Pagina 1 van 2
77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 14 feb 2011, 23:30
door dentheo
Vandaag gelezen sinds "December 2010" mogen de 77 er diesels niet meer in Duitsland.
NMBS logistics zal dan wel Traxxen moeten blijven huren.....
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 15 feb 2011, 02:07
door Shrek
dentheo schreef:Vandaag gelezen sinds "December 2010" mogen de 77 er diesels niet meer in Duitsland.
NMBS logistics zal dan wel Traxxen moeten blijven huren.....
Die traxxen zijn er toch voor lange termijn hoor

Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 15 feb 2011, 16:26
door Robin
en de reden hiervoor?
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 16 feb 2011, 16:55
door melle
Ik kan me wel enkele redenen inbeelden:
- 77/78 zijn eerder rangeerdiesels en geen echte baandiesels zoals class66
- Ze hebben veel minder 'force' dan de traxx'en
- ...
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 17 feb 2011, 07:43
door MaartendeJ
Er is een verschil tussen "niet meer mogen" en "niet inzetten omdat makkelijker iets anders in te zetten"
Vooral wanneer een Traxx kapot is: in het eerste geval heb je een probleem, in het tweede geval kun je de 77'ers inzetten.
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 17 feb 2011, 11:11
door kika
Er is nochtans nog steeds geen 'umweltzone' in Aachen

Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 17 feb 2011, 16:53
door Shrek
melle schreef:Ik kan me wel enkele redenen inbeelden:
- 77/78 zijn eerder rangeerdiesels en geen echte baandiesels zoals class66
- Ze hebben veel minder 'force' dan de traxx'en
- ...
Je vergeet het belangrijkste: traxxen zijn veel goedkoper per kilometer

Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 17 feb 2011, 19:46
door melle
Shrek schreef:melle schreef:Ik kan me wel enkele redenen inbeelden:
- 77/78 zijn eerder rangeerdiesels en geen echte baandiesels zoals class66
- Ze hebben veel minder 'force' dan de traxx'en
- ...
Je vergeet het belangrijkste: traxxen zijn veel goedkoper per kilometer

Hierover kan ik geen uitspraken doen want ik zou 'begot' niet weten hoeveel een traxx of een 77/78 kost per kilometer

Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 17 feb 2011, 20:40
door Robin
als je weet dat ze vroeger met 3x 77/78 reden en nu met 1 traxx

Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 01 mar 2011, 11:44
door dentheo
Zoals ik het begreep uit het Engelse tijdschrift "mag" het niet meer .
De toelating in Duitsland zal dus niet meer geldig zijn....
Papiertjes dus waarschijnlijk niet verlengd.
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 02 mar 2011, 21:50
door Mark7758
Een tijdschrift is niet echt een bron.
Heb je die info ook vanuit INFRABEL of B-cargo of van de NMBS?
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 02 mar 2011, 23:00
door dentheo
Natuurlijk niet maar CH is wel erg bekend als "ernstig" correspondent.
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 31 mei 2011, 16:49
door maltje
Volgens mij rijden ze er nog steeds,we hebben toch nog regelmatig gegevens van indusi te bekijken.
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 01 jun 2011, 13:53
door deadlock
Mark7758 schreef:Een tijdschrift is niet echt een bron.
Heb je die info ook vanuit INFRABEL of B-cargo of van de NMBS?
Het stond ook in óf RailMagazine óf de SJ van vorige maand. Met een uitgebreide beschrijving waarom. Ik kan het opzoeken als ik thuis ben.
Re: 77ers niet meer in Duitsland
Geplaatst: 01 jun 2011, 18:08
door fitnessboy
deze rijden al zeker tot aachen west ,