Spoorwegloze landen
Spoorwegloze landen
Volgens Wikipedia zou er sinds 1987 geen treinen meer rijden.
Kan iemand hier zeggen of er nog landen zijn zonder spoorwegen?
Kan iemand hier zeggen of er nog landen zijn zonder spoorwegen?
Re: Spoorwegloze landen
Waar rijden volgens Wikipedia geen treinen meer sinds 1987?
Volgens mij is Afghanistan een land zonder spoorwegen.
Groeten,
Paul
Groeten,
Paul
In Libanon rijden ook geen treinen (meer). En er zijn nog meer landen zonder treinen: IJsland, Tuvalu,... Neem er zelf even een lijstje bij met alle landen, en streep af? Als het per sé normaalspoor moet zijn, vallen er trouwens erg veel landen af.
Afghanistan heeft trouwens wel spoorwegen, al is het erg minimaal, en meer plannen om uit te breiden.
Afghanistan heeft trouwens wel spoorwegen, al is het erg minimaal, en meer plannen om uit te breiden.
Ik had een land vergeten te noemen: nl SurinamePaul schreef:Waar rijden volgens Wikipedia geen treinen meer sinds 1987?
Groeten,
Paul
De correcte tekst is nu: Sinds 1987 rijden er in Suriname geen treinen meer.
Inderdaad: 2 korte breedspoorlijnen (1520 mm) die door de Russen zijn aangelegd tijdens hun oorlog in het land. Er is momenteel een normaalspoorlijn in aanleg vanuit Iran naar Herat.kika schreef:Afghanistan heeft trouwens wel spoorwegen, al is het erg minimaal, en meer plannen om uit te breiden.
Nepal heeft ook geen spoorweg, in Laos is er enkel een kort lijntje tussen De Vriendschapsbrug en de grens met Thailand.
Het is wel geen land maar een eiland los van het moederland.
Kreta maar het heeft wel een station in Chania dat dus nooit gediend heeft.
Kreta maar het heeft wel een station in Chania dat dus nooit gediend heeft.
Dat is dan zelfs een trein van Thailand zelfSwaCoen schreef:Nepal heeft ook geen spoorweg, in Laos is er enkel een kort lijntje tussen De Vriendschapsbrug en de grens met Thailand.

Voor de snelle spotters: in Qatar hangt er nog geen wasdraad (en rijden er ook nog geen treinen, paar jaartjes geduld).