Pagina 1 van 1
03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 03 jan 2011, 20:58
door Binco
Hallo,
Vandaag voor de eerste keer van het jaar gaan spotten.
We zijn naar Antwerpen Dam gegaan.
Het resultaat vind u hier:
KLIK
Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum.
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:14
door Dieselfreak
HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:25
door Bibke
Binco schreef:Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum.
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee

Welkom op het forum.
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:33
door Shrek
Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 04:32
door Robin
Shrek schreef:Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2

plus met de lange neus naar binnen toe gericht ook als ik het goed voor heb

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 19:18
door MaartendeJ
Idd, aangezien in NL en D rechts gereden wordt en de seinen dan dus ook rechts staan. Anders zijn de seinen (vooral "grondseinen"/dwergseinen) niet goed te zien, met gevolgen van dien.
Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 19:35
door Shrek
MaartendeJ schreef:Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Maar omdat de 77ers zo zwak zijn (nog minder power dan een 23! ) gebeurt dat in de praktijk wel steeds zo

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 19:38
door Robin
te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 19:40
door Dirk Jumper
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen

Echter die zien er goed uit
grotejs
Dirk

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 20:05
door Shrek
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen

Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 20:07
door Robin
Shrek schreef:Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen

Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film

goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak

.
Ze pakken inderdaad goed op foto, tegenwoordig heb je niet veel keuze meer of het is een 77 of een 28

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 20:23
door Bibke
In Duistland moesten/moeten ze in trippletractie rijden om de 100 km/h verzekerd te kunnen aanhouden.
Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam
Geplaatst: 04 jan 2011, 22:22
door dentheo
Robin schreef:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak

.
Nog altijd de transmissie-assen die kuren verkopen ?