Pagina 1 van 4
1601 in volle actie
Geplaatst: 30 jun 2006, 22:37
door Trainspotterke
Gisteren, donderdag, zag ik te Oostkamp de 1601 passeren met een stam M6-rijtuigen met een extra-trein naar Oostende. Ik vermoed dat het om de treinsamenstelling gaat die eerder op de dag P 7003 Oostende - Schaarbeek verzekerd had.
Na de middag werden de M6-rijtuigen dan door de 2151 leeg terug naar Schaarbeek overgebracht. De 1601 reed als rijtuig achteraan de samenstelling mee.
Vandaag kwam ik de 1601 bij toeval nog eens tegen, toen ik toevallig met mijn fiets een spoorwegbrug ging onderduiken!
Het was rond 13.15u dat de 1601 op kop van een M6-trein richting Gent het station van Brugge verliet.
Misschien dat deze samenstelling nog vaker zal rijden gedurende de zomervakantie!

Goed nieuws dus voor fotografen, die bij deze dus niet 's ochtends vroeg moeten opstaan om de 1601 met M6-rijtuigen als P 7003 te gaan fotograferen!

Re: 1601 in volle actie
Geplaatst: 01 jul 2006, 19:52
door hein
Trainspotterke schreef:Gisteren, donderdag, zag ik te Oostkamp de 1601 passeren met een stam M6-rijtuigen met een extra-trein naar Oostende. Ik vermoed dat het om de treinsamenstelling gaat die eerder op de dag P 7003 Oostende - Schaarbeek verzekerd had.
Na de middag werden de M6-rijtuigen dan door de 2151 leeg terug naar Schaarbeek overgebracht. De 1601 reed als rijtuig achteraan de samenstelling mee.
Vandaag kwam ik de 1601 bij toeval nog eens tegen, toen ik toevallig met mijn fiets een spoorwegbrug ging onderduiken!
Het was rond 13.15u dat de 1601 op kop van een M6-trein richting Gent het station van Brugge verliet.
Misschien dat deze samenstelling nog vaker zal rijden gedurende de zomervakantie!

Goed nieuws dus voor fotografen, die bij deze dus niet 's ochtends vroeg moeten opstaan om de 1601 met M6-rijtuigen als P 7003 te gaan fotograferen!

deze had sochtends de 7009 gedaan met I10en
Geplaatst: 02 jul 2006, 17:40
door poyaud
dat zijn de "mooi-weer" treinen

Geplaatst: 03 jul 2006, 20:00
door Jonathan
Vandaag ook de 1606 M6'sen zien slepen. Toen hij aankwam in Brugge stond erop: Brugge, eindstation.
Geplaatst: 04 jul 2006, 18:19
door Trainspotterke
Jonathan schreef:Vandaag ook de 1606 M6'sen zien slepen. Toen hij aankwam in Brugge stond erop: Brugge, eindstation.
Met zo'n weer vertikte de 16 zeker om nog verder te rijden!

Geplaatst: 05 jul 2006, 12:52
door Jonathan
Trainspotterke schreef:Jonathan schreef:Vandaag ook de 1606 M6'sen zien slepen. Toen hij aankwam in Brugge stond erop: Brugge, eindstation.
Met zo'n weer vertikte de 16 zeker om nog verder te rijden!

Gisteren stond de 1608 te Brugge. Hij stond in de richting van Gent en Kortrijk met zijn gele lichten aan. Hij had ook M6'sen achter zich

Geplaatst: 05 jul 2006, 22:09
door TBbart
de 16's rijden vollenbak deze dagen... vandaag den 1604 en 1608 naar oostende brussel op en af

Geplaatst: 06 jul 2006, 14:46
door Jonathan
1602 op 7009.
1604 vandaag op rust. Ik heb die wel al lang geleden niet meer gezien.
Geplaatst: 06 jul 2006, 16:51
door Tim
In de avondspits kan nu ook een 16 met M6'en gefotografeerd worden, het betreft hier de 8009 die tijdens de toeristische periode rijdt, dit ter vervanging van de 8003 (16 met M4).
Wel lastig voor de 16 gezien de 8009 tussen Gent en Brugge 8 keer stopt...

Geplaatst: 06 jul 2006, 16:53
door Steven
Tim schreef:In de avondspits kan nu ook een 16 met M6'en gefotografeerd worden, het betreft hier de 8009 die tijdens de toeristische periode rijdt, dit ter vervanging van de 8003 (16 met M4).
Wel lastig voor de 16 gezien de 8009 tussen Gent en Brugge 8 keer stopt...

die bakken mogen dus normaal geen omnibus/stoptrein doen, omdat dit te belastend is voor de aanzetweerstanden. kortweg hou u klaar voor een lijst van verschillende pannes aan de reeks 16
Geplaatst: 06 jul 2006, 16:58
door Tim
Je zou nog gaan denken dat ze het er om doen om die bakken kapot te krijgen

Geplaatst: 06 jul 2006, 17:03
door Steven
Tim schreef:Je zou nog gaan denken dat ze het er om doen om die bakken kapot te krijgen

bwa soms heb ge van die slimme mensen die ni nadenken hoor

Geplaatst: 06 jul 2006, 19:41
door Wover
kweetni ze, nu is het eens heel warm, en zien jullie veel 16's die vaak stoppende P-treinen doen...
Dan gaat een mens zich toch een en andere afvragen...
Geplaatst: 06 jul 2006, 20:27
door Jonathan
Tim schreef:Je zou nog gaan denken dat ze het er om doen om die bakken kapot te krijgen

Als ze nu nog maar een paar jaar mogen leven, dan is het maar best dat ze dat maar doen. Dat zien we ze nog eens. Al is het maar een L-treintje.
Wat misschien wel een idee is, is een ICT met een 16 doen. Anders staan ze daar is het weekend toch maar te niksen en met die ICT rijden ze dan nog eens goed door.
Geplaatst: 06 jul 2006, 20:37
door Steven
Jonathan schreef:Tim schreef:Je zou nog gaan denken dat ze het er om doen om die bakken kapot te krijgen

Als ze nu nog maar een paar jaar mogen leven, dan is het maar best dat ze dat maar doen. Dat zien we ze nog eens. Al is het maar een L-treintje.
Wat misschien wel een idee is, is een ICT met een 16 doen. Anders staan ze daar is het weekend toch maar te niksen en met die ICT rijden ze dan nog eens goed door.
ge moet daar GEEN L treintjes mee doen, die machien zijn daar totaaaaaaal niet voor gemaakt in tegendeel da zijn locs die langdurig aan hoge snelheid moeten rijden, daarvoor zijn ze gekocht