servex en poort in belgie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
thefreak

servex en poort in belgie

Bericht door thefreak »

Hallo

Ik zie hier onder een discussie over het sluiten van de loketen.

Maar wat me opvalt in belgie hebben jullie redelijk weinig dienstverlening diensten op het station, het zijn betonnen bunkers met een loketje.

Waarom hebben ze hier in België geen servex achtige organisatie die de stations vol zet met eettentjes(frituur, broodjes, Italiaans.) en natuurlijk de beroemde kiosk met zijn heerlijke broodjes, en natuurlijk de automaten.

Verder zie ik dat er ook Organisatie is alla ns poort, die het station en omgeving commercieel aantrekkelijk maakt en verhuurt.

Dit levert allemaal geld op wat de nmbs holding goed kan gebruiken gezien hun verlies vorig jaar.
260689

Re: servex en poort in belgie

Bericht door 260689 »

thefreak schreef:Hallo

Ik zie hier onder een discussie over het sluiten van de loketen.

Maar wat me opvalt in belgie hebben jullie redelijk weinig dienstverlening diensten op het station, het zijn betonnen bunkers met een loketje.

Waarom hebben ze hier in België geen servex achtige organisatie die de stations vol zet met eettentjes(frituur, broodjes, Italiaans.) en natuurlijk de beroemde kiosk met zijn heerlijke broodjes, en natuurlijk de automaten.

Verder zie ik dat er ook Organisatie is alla ns poort, die het station en omgeving commercieel aantrekkelijk maakt en verhuurt.

Dit levert allemaal geld op wat de nmbs holding goed kan gebruiken gezien hun verlies vorig jaar.
nog nooit in Luik-Guillemins, Antwerpen-Centraal, Brugge, Brussel-Zuid/Centraal/Noord, Leuven, Namen, Charleroi, Gent-Sint-Pieters, ... geweest?
thefreak

Bericht door thefreak »

In vergelijking met nl, is daar helemaal niks, en je kunt moeilijk zeggen dat Brussel centraal commercieel word geëxploiteerd.

Luik komt enigszins in de buurt met de winkeltjes maar ook daar is het zeer weinig.
Jani

Bericht door Jani »

Ik vind er keuze genoeg hoor, in Antwerpen-Centraal zijn er trouwens al zaken gesloten wegens te weinig interesse.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Nou weet ik er niet het fijne van, maar volgens mij sluiten de meeste winkeltjes in Antwerpen Centraal al vroeg, rond 18.00 ofzo. In Nederland kun je dan nog uitstekend terecht bij een AH To Go of een Burger King.

Antwerpen Centraal is niet echt gericht op winkelend publiek: de (rol)trappen en liften naar de perrons bevinden zich al helemaal vooraan het station waardoor er weinig reizigers langs de winkels komen, die zijn er immers om hun trein halen. Wanneer je langs een winkelgalerij moet (zie Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Breda to name a few) is het al snel aanlokkelijk om even te kijken naar een krantje of een broodje te halen bij die lekker ruikende broodwinkel: het ligt toch op de route en je hebt nog 5 minuten.

Komende vanuit de stad (Keyserlei) onderweg naar de perrons is het enige wat je tegenkomt een wafelkraam, en als je omlaag gaat (richting niveau -2) een hotdogkraam die niet eens altijd bemand is. Op de perrons zelf is dan weer helemaal niks (buiten enkele snoepautomaten), je zou er op z'n minst een Kiosk-achtige formule (met koffie en wat snoep) kunnen verwachten.

Had er destijds bij het schetsen van Antwerpen Centraal beter nagedacht over het shoppingcenter dan had Antwerpen Centraal er heel anders uitgezien, dat weet ik zeker. Dan waren er waarschijnlijk ook veel meer winkels geweest die van Het Station zelf zouden zijn en als franchise zouden opereren gelijk hoe Servex dat in Nederland doet.
Plaats reactie