wat gebeurt er met Alstom ??????????
wat gebeurt er met Alstom ??????????
Hoi iedereen,
het valt me de laatste jaren op dat Alstom het steeds slechter doet, onlangs nog 1500 man ontslagen.
Het contract verloren met de Eurostar, waar gaat deze TGV pionier naar toe.
Ik denk zoals Nokia steeds dieper en dieper.
Binnen 10 jaar bestaat deze reus niet meer of ben ik verkeerd.
Graag jullie reactie
het valt me de laatste jaren op dat Alstom het steeds slechter doet, onlangs nog 1500 man ontslagen.
Het contract verloren met de Eurostar, waar gaat deze TGV pionier naar toe.
Ik denk zoals Nokia steeds dieper en dieper.
Binnen 10 jaar bestaat deze reus niet meer of ben ik verkeerd.
Graag jullie reactie
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
De toekomst voorspellen is lastig, wie weet herpakken ze zich, moeilijk te zeggen. Alles is mogelijk.
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Als je 1000 stellen aan de SNCF kunt verkopen en buiten Europa ook nog wat binnenhaalt is het toch ok?
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Onlangs hebben ze nog een contract afgesloten met de Poolse spoorwegexploitant voor 20 hogesnelheidstreinen. Ze leveren ook hogesnelheidstreinen aan Marokko dacht ik. En ja Frankrijk is groot, al de orders gaan daar bijna allemaal naar Alstom. Ze zullen met andere woorden nooit klein worden (daar zorgen de Franse politiekers wel voor, SNCF MOET AAN ALSTOM BESTELLEN
).

Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Is in België niet anders, hetzelfde met Bombardier. Van zodra ze een paar Belgische orders mislopen begint de klaagzang in de pers.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Vergeet je dan niet ANF? Overgenomen door Bombardier .bobke schreef:Onlangs hebben ze nog een contract afgesloten met de Poolse spoorwegexploitant voor 20 hogesnelheidstreinen. Ze leveren ook hogesnelheidstreinen aan Marokko dacht ik. En ja Frankrijk is groot, al de orders gaan daar bijna allemaal naar Alstom. Ze zullen met andere woorden nooit klein worden (daar zorgen de Franse politiekers wel voor, SNCF MOET AAN ALSTOM BESTELLEN).
Vergeet je dan niet dat Bombardier ook een belangrijke rol zal hebben binnen het CEF?Net zoals Alsthom ,Eurotunnel enz? Wie levert de treinen voor de "transilien" en motorstellen voor de régio's?
De régions bestellen waar ze willen dus niet onmiddelijk Alstom,daar spelen regional economische parameters.
Dus de "Franse politiekers" is een heel breed spectrum.Met hun indeling van départements, régions enz...
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Dat Bombardier onlangs een grote bestelling kreeg, was toch serieus in het verkeerde keelgat geschoten in Belfort. De Alstomvakbonden waren trouwens van plan om het treinverkeer te ontregelen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen.
Al kan je in de bestelling van de nieuwe dubbeldeksTER's bij Bombardier ook een bewijs zien dat het niet meer met alle geweld Alstom moet zijn...
Al kan je in de bestelling van de nieuwe dubbeldeksTER's bij Bombardier ook een bewijs zien dat het niet meer met alle geweld Alstom moet zijn...
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
Er is verbetering, maar als 95.43% van de trams in Frankrijk gebouwd zijn door Alstom...
Waarschijnlijk als het wat minder gaat telefoontje naar Sarkozy

Waarschijnlijk als het wat minder gaat telefoontje naar Sarkozy

Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
kleine bestelling voor Alstom, ze zullen nog niet failliet gaan komende jaren door geen bestellingen
DB Regio buys 56 dmus from Alstom PDF Print E-mail
Tuesday, June 21, 2011
DB REGIO has selected Alstom to supply 56 two and three-car Coradia Lint regional dmus in an order worth Euros 325m. The trains will be operated predominately on non-electrified lines in Greater Cologne and the Eifel Region of Germany from December 2013.
The order is part of efforts by DB Regio Rhineland, a subsidiary of DB Regio, to increase passenger services in the region under instructions from Rhineland Transport Association (NVR), North Rhineland Local Passenger Transport Association (SPNV-Nord), and Westfalen-Lippe Local Transport Association (NWL).
The Coradia Lint vehicles, which will be manufactured at Alstom's plant in Salzgitter, are designed for regional and suburban operation and can reach a top operating speed of 140km/h. The two-car trains will have 180 seats, while the three-car version will have 300.
DB Regio Rhineland estimates that by using the 56 new units it will achieve around 7.2 million train-km per year. At present 65,000 daily passengers use the dmu services in the region with ridership expected to increase once the new trains are introduced.
www.railwayjournal.com


DB Regio buys 56 dmus from Alstom PDF Print E-mail
Tuesday, June 21, 2011
DB REGIO has selected Alstom to supply 56 two and three-car Coradia Lint regional dmus in an order worth Euros 325m. The trains will be operated predominately on non-electrified lines in Greater Cologne and the Eifel Region of Germany from December 2013.
The order is part of efforts by DB Regio Rhineland, a subsidiary of DB Regio, to increase passenger services in the region under instructions from Rhineland Transport Association (NVR), North Rhineland Local Passenger Transport Association (SPNV-Nord), and Westfalen-Lippe Local Transport Association (NWL).
The Coradia Lint vehicles, which will be manufactured at Alstom's plant in Salzgitter, are designed for regional and suburban operation and can reach a top operating speed of 140km/h. The two-car trains will have 180 seats, while the three-car version will have 300.
DB Regio Rhineland estimates that by using the 56 new units it will achieve around 7.2 million train-km per year. At present 65,000 daily passengers use the dmu services in the region with ridership expected to increase once the new trains are introduced.
www.railwayjournal.com
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
't Is geen recent nieuws. Zie bvb.: http://railomotive.com/wp-content/uploa ... 011_RZ.pdf Reeds in maart (als het al niet eerder was) was dit dus bekend. Overigens ben ik nog wel benieuwd naar de uiteindelijke binnenafwerking, maar dat past niet in deze thread.bobke schreef:kleine bestelling voor Alstom, ze zullen nog niet failliet gaan komende jaren door geen bestellingen![]()
![]()
DB Regio buys 56 dmus from Alstom PDF Print E-mail
Tuesday, June 21, 2011
Edit: nu zie ik dat de contracten pas net ondertekend zijn: http://www.alstom.com/germany/de/newsro ... 1-Cologne/
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
http://www.lavoixeco.com/actualite/Sect ... ns-d.shtml
Nieuwe treinen voor SNCF en einde van de klacht tegen €*
Nieuwe treinen voor SNCF en einde van de klacht tegen €*
Re: wat gebeurt er met Alstom ??????????
En ondertussen zijn er nog wat Lintjes extra besteld:bobke schreef:kleine bestelling voor Alstom, ze zullen nog niet failliet gaan komende jaren door geen bestellingen![]()
![]()
DB Regio buys 56 dmus from Alstom PDF Print E-mail
Tuesday, June 21, 2011
http://www.alstom.com/press-centre/2012 ... n-germany/
En de RATP gaat nog eens een schijf van de lelijke eendjes MI09 bestellen:
http://www.alstom.com/press-centre/2012 ... er-a-line/
Alstom wordt ook steeds sterker in de opkomende landen, zeker in Rusland waar met de joint-venture met TMH al 500 loks verkocht zijn waar Prima-technologie inzit.