Pagina 1 van 2

Duitser valt in slaap op spoor

Geplaatst: 03 jul 2006, 10:24
door Patrick
HAMBURG - Een 16-jarige Duitser is zaterdagnacht in de slaap gevallen op de spoorlijn tussen Bad Harzburg en Braunschweig.

De jongen was na een avondje uit op weg naar huis en legde zich tussen de sporen te slapen. De slaper merkte niets van een trein die over hem heen reed.

De machinist van de trein verwittigde de politie en die trof de jongen gezond en wel aan. Hij zei niets van de over hem heen rijdende trein te hebben gemerkt. :shock:

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 072006_012

Geplaatst: 03 jul 2006, 10:54
door SteC
Die gast heeft blijkbaar erg veel veluk gehad. Ik vroeg me altijd al af of je dan niet door de borstels geraakt wordt.

Geplaatst: 03 jul 2006, 10:58
door Steven
SteC schreef:Die gast heeft blijkbaar erg veel veluk gehad. Ik vroeg me altijd al af of je dan niet door de borstels geraakt wordt.
het gaat over duitsland :-) zover ik weet hebben ze daar geen borstel hangen. :-)

Geplaatst: 03 jul 2006, 11:46
door SteC
Steven schreef:het gaat over duitsland :-) zover ik weet hebben ze daar geen borstel hangen. :-)
Ah ok, ik dacht dat je overal krokodillen had. Ik ga er een keer op moeten letten of dat in Nederland ook zo is.

Geplaatst: 03 jul 2006, 17:15
door e49memling
SteC schreef:Die gast heeft blijkbaar erg veel veluk gehad. Ik vroeg me altijd al af of je dan niet door de borstels geraakt wordt.
Geen borstels en krokodillen in Duitsland, Indusie, een spoeldedectie vlak naast het spoor.

Geplaatst: 03 jul 2006, 18:54
door Steven
SteC schreef:
Steven schreef:het gaat over duitsland :-) zover ik weet hebben ze daar geen borstel hangen. :-)
Ah ok, ik dacht dat je overal krokodillen had. Ik ga er een keer op moeten letten of dat in Nederland ook zo is.
zover ik weet heeft nederland eveneens geen borstels :-)

Geplaatst: 03 jul 2006, 19:33
door Mark7758
Nee. We doen het contactloos.
De ATB zit in het spoor. Dus contact via de wielen.
ATB-Nieuwe Generatie doen we net zoals TBL1/2 Met bakens en lussen.

Geplaatst: 03 jul 2006, 19:51
door SteC
Raar dat dat mij nog niet opgevallen is

Geplaatst: 03 jul 2006, 19:55
door Steven
SteC schreef:Raar dat dat mij nog niet opgevallen is
enkel luxemburg kent da zover ik weet

Geplaatst: 03 jul 2006, 22:20
door Mark7758
Je vergeet Frankrijk. Die hebben ook zo'n dierentuin in het spoor liggen. 8)

Geplaatst: 03 jul 2006, 23:06
door Steven
Mark7758 schreef:Je vergeet Frankrijk. Die hebben ook zo'n dierentuin in het spoor liggen. 8)
de kvb heeft normaal geen fysiek contact zover ik weet

Geplaatst: 04 jul 2006, 07:05
door Mark7758
Kijk eens op foto's wat er naast de seinen ligt.
Daar ligt ook zo'n zonneplank.

Geplaatst: 04 jul 2006, 19:35
door Steven
Mark7758 schreef:Kijk eens op foto's wat er naast de seinen ligt.
Daar ligt ook zo'n zonneplank.
daar gebeurd toch geen fysiek contact? zover ik me voor de geest kan halen was het toch met radiosignalen of zo?

Geplaatst: 04 jul 2006, 19:52
door Mark7758
De SNCF gebruik net zoals de NMBS en de CFL het Krokodil systeem.
Dit systeem met 2 mogelijkheden worden gebruik in die landen sinds de jaren 50. Dus metaal contact tussen de borstel en de krokodil.
De KBV is misschien de voorloper van de TBL/ATB-NG - TVM430.
Dit is middels overdracht van informatie middels een zender in het spoor (De bakens) en de ontvanger in de trein.

Dit is een kleine samenvatting uit een van mijn bijbels voor mijn werk.
European Railway Signalling ISBN 0-7136-4167-3.

De details zal ik jullie besparen. :oops:
Dus beide systemen worden in Frankrijk gebruikt.

Geplaatst: 04 jul 2006, 19:54
door Steven
Mark7758 schreef:De SNCF gebruik net zoals de NMBS en de CFL het Krokodil systeem.
Dit systeem met 2 mogelijkheden worden gebruik in die landen sinds de jaren 50. Dus metaal contact tussen de borstel en de krokodil.
De KBV is misschien de voorloper van de TBL/ATB-NG - TVM430.
Dit is middels overdracht van informatie middels een zender in het spoor (De bakens) en de ontvanger in de trein.

Dit is een kleine samenvatting uit een van mijn bijbels voor mijn werk.
European Railway Signalling ISBN 0-7136-4167-3.

De details zal ik jullie besparen. :oops:
jij bedoel dan een voorganger van de KVB? of heb ik hier gewoon last van de warmte waardoor ik ni kan volgen? :oops: :oops: