Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Op het Nederlandse "Spoorforum" werd zojuist een actueel bericht met foto geplaatst over de sloop van de Bs rijtuigen welke jaren reden in de Beneluxdienst Amsterdam <> Brussel Zuid.
Volgens het bijschrift blijft een exemplaar bewaard.
ZIE: http://www.spoorforum.com/spoorforum/ph ... 555#p20555
Pewiam
Volgens het bijschrift blijft een exemplaar bewaard.
ZIE: http://www.spoorforum.com/spoorforum/ph ... 555#p20555
Pewiam
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Inderdaad, Bs 50 84 28-70 101-7 is overgedragen aan het Spoorwegmuseum.pewiam schreef:Volgens het bijschrift blijft een exemplaar bewaard.
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Amai da gaat daar snel. Hier staan de rijtuigen meestal nog een paar jaar te verkommeren voor het staal gerecycleerd kan worden 

Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Bedankt voor de link!
Kan iemand mijn geheugen opfrissen waarom deze stuurrijtuigen ook alweer gesloopt werden/worden?
Kan iemand mijn geheugen opfrissen waarom deze stuurrijtuigen ook alweer gesloopt werden/worden?
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Uit wat ik weet zijn ze uit de dienst gehaald omdat hun revisietermijn verlopen was. Als stuurstand deden ze toen al geen dienst meer, omdat ze toch niet samen konden met de Traxx en met de Reeks 11 samen gaf ook problemen dacht ik. Ze reden alleen mee als extra capaciteit, totdat ze dus uit dienst moesten.
Dus daarom de sloop.
Aanvullingen door anderen mag, ook als ik het niet helemaal juist heb.
Groetjes,
Marianne
Dus daarom de sloop.
Aanvullingen door anderen mag, ook als ik het niet helemaal juist heb.
Groetjes,
Marianne



Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
de stuurrijtuigen samen met de HLE11 was niet echt problematisch indien alle kabels echt goed op hun plaats waren (gevoelige contacten).
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Als stuurstand kunnen ze niet meer gebruikt worden, als gewoon rijtuig zijn ze onhandig wegens geen doorloopBartB schreef:Bedankt voor de link!
Kan iemand mijn geheugen opfrissen waarom deze stuurrijtuigen ook alweer gesloopt werden/worden?

Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
De Bs'en konden niet communiceren met de Traxx locomotieven en zijn daardoor buiten gebruik geraakt. Ze werden nog gebruikt als rijtuig, maar toen de revisietermijn van deze rijtuigen verlopen was, heeft Ns Hispeed ze uit de Beneluxstammen gehaalt, met alle gevolgen van dien (te korte treinen).
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Ik vermoedde al zoiets.Sander14 schreef:De Bs'en konden niet communiceren met de Traxx locomotieven en zijn daardoor buiten gebruik geraakt. Ze werden nog gebruikt als rijtuig, maar toen de revisietermijn van deze rijtuigen verlopen was, heeft Ns Hispeed ze uit de Beneluxstammen gehaalt, met alle gevolgen van dien (te korte treinen).
En nu moeten ze dus speciaal rijtuigen uit Oostenrijk gaan halen die 6 tot 7 jaar ouder zijn dan die Bs'en

Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Er komt één stam rijtuigen uit Oostenrijk, het mag dus inderdaad wat kosten...... Maar dat zou een revisie en ombouw van de BS rijtuigen ook gekost hebben.
Overigens staan er in Nederland ook vele binnenlandse BDs stuurrijtuigen (nog onlangs verbouwd) terzijde / op reserve.
Hun tijd was voorbij, geen asbest, dus slopen maar !
Pewiam
Overigens staan er in Nederland ook vele binnenlandse BDs stuurrijtuigen (nog onlangs verbouwd) terzijde / op reserve.
Hun tijd was voorbij, geen asbest, dus slopen maar !
Pewiam
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Voor de Nederlandse binnelandse BDs stuurrijtuigen (vandaar de verwarring tussen BDs en Bs soms op Nederlandse sites) zijn er 32 gemaakt, waarvan twee met botsschade terzijde staan. En er staan er nog een stuk of 10 buitendienst omdat ze niet nodig zijn.
Maar op het moment dat alle Prio-rijtuigen terugkomen naar de NS, zullen ze (indien niet het gehele ICR-park terzijde gaat staan) zullen ze weer actief meerijden.
(Een stuk of 7 van deze rijtuigen zijn al in Belgie geweest, namelijk op een proefritje Maastricht-Grens (-Lanaken) tussen twee Nedtrain 700'den)
Maar op het moment dat alle Prio-rijtuigen terugkomen naar de NS, zullen ze (indien niet het gehele ICR-park terzijde gaat staan) zullen ze weer actief meerijden.
(Een stuk of 7 van deze rijtuigen zijn al in Belgie geweest, namelijk op een proefritje Maastricht-Grens (-Lanaken) tussen twee Nedtrain 700'den)
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
ik zie ook op de foto dat er een BS zuurstof livrei wordt gesloopt. deze is nog maar pas gereviseerd?
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Het is zuurstok-livreib-loc schreef:ik zie ook op de foto dat er een BS zuurstof livrei wordt gesloopt. deze is nog maar pas gereviseerd?


Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Die zijn zelfs niet geschilderd, die zuurstokkleuren bestaan gewoon uit zelfklevers. Voor de mensen met een goed oog dus, je moet u maar eens concentreren op de rijtuigen en dan kan je na een tijdje wel zien waar de zelfklevers aan elkaar staan of beter gezegd over elkaar (ze overlappen telkens een aantal mm).
Re: Benelux Stuurrijtuigen (Bs) gesloopt
Het zuurstokrijtuig is door een aantal medewerkers van NedTrain in hun eigen vrije tijd herstickerd (met medeweten en medewerking van NS Hispeed en NedTrain) om het éénjarig jubileum van het onderhoud van NS Hispeed's materieelpark bij NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten.