Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
MOL - De NMBS vervoert de Kempense reizigers op de IR-verbinding Antwerpen-Neerpelt in het weekend als sardienen in een blik. Dat meldt de vakbond ACV van Mol.
‘De directie Treinen van operator NMBS weigert het inzetten van extra motorwagens om zo de kans op defecten en slijtage te verminderen’, zegt het ACV Regio Mol. ‘Dit vinden we echt niet kunnen. Het comfort van de treinreizigers is ondergeschikt aan de techniek.’
De vakbond vraagt daarom aan federaal minister Inge Vervotte om in te grijpen. In het weekend zet de NMBS slechts twee dieselmotorstellen (4 rijtuigen) in. Dat is op piekuren te weinig. ‘De NMBS beloofde dat ze in het buitenland dieselmotorwagens zou huren, maar daar komt niets van’, zegt het ACV.
‘De directie Treinen van operator NMBS weigert het inzetten van extra motorwagens om zo de kans op defecten en slijtage te verminderen’, zegt het ACV Regio Mol. ‘Dit vinden we echt niet kunnen. Het comfort van de treinreizigers is ondergeschikt aan de techniek.’
De vakbond vraagt daarom aan federaal minister Inge Vervotte om in te grijpen. In het weekend zet de NMBS slechts twee dieselmotorstellen (4 rijtuigen) in. Dat is op piekuren te weinig. ‘De NMBS beloofde dat ze in het buitenland dieselmotorwagens zou huren, maar daar komt niets van’, zegt het ACV.
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Eindelijk iemand die dit opmerkt. Dit geldt eigenlijk voor heel veel treinen in de weekends. Neem maar eens de trein tussen Antwerpen en Charleroi. Deze wordt in het weekend vaak met klassiekjes gereden, meestal met 2 of 3 stellen. Ik zeg ook niet dat ze met M6'en moeten afkomen, maar liever ietsjes teveel plaats dan te weinig.
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Normaal gaat dat toch beteren als de MW's van de Athus meuse komen ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
In het buitenland -lees: noorderburen- hebben we nog wat DM90 over.
In totaal zijn er 53 stellen,
De NS heeft voor Zupthen-Apeldoorn 4 (5) stellen nodig, 2 voor Zwolle-Kampen, 4 voor Zwolle-Nijverdal West, 8 voor Nijverdal-Enschede (Lange kering in Enschede) .
Syntus least 18 treinstellen (50-62, 3430, 3434, 3435, 3436 en 3446).
1 treinstel is gesloopt en 2 terzijde (alsin: staan zonder motor aan de kant; de 3428 en 3433).
Dus zijn er 40 treinstellen over; dus 13 over. Ik denk dat er wel een dealtje te maken is voor 10 treinstellen, heeft de NSR nog 3 als reserve...
Het feit dat Syntus al 5 DM90 extra huurt (de 3400'den die niet zijn omgenummerd naar de eigen nummering), en Veolia een tijd 2 treinstellen (de 3446 en 3447) in de drukste tijden (september) huurt, lijkt me dat het wel redelijk mogelijk is..
Alleen het testen en (trein)beveiliging inbouwen lijkt het breekpunt te zijn...
In totaal zijn er 53 stellen,
De NS heeft voor Zupthen-Apeldoorn 4 (5) stellen nodig, 2 voor Zwolle-Kampen, 4 voor Zwolle-Nijverdal West, 8 voor Nijverdal-Enschede (Lange kering in Enschede) .
Syntus least 18 treinstellen (50-62, 3430, 3434, 3435, 3436 en 3446).
1 treinstel is gesloopt en 2 terzijde (alsin: staan zonder motor aan de kant; de 3428 en 3433).
Dus zijn er 40 treinstellen over; dus 13 over. Ik denk dat er wel een dealtje te maken is voor 10 treinstellen, heeft de NSR nog 3 als reserve...
Het feit dat Syntus al 5 DM90 extra huurt (de 3400'den die niet zijn omgenummerd naar de eigen nummering), en Veolia een tijd 2 treinstellen (de 3446 en 3447) in de drukste tijden (september) huurt, lijkt me dat het wel redelijk mogelijk is..
Alleen het testen en (trein)beveiliging inbouwen lijkt het breekpunt te zijn...
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Awel, ik zeg dat wel. Wat voor nut heeft het nu dat die stellen in de bundel staan te staan? Je moet toch een TB en TBG betalen dus maak die treinen nou eens een pak langer.melle schreef:Ik zeg ook niet dat ze met M6'en moeten afkomen
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
De relatie charleroi er uit halen is een beetje een zottigheid op zich. Dit aangezien deze relatie in het weekend met een beetje vanalles voorzien is. Dit gaat van M6, MS96, MS75 (vierledige), MS66 (klassiekjes)
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Ja, twee- of driemaal MS96 en van zodra er een scoutsgroep opstapt, zit je weer als sardinen in een blik. Terwijl de M6'en staan niets te doen in de bundel want nee, dat sprookje dat die daar in het weekend zouden staan voor onderhoud geloven de mensen al lang niet meer.Steven schreef:De relatie charleroi er uit halen is een beetje een zottigheid op zich. Dit aangezien deze relatie in het weekend met een beetje vanalles voorzien is. Dit gaat van M6, MS96, MS75 (vierledige), MS66 (klassiekjes)
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Ik weet ook wel dat een extra M6 trein nuttig is, wat ik wilde aanhalen was enkel de huidige samenstellingen.
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Er zijn genoeg MW's beschikbaar in het weekend. De NMBS wilt ze gewoon niet inzetten. En voor mij mogen ze snel beginnen aan de elektrificatie van L15.HLE 2302 schreef:Normaal gaat dat toch beteren als de MW's van de Athus meuse komen ?
Ik denk dat men ten eerste maar eens in het beheerscontract hogere eisen moet stellen voor de weekends. Er mogen gerust wat meer treinen rijden. Ik heb de indruk dat men vroeger dacht dat men echter uitzonderlijk een trein nam in het weekend, terwijl dit momenteel echt niet meer zo is. En daarnaast moet men gewoon zorgen dat er genoeg materieel is om alle reizigers netjes te kunnen vervoeren.Jeroen schreef:Awel, ik zeg dat wel. Wat voor nut heeft het nu dat die stellen in de bundel staan te staan? Je moet toch een TB en TBG betalen dus maak die treinen nou eens een pak langer.melle schreef:Ik zeg ook niet dat ze met M6'en moeten afkomen
Voor de IC Antwerpen-Charleroi maakt het voor mij niet uit of men met een veel te lange stam M6 rijdt waarvan maar de helft gevuld is, het gaat me erom dat wanneer ze met klassiekjes rijden of met ander materieel, dat men deze dan lang genoeg maakt. Want zeg nu zelf; 4 of 6 rijtuigen is toch echt té weinig?
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
onlangs heb ik staan praten met een stationchef in Mol , in het weekend staan er inderdaad genoeg stil 8a 10 stellen, en is geen enkel probleen om ze in te zetten , maar mogen niet gebruikt worden , dat wordt in brussel beslist zoiets , tijdje terug haden ze toch 3MW ingezet , na continu reclamaties van reizigers en treinpersoneel , blijkbaar waren ze in brussel er achter gekomen , en hadden ze in Mol een serieus tegen hun voeten gehad , de stationschef zij zo ; ja dan maar met 2 MW achter een paar maand in de zomer op ne hete dag gaat dat nog wel is mis gaan , eerder doen ze er niks aan ,melle schreef:Er zijn genoeg MW's beschikbaar in het weekend. De NMBS wilt ze gewoon niet inzetten. En voor mij mogen ze snel beginnen aan de elektrificatie van L15.
wat de elektrificatie betreft daar kan je nog wel even wachten , loopt weer vertraging op , er is geen aannemer die palen wil zetten gevonden , niemand had intresse er in
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Extra treinstel => extra brandstof => groter financieel verliesijzeren rijn 82 schreef:melle schreef:Er zijn genoeg MW's beschikbaar in het weekend. De NMBS wilt ze gewoon niet inzetten. En voor mij mogen ze snel beginnen aan de elektrificatie van L15.
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Extra treinstel => minder op elkaar gedrukt => mensen zijn tevredenerronny schreef:Extra treinstel => extra brandstof => groter financieel verliesijzeren rijn 82 schreef:melle schreef:Er zijn genoeg MW's beschikbaar in het weekend. De NMBS wilt ze gewoon niet inzetten. En voor mij mogen ze snel beginnen aan de elektrificatie van L15.
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
Nog zo'n verbinding die afgeladen vol zit tijdens het weekend: Luik - Maastricht. Het minste zonnestraaltje en die trein, systematisch één enkel klassiekje, zit schandalig vol. Een ongehoord verschil met de hele stammen I11 die er tijdens de week rijden.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
mensen zijn meer teveden ==> Mensen zijn al sneller geneigd om meer de trein te nemen ==> meer inkomsten voor de nmbs
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: Volle treinen IR Antwerpen-Neerpelt in het weekend
+ Mensen zullen ook minder klagen als de prijs voor een treinrit stijgt! Tja..eagleheart schreef:mensen zijn meer teveden ==> Mensen zijn al sneller geneigd om meer de trein te nemen ==> meer inkomsten voor de nmbs