Pagina 1 van 2

30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 19:22
door Robin
Deze namiddag even naar Brecht gereden na de melding van Dentheo ivm de Desiro :).
De trein word inderdaad bewaakt door Securitas, toffe kerel die er zit.

Helaas was het weer de dwarsligger van dienst :(
Hierbij het resultaat.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 19:53
door Dirk Jumper
Mij bevalt deze "Belgische" modificatie veel beter dan onze "Duitse". Men kan het zien dat de front een beetje anders is gemaakt :P

Afbeelding

groetjes
Dirk :wink:

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 20:06
door Dieselfreak
Waarom zitten bij de Desiro de ramen in het midden van het rijtuig eigenlijk lager dan die vooraan en achteraan?

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 20:28
door Steven
omdat de stoelen die aan de buitenkant zitten hoger geplaatst zijn door de wielen. Door naar een foto van het interieur te zoeken kan je al veel te weten komen.

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 22:31
door dentheo
Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 23:26
door Shrek
dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)
Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 23:36
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:
dentheo schreef:Vanuit het balkon ga je zonder trap naar het middendeel, naar de rijtuigdelen boven de draaistellen ga je met een trede (eigenlijk paar lage).
Volgens mij ligt de balkonvloer ongeveer op perronhoogte, zeker handig voor het instappen.
Jaren geleden dat ik dat in Belgie nog gezien heb.
Ook is er een klaptrede buiten, maar die staat niet zoveel lager vind ik, dus niet geschikt voor stations met lage perrons.
Een beetje zoals de oude klassiekjes ? (0-50 ?)
Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Ik denk dat het eerder gaat over de gelijke hoogte van opstap en perron, wat bij de oer-oer-oer klassieken dacht ik ook gelijk was, zij het dan wel gelijk op een veel hoger niveau :wink:
Groeten,
Joris De Mol

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 30 mar 2011, 23:46
door dentheo
Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
??? volgens mij gaan alle perrons naar 76 cm boven rail...
Het was in Kalmthout ( van Essen tot Charleroi dus ook L25) vroeger +-84 cm boven rail en bij de "echt oude" klassiekjes (nr lager dan 50 ?) hadden wij geen trede.
In Brecht leek mij de vloer van het balkon tot tegen de deur te komen en iets hoger dan het perron waar ik op stond,toen ik binnenkeek.
De klaptrede scharniert misschien 10 cm onder de onderzijde van de deur . Dient volgens mij meer om de opening tussen perron en trein af te dichten.
Ik schat dat Brecht ook op 76 cm ligt. Voor de GEN zal dat ook wel zo zijn en daarvoor lijkt mij bijna gelijke hoogte zeer handig.

Ik moet verder zoeken achter detailfoto's, of morgen terug naar Brecht, maar ik heb geen tijd...

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 01 apr 2011, 18:41
door Brent
Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 01 apr 2011, 21:00
door LML
Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 02 apr 2011, 11:12
door b-loc
LML schreef:
Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...
Een hele verbetering de meeste rijden toch in tweede klasse en zo zit de eerste klasse afdeling ook eens wat meergevuld.

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 02 apr 2011, 11:35
door Steven
LML schreef:
Brent schreef:Wat me opvalt is dat er weer zéér weinig aandacht is besteed aan de eerste klas... Moet je eens zien... Zo weinig.
Toch een veel betere verdeling dan in de AM96, als je het mij vraagt...
Voor de mensen die het niet opgevallen is, er is zowel voor als achteraan een eerste klasse afdeling. Voor de stoptreinen zou het aantal zitplaatsen in eerste klasse moeten volstaan op deze manier.

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 02 apr 2011, 19:14
door TrainzDr3ver
Ik denk niet dat de meeste mensen op L-treinen (als ze daar wel op gaan rijden is de grote vraag :lol: ) met eerste klasse willen reizen

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 02 apr 2011, 20:10
door Shrek
dentheo schreef:
Shrek schreef: Maar nee helemaal niet, deze instap is veel lager dan die van de oude klassiekjes. Voor een perron van 50cm (zoals op L25) zal de instap zelfs te laag zijn!
Het was in Kalmthout ( van Essen tot Charleroi dus ook L25) vroeger +-84 cm boven rail en bij de "echt oude" klassiekjes (nr lager dan 50 ?) hadden wij geen trede.
Ik bedoelde natuurlijk 84 cm, mijn excuses :oops:
Maar van die perrons zal je dus omlaag moeten instappen in de desiros :wink:

Re: 30-03-2011 Noorderkempen |Desiro

Geplaatst: 02 apr 2011, 21:14
door dentheo
Ik heb zo'n het idee dat de meeste perrons op lijn 12 verlaagd zijn in de laatste jaren.... Alhoewel Dam en Oost ???
Roosendaal zit ook nog hoog, alhoewel men links en rechts in Nederland ook begonnen zou zijn met het verlagen.
Misschien gewoon het spoor hoger onderstoppen ?
Op lijn 25 weet ik niet hoe de toestand is.

Ik heb eens op mijn ander beelden gekeken. Het zou kunnen dat die klaptrede +-15 cm onder de deur (vloer) scharniert.
Dat zou die trede op +- 60cm boven rail brengen, dus bruikbaar vanaf perrons +- 45 cm boven rail.