Dienstregeling 2012
Dienstregeling 2012
Voor zij die de nieuwe dienstregeling al eens willen bekijken, vond ik dankzij het tram2000 forum terug dat je via RailTime al reisadviezen kon opvragen met een reisdatum vanaf 12/12, ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling.
De verschillen zoals gespot door tram2000:
- de Brussel-Maastricht Express wordt de Brussel-Vise Express.
- een Thalys-treinpaar in de ochtend vanuit Parijs rijdt door naar de luchthaven
Alle adviezen zijn vergezeld van "Opgelet, de geldigheid van de dienstregeling is voor die datum niet gegarandeerd."
De verschillen zoals gespot door tram2000:
- de Brussel-Maastricht Express wordt de Brussel-Vise Express.
- een Thalys-treinpaar in de ochtend vanuit Parijs rijdt door naar de luchthaven
Alle adviezen zijn vergezeld van "Opgelet, de geldigheid van de dienstregeling is voor die datum niet gegarandeerd."
Laatst gewijzigd door fets op 31 jul 2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Dienstregeling 2012
Dag,
Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat, zal het geen kwaad kunnen dat ik dit lijstje alvast opsom:
* op lijn 59 worden de rijpaden van IC P en IC C omgewisseld om het stiptheidsprobleem van de IC C op te lossen. De L-trein rijdt niet meer tussen Lokeren en Gent; een IC neemt de bediening van Beervelde en Gentbrugge over (zij het slechts tot 20u).
* de amplitude van/naar Maastricht (bediend door L-trein uit Luik) verkleint zowel 's ochtends als 's avonds met één uur.
* de EC-treinen 295/296 verdwijnen.
* P 7308 krijgt er nog maar eens 4 minuten rittijd bij tussen Hasselt en Brussel-Noord.
* in de Kempen wijzigt de dienstregeling van de IR e fors omwille van de werken op lijn 15. Buiten de spits wordt er niet meer gekoppeld in Mol, wordt er gekruist in Leopoldsburg en verkleint de keertijd in Neerpelt én in Hasselt tot 4 (of 64?) minuten. Tijdens de spits zijn er afwijkende scenario's.
* enkele relaties winnen hier en daar een paar minuutjes rittijd (IC K tussen Landen en Leuven, IC Q tussen Antwerpen en Mechelen, L-trein tussen Antwerpen en Herentals, ...)
* op de lijnen 37 en 44 wordt de dienstregeling aangepast door beëindiging van bepaalde werkzaamheden op lijn 37.
* ...
Groeten,
Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat, zal het geen kwaad kunnen dat ik dit lijstje alvast opsom:
* op lijn 59 worden de rijpaden van IC P en IC C omgewisseld om het stiptheidsprobleem van de IC C op te lossen. De L-trein rijdt niet meer tussen Lokeren en Gent; een IC neemt de bediening van Beervelde en Gentbrugge over (zij het slechts tot 20u).
* de amplitude van/naar Maastricht (bediend door L-trein uit Luik) verkleint zowel 's ochtends als 's avonds met één uur.
* de EC-treinen 295/296 verdwijnen.
* P 7308 krijgt er nog maar eens 4 minuten rittijd bij tussen Hasselt en Brussel-Noord.
* in de Kempen wijzigt de dienstregeling van de IR e fors omwille van de werken op lijn 15. Buiten de spits wordt er niet meer gekoppeld in Mol, wordt er gekruist in Leopoldsburg en verkleint de keertijd in Neerpelt én in Hasselt tot 4 (of 64?) minuten. Tijdens de spits zijn er afwijkende scenario's.
* enkele relaties winnen hier en daar een paar minuutjes rittijd (IC K tussen Landen en Leuven, IC Q tussen Antwerpen en Mechelen, L-trein tussen Antwerpen en Herentals, ...)
* op de lijnen 37 en 44 wordt de dienstregeling aangepast door beëindiging van bepaalde werkzaamheden op lijn 37.
* ...
Groeten,
Oef! Hopelijk niet meer aan een slakkengang richting Mechelen-Nekkerspoel!Molenbruch Y. schreef:* enkele relaties winnen hier en daar een paar minuutjes rittijd (..) IC Q tussen Antwerpen en Mechelen
Waar?Molenbruch Y. schreef:Dag,
Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat,
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Staat in het bericht geschreven: railtime.overweg13 schreef:Waar?Molenbruch Y. schreef:Dag,
Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat,

De Thalys naar de luchthaven rijdt al vanaf 30/10/2011. Volgens de productfiches van NMBS Europe is deze uitbreiding specifiek bedoeld voor Brussels Airlines en Jet Airways.
Thalys:
•Nieuwe tarieven: "Thalys Air SN" en "Thalys Air 9W (Jet Airways)" voor reizen vanaf 30/10/2011 (verkoop vanaf 01/08/2011 uitsluitend door de reisbureaus).
Dat hebben ze toch ooit al eens geprobeerd? Toen zat er amper volk op en werd het project in stilte afgevoerd...acba schreef:De Thalys naar de luchthaven rijdt al vanaf 30/10/2011. Volgens de productfiches van NMBS Europe is deze uitbreiding specifiek bedoeld voor Brussels Airlines en Jet Airways.
Het paradepaardje van Descheemeacker de Stoptrein Lokeren <=> Beervelde <=> Gent wordt dus opgedoekt; de ICP stopt dus bijkomend in Gentbrugge en Beervelde. D.w.z. dat er in 2012 tijdens de zomer er ook geen treinen buiten de piekuren zullen stoppen in Beervelde, zoals deze zomer dus.
De Benelux (via Roosendaal) is ook nog steeds te vinden in de nieuwe dienstregeling...
Hoi,
Ik vind het superspijtig dat de EC 295/296 verdwijnt
.Deze trein had in mijn ogen de meest comfortabele rijtuigen van de nog resterende EC's.
Lukas
Ik vind het superspijtig dat de EC 295/296 verdwijnt

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Brussel-Visé Express?
Is zien hoe lang het gaat duren er het terug de Brussel-Maastricht Express gaat worden
Is zien hoe lang het gaat duren er het terug de Brussel-Maastricht Express gaat worden

Wat had jij anders gedacht ??? FyraTerminus schreef:De Benelux (via Roosendaal) is ook nog steeds te vinden in de nieuwe dienstregeling...

Maar de omnibus van lijn 12 rijdt wel naar de kelder... (als de nieuwe bruggen besteld geraken ???)
Laatst gewijzigd door dentheo op 01 aug 2011, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
L-trein Luik-Maastricht wordt dus
Luik V .08
Maastricht A .37
Maastricht V .24
Luik A .54
Keertijd zat, maar er wordt tussen Maastricht-Maastricht Randwijck v.v. nogal dwars door de 6800 (Stoptrein M. Randwijck-Roermond) gereden..
Luik V .08
Maastricht A .37
Maastricht V .24
Luik A .54
Keertijd zat, maar er wordt tussen Maastricht-Maastricht Randwijck v.v. nogal dwars door de 6800 (Stoptrein M. Randwijck-Roermond) gereden..
Ik ook, al vond ik de Franse Corails vaak heel erg krap zitten. Misschien had ik echter pech, er zitten soms rijtuigen bij met een opstelling waar ik zelfs in een 4-zit niet tussen de zetels geraakte met mijn benen...Lukas schreef:Hoi,
Ik vind het superspijtig dat de EC 295/296 verdwijnt.Deze trein had in mijn ogen de meest comfortabele rijtuigen van de nog resterende EC's.
Lukas
Die Franse rijtuigen zijn inderdaad een ramp op gebied van beenruimte en daardoor zijn die op een schaal met 10 punten max een 6 waard voor mij. De Zwitserse rijtuigen bieden meer beenruimte en dat is toch een van de belangrijkste criteria waar ik als eerste naar kijk om het comfort van een trein te beoordelen.groentje schreef:Ik ook, al vond ik de Franse Corails vaak heel erg krap zitten. Misschien had ik echter pech, er zitten soms rijtuigen bij met een opstelling waar ik zelfs in een 4-zit niet tussen de zetels geraakte met mijn benen...Lukas schreef:Hoi,
Ik vind het superspijtig dat de EC 295/296 verdwijnt.Deze trein had in mijn ogen de meest comfortabele rijtuigen van de nog resterende EC's.
Lukas