Pagina 1 van 1

03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 03 jan 2011, 20:58
door Binco
Hallo,

Vandaag voor de eerste keer van het jaar gaan spotten.
We zijn naar Antwerpen Dam gegaan.
Het resultaat vind u hier: KLIK

Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum. :)
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee :) :D

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:14
door Dieselfreak
HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:25
door Bibke
Binco schreef:Tevens is dit ook mijn eerste berichtje hier op het forum. :)
Wel lees ik al een tijdje gewoon mee :) :D
Welkom op het forum.

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:33
door Shrek
Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2 :wink:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 04:32
door Robin
Shrek schreef:
Dieselfreak schreef:HLR 77. Mooie locs! Hoe komt het eigenlijk dat die bijna altijd met twee rijden?
-Omdat ze niet heel krachtig zijn, eentje alleen kan een goederentrein niet aan 100 km/h trekken. Met 2 lukt dat wel.
-In Nederland en Duitsland moeten ze verplicht per 2 rijden, alle buitenlandse diensten zijn dus per 2 :wink:
plus met de lange neus naar binnen toe gericht ook als ik het goed voor heb :wink:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 19:18
door MaartendeJ
Idd, aangezien in NL en D rechts gereden wordt en de seinen dan dus ook rechts staan. Anders zijn de seinen (vooral "grondseinen"/dwergseinen) niet goed te zien, met gevolgen van dien.

Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 19:35
door Shrek
MaartendeJ schreef:Volgens mij hoeven het er dan ook niet perse 2 te zijn, zolang er op de eindpunten gekeerd/gedriehoekt kan worden
Maar omdat de 77ers zo zwak zijn (nog minder power dan een 23! ) gebeurt dat in de praktijk wel steeds zo :)

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 19:38
door Robin
te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 19:40
door Dirk Jumper
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Echter die zien er goed uit :mrgreen:

grotejs
Dirk :wink:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 20:05
door Shrek
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg :lol:
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film :wink:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 20:07
door Robin
Shrek schreef:
Robin schreef:te sterk voor rangeringen maar te zwak voor baantreinen :roll:
Maar ze zijn wel redelijk goedkoop in onderhoud en gebruik. Dus per 2 rijden is niet zo'n ramp voor dergelijke machines, er zijn er toch genoeg :lol:
En zoals Dirk zegt en je hierboven kan zien: ze pakken goed op foto/film :wink:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak :mrgreen: .

Ze pakken inderdaad goed op foto, tegenwoordig heb je niet veel keuze meer of het is een 77 of een 28 :lol:

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 20:23
door Bibke
In Duistland moesten/moeten ze in trippletractie rijden om de 100 km/h verzekerd te kunnen aanhouden.

Re: 03-01-2010 Antwerpen Dam

Geplaatst: 04 jan 2011, 22:22
door dentheo
Robin schreef:
goedkoop wel maar ze rijden er wel genoeg van in de prak :mrgreen: .
Nog altijd de transmissie-assen die kuren verkopen ?