dit op eigen houtje besloten?