Pagina 1 van 2

TBL1+ op MR800

Geplaatst: 26 jan 2011, 22:21
door Robin
sinds 1 Januari hou ik een lijstje bij met welke vierledige rond rijd met TBL en welke niet.
Helaas loopt de maand op z'n einde en hopelijk hebben anderen de ontbrekende ergens gezien.

Omdat ik dikwijls de stoptrein neem naar Noorderdokken vond ik het wel interessant om te weten hoeveel materieel ze nog hebben tot dat ze niet meer tot Roosendaal kunnen rijden.

Hierbij mijn lijstje;
waar het woordje niet achter staat betekent dat dat stel zonder TBL rijd.
801 niet
803
805
806
807
809
810
811
814 niet
816
818
819
820
821
822
823 niet
824 niet
825
826
829
833
834 niet
835 niet
837
838 niet
842 niet
844

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 27 jan 2011, 15:09
door Marcad
Halo Robin,

Ik doe ook een lijst met 800 (en ook MS66-79) die de tbl1+ heeft.

Ik doe het op basis van de stickers die bij de stuurposten zijn en ik kijk op in de stuurpost toen er geen stickers zijn.
Hier is mijn spot lijst :

801 -- TBL1+
802 -- TBL1+
803 -- TBL1+
804 -- TBL1+
805 -- TBL1+
806 -- TBL1+
807 -- TBL1+
808 -- TBL1+
809 -- TBL1+
810 -- TBL1+
811 -- TBL1+
812 -- TBL1+
813 -- TBL1+
814 -- TBL1+
815 -- TBL1+
816 -- TBL1+
817 -- TBL1+
818 -- TBL1+
819 -- TBL1+
820 -- TBL1+
821 -- TBL1+
822 -- TBL1+
823 laatste keer gezien : 28/10/2010
824 laatste keer gezien : 21/01/2011
825 -- TBL1+
826 laatste keer gezien : 21/09/2010 [staat in Mechelen]
827 -- TBL1+
828 -- TBL1+
829 -- TBL1+
830 -- TBL1+
831 -- TBL1+
832 laatste keer gezien : 21/06/2010
833 -- TBL1+
834 -- TBL1+
835 laatste keer gezien : 04/01/2011
836 -- TBL1+
837 -- TBL1+
838 laatste keer gezien : 28/12/2010
839 -- TBL1+
840 -- TBL1+
841 -- TBL1+
842 laatste keer gezien : 15/12/2010
843 laatste keer gezien : 17/09/2010 [staat in Mechelen]
844 laatste keer gezien : 15/10/2010

TBL1+ : ik ben zeker dat het met het systeem uitgerust is

Met jouw lijst, ik denk dat de 5 die naar Rosendaal kunnen gaan zijn : 823 824 835 838 en 842

Groeten
M

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 27 jan 2011, 17:36
door Marianne
835 in ieder geval. Pas nog op Roosendaal gezien.
Ik zal er eens op letten als ik weer eens op het station ben en de nummers noteren als ik het stoppertje zie.

Hoeveel van die varkensneuzen willen ze eigenlijk nog behouden zonder TBL voor de dienst op Roosendaal?

Groetjes,
Marianne

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 27 jan 2011, 18:11
door Robin
Marianne schreef:835 in ieder geval. Pas nog op Roosendaal gezien.
Ik zal er eens op letten als ik weer eens op het station ben en de nummers noteren als ik het stoppertje zie.

Hoeveel van die varkensneuzen willen ze eigenlijk nog behouden zonder TBL voor de dienst op Roosendaal?

Groetjes,
Marianne
ik heb me laten vertellen in cw mechelen 4 maar.
Nu rijd men met 2 verschillende diensten denk ik, want er zit nu 2x sprinter op de L trein van antwerpen naar gent en die mag NL niet in :mrgreen:

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 27 jan 2011, 19:54
door dentheo
Vier is toch maar scherp....

Rijdt men in de spits niet meer met 2x 4 ?

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 27 jan 2011, 20:22
door Robin
dentheo schreef:Vier is toch maar scherp....

Rijdt men in de spits niet meer met 2x 4 ?
normaal word de L-trein van 16hr35 gereden met inderdaad 2x een vierledige. Sinds enige tijd gebeurt dit niet meer wat zorgt voor sardineblikje effect :lol:

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 28 jan 2011, 16:33
door Marianne
Inderdaad, is me ook opgevallen, dat het maar een stel is tegenwoordig. Dit moet in de spits wel erg druk zijn. Maar als ze er maar met 4 op Roosendaal mogen rijden kunnen ze niet veel anders misschien?

Sprinters zaten, voor dat TBL gedoe, nog weleens in de stoptreindienst, maar niet vaak (van de zomer heb ik er een keer een gezien te Roosendaal). Maar wat is die andere dienst dan, waar die sprinter nog wel inzit? Rijdt die maar tot Essen?

Wat ik me dan ook nog afvraag is hoe dat dan gaat lopen met als de Benelux opgeheven wordt. Er moet dan nog een snellere trein komen tussen Roosendaal en Antwerpen. Als ze maar 4 stellen zonder TBL overhouden, hoe gaan ze dat dan oplossen?

Groetjes,
Marianne

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 28 jan 2011, 17:33
door Shrek
Marianne schreef:Wat ik me dan ook nog afvraag is hoe dat dan gaat lopen met als de Benelux opgeheven wordt. Er moet dan nog een snellere trein komen tussen Roosendaal en Antwerpen. Als ze maar 4 stellen zonder TBL overhouden, hoe gaan ze dat dan oplossen?
De MS 085 (desiro MS) ging ook voor nederland gekeurd worden dacht ik :)

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 28 jan 2011, 19:05
door dentheo
Marianne schreef:
Sprinters zaten, voor dat TBL gedoe, nog weleens in de stoptreindienst, maar niet vaak (van de zomer heb ik er een keer een gezien te Roosendaal). Maar wat is die andere dienst dan, waar die sprinter nog wel inzit? Rijdt die maar tot Essen?
Die P (piek)- treinen rijden slechts tot Essen, klopt.

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 28 jan 2011, 19:48
door Robin
Marianne schreef:Inderdaad, is me ook opgevallen, dat het maar een stel is tegenwoordig. Dit moet in de spits wel erg druk zijn. Maar als ze er maar met 4 op Roosendaal mogen rijden kunnen ze niet veel anders misschien?

Sprinters zaten, voor dat TBL gedoe, nog weleens in de stoptreindienst, maar niet vaak (van de zomer heb ik er een keer een gezien te Roosendaal). Maar wat is die andere dienst dan, waar die sprinter nog wel inzit? Rijdt die maar tot Essen?

Wat ik me dan ook nog afvraag is hoe dat dan gaat lopen met als de Benelux opgeheven wordt. Er moet dan nog een snellere trein komen tussen Roosendaal en Antwerpen. Als ze maar 4 stellen zonder TBL overhouden, hoe gaan ze dat dan oplossen?

Groetjes,
Marianne
Ze laten de sprinter stoppen te Essen en benelux halt houden daar ook zodat de reizigers daarom kunnen overstappen.
Dit deden ze ook een tijdje geleden toen er een mr800 reed met TBL1+ op :mrgreen: , waren ze vergeten dat die niet naar NL mocht :mrgreen:

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 30 jan 2011, 14:24
door Marianne
Gisteren op Roosendaal was de stoptrein naar Antwerpen van 19:37 een Sprinter!
De treinbestuurder vertelde, dat dit nog een Sprinter zonder TBL 1+ was en daarom op Roosendaal mocht komen. De Sprinter werd ingezet omdat er materieel defect stond en dit dus de een oplossing was om het gebrek aan materieel op te vangen.

Ook was in de middag de stoptrein naar Roosendaal die om vijf over half 3 vertrekt vanaf Antwerpen beperkt tot Essen. De Benelux naar Amsterdam stopte daarom extra op Essen. Waarschijnlijk werd die dan gereden met materieel wat niet tot in Roosendaal mocht komen?

Groetjes,
Marianne

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 30 jan 2011, 18:56
door vasonline
En ik zet er even het prentje bij:
Afbeelding

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 30 jan 2011, 19:01
door dentheo
Hebben die "wel" toelatingspapieren voor Nederland ?

Of soort "grootvaderrechten" ?

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 01 feb 2011, 17:45
door Marianne
Er hebben altijd wel Sprinters op Roosendaal gereden. Een aantal jaar geleden zag je ze vooral in de weekenden Roosendaal- Antwerpen rijden. Dus ik denk dat ze wel toelating hebben, tot Roosendaal in ieder geval. Net als die Varkensneuzen misschien?

Als ze allemaal TBL 1+ hebben houdt dat op natuurlijk.

Groetjes,
Marianne

Re: TBL1+ op MR800

Geplaatst: 01 feb 2011, 17:52
door Steven
al het klassiek materiaal heeft ns toelating tot in roosendaal zonder problemen. Het is pas met zaken zoals TBL1+ of etcs er bij dat het veranderd zover ik weet.