Pagina 1 van 16
HLE 27 MUX
Geplaatst: 08 feb 2006, 16:13
door msts.be
Nu blijkt inderdaad dat de 2750 wel degelijk een maat voor niets is ... hij is weer terug uit Crespin , en wat blijkt ? De loc heeft samen met de 2740 MUX gekregen en de trek-duw kabels zijn verdwenen ...
Was dit waar we nu zaten op te wachten ? Waar is die Scharfenberg en de New Look liverij ? Of komt dit alles nog ?
In ieder geval , het lijkt me meer en meer dat de NMBS weer grote dromen heeft maar er niets van in huis komt .. Zucht ..
Kijk maar eens op WalloRail , rubriek 'Actua' voor meer informatie ..
Edit : 5/05/2007 : Titel gewijzigd wegens inhoud van deze topic..
Geplaatst: 08 feb 2006, 16:53
door Jochen
Ik denk dat de rest nog wel zal komen ze...
Ma die koppeling... :/ da zou'k raar vinden...
Anyway, in de nieuwe reglementering is er'n vak voorzien voor 27MUX...
't is trouwens 2742 ipv 2740

Geplaatst: 08 feb 2006, 17:56
door SIMPY.be
Misschien is het wel positief... Ik hoop het, en zijn dit enkel 2 loc's om MUX op te proberen en gaan ze een nieuwe loc-serie aanschaffen met MUX, idpv 27'ers ombouwen?! Dan kunnen ze 27'ers beter inzetten in andere verbindingen of goederen!
Geplaatst: 08 feb 2006, 21:39
door Mechanik
neen het is de bedoeling om een gedeelte van de 27'ers om te bouwen met een automatische koppeling en mux voorziening.
Wat betrefd de nieuwe huisstijl en automatische koppeling op deze loc's, daar gaat FAZ zich het hoofd over breken.
Geplaatst: 08 feb 2006, 22:03
door Steven
idd het is niet 1 firma die de volledige ombouw voor zich neemt, de kleur zal allicht aangebracht worden bij een grote revisie van die locs
Geplaatst: 08 feb 2006, 22:49
door el_barto
Ik heb er eerlijk gezegd nooit niet een goed oog in gehad. Ik vind het trouwens weer een typische NMBS-investering, en traditioneel gaat er dan wel het één en ander mis.
Kent er iemand trouwens het prijskaartje?
Geplaatst: 08 feb 2006, 23:22
door Steven
lees hier net in op de baan da de koppeling ni geplaatst is om de reden da het chasis ni sterk genoeg zou zijn, vooral bij loc aan staart
Geplaatst: 08 feb 2006, 23:34
door Shrek
wat maakt het dan nog uit...
of gaan ze speciaal daarvoor het chassis verstevigen?
Geplaatst: 09 feb 2006, 01:36
door Steven
daar zou salzinnes is naar kijken naar schijnt
Geplaatst: 09 feb 2006, 09:02
door el_barto
niet te geloven

Geplaatst: 09 feb 2006, 16:52
door poyaud
inderdaad , salzinnes gaat hun hoofd daar is op BREKEN...
Geplaatst: 09 feb 2006, 21:08
door Bert
Wat is MUX juist?
Geplaatst: 09 feb 2006, 21:17
door msts.be
Bert schreef:Wat is MUX juist?
Dat is de afkorting van "multiplexage" , een techniek om 2 of méér kanalen of signalen door 1 kabel te sturen : het meest simpele voorbeeld is de distributiekabel : +/- 25 kanalen worden d.m.v. multiplexage door 1 kabel gestuurd ...
Op locomotiven met MUX is er dus maar 1 kabel voor de TS , trek-duw , terwijl dat vroeger 3 kabels waren !
Geplaatst: 09 feb 2006, 21:19
door Bert
ok bedankt
Geplaatst: 05 jul 2006, 17:38
door Steven
msts.be schreef:Bert schreef:Wat is MUX juist?
Dat is de afkorting van "multiplexage" , een techniek om 2 of méér kanalen of signalen door 1 kabel te sturen : het meest simpele voorbeeld is de distributiekabel : +/- 25 kanalen worden d.m.v. multiplexage door 1 kabel gestuurd ...
Op locomotiven met MUX is er dus maar 1 kabel voor de TS , trek-duw , terwijl dat vroeger 3 kabels waren !
3 kabels met ieder op zich nog is ettelijk aantal draden in