Pagina 1 van 1

M6 maakt enorm lawaai.

Geplaatst: 09 jul 2006, 18:46
door Concurrent
Vandaag dus in een M6 gezeten en regelmatig hoorde wij een echt alarm afgaan via de luidsprekers.Geen zoemer of zo maar een echt vervelend alarmsignaal.Iemand een verklaring voor dit ? :oops:

Re: M6 maakt enorm lawaai.

Geplaatst: 09 jul 2006, 19:13
door Steven
Concurrent schreef:Vandaag dus in een M6 gezeten en regelmatig hoorde wij een echt alarm afgaan via de luidsprekers.Geen zoemer of zo maar een echt vervelend alarmsignaal.Iemand een verklaring voor dit ? :oops:
het interieuralarm da gebruikt word om hulp in te roepen van de treinbegeleider, door op de knop hulp/assistance te drukken, het is idd vervelend, in de M6 klinkt het nog twee keer zo irritant en blijft duren tot de bediende in kwestie de knop herbewapend, sommige maken er precies een spel van deze knop is in te drukken heb ik de indruk

Geplaatst: 09 jul 2006, 19:31
door Concurrent
iritant is het wel.Zou wel kunnen want er zat veel scouts op de trein...

Geplaatst: 13 jul 2006, 22:43
door Concurrent
Hoe maak je nu eigenlijk de treinbestuurder duidelijk , als passagier dat hij achter z'n rode lichten heeft vergeten op te zetten ?Onlangs nog gezien in Antwerpen berchem, je kan dan wel naar voor sprinten maar hoe maak je het hem duidelijk :oops: Alee het is maar om gedienstig te zijn :oops:

Geplaatst: 13 jul 2006, 22:52
door Jonathan
Concurrent schreef:Hoe maak je nu eigenlijk de treinbestuurder duidelijk , als passagier dat hij achter z'n rode lichten heeft vergeten op te zetten ?Onlangs nog gezien in Antwerpen berchem, je kan dan wel naar voor sprinten maar hoe maak je het hem duidelijk :oops: Alee het is maar om gedienstig te zijn :oops:
Je ziet dat veel. Ook dat er percies klepjes voorhangen, voor die LED's van die M6'sen.

Geplaatst: 14 jul 2006, 00:29
door Bart
Concurrent schreef:Hoe maak je nu eigenlijk de treinbestuurder duidelijk , als passagier dat hij achter z'n rode lichten heeft vergeten op te zetten ?
Zeg dat tegen de tbg, die kan die ook aansteken. Tenzij er achteraan een locomotief hangt natuurlijk.

Geplaatst: 14 jul 2006, 00:54
door Steven
als het een gesleepte trein is is het de verantwoordelijkheid van de tbg, in het andere geval (ms en trekduw treinen) is het de bestuurder die het moet doen, in geval van trekduw met loc op kop kan de tbg er nog aan om deze aan te steken, ook zo voor motorstellen.

Geplaatst: 15 jul 2006, 13:01
door SteC
En als ik het goed heb kan de tbg ook altijd de bestuurder bellen.

Geplaatst: 15 jul 2006, 15:32
door Steven
SteC schreef:En als ik het goed heb kan de tbg ook altijd de bestuurder bellen.
ja de intercomfunctie he, uitgezonder op oude klassiekjes is dit niet mogelijk