Antwerpen Berchem
1.

De fris en kleurrijk uitziende G2000 van ARF (Antwerp Rail Feeding) de 1101 komt door het saaie, verkleurde en verouderde station van Antwerpen Berchem. De lok gaat hier de sporen naar Brussel onder door, om richting Gent te rijden.
2.

Twee dieseltjes zijn onderweg als stoptrein van Antwerpen Centraal naar Neerpelt. Deze plaats ligt boven in België, vlak bij de Nederlandse plaats Weert.
3.

Vlak voordat ik met de ''boemel'' naar Deurne (B) wilde, passeerde er eerst nog een UC getrokken door 2 loks van de Reeks 77 (7783 + 7777) in de richting van Gent.
Deurne
4.

De eerste trein die passeerde toen ik op de stek stond, was de 1344 met een gemengde goederentrein.
5.

Nadat ik de 12e de 2828 ook al een paar keer op de plaat had, kwam deze lok de 15e ook weer langs. Ditmaal met de 2808 in dubbel tractie voor een kolentrein naar Manheim-a/d-Rhein. Wie goed kijkt in de lucht kan ook nog een vliegtuigje zien dat net is opgestegen bij het vliegveldje rechts in beeld

6.

Stoptreintje....
7.

NMBS 2013 + fraaie UC richting het zuiden.
8.

Zelfs een museum lok kwam voor mijn lens langs tijdens mijn 2e bezoek aan Antwerpen, de 5166 in de richting van de Antwerpse haven.
9.

NMBS 2804 met een keteltrein richting de haven.
10.

NMBS 2837 met Gallarate-shuttle richting Antwerpen Oorderen.
11.

Helaas ging het niet helemaal goed met de zon, maar zo heb ik wel een NMBS G2000 kunnen klikken. Een welkome afwisseling tussen al het Traxx geweld

12.

Niet veel later na het paseren van de G2000 ging het wel volgens het boekje. De SNCF 36022 passeerde met een fraaie UC de spotplek van Deurne op weg naar de haven. Achter de lok zijn 3 erts wagens te zien, iets wat volgens kenners bijzonder is

13.

Voor mij het plaatje van de dag: Vlak voordat ik naar huis wilde gaan kwam er nog een fraaie trein aan rijden. Deze trein bestond uit 2 loks van de oude reeks 23. Deze reeks gaat met de komst van de nieuwe reeks 18 het eerste naar de schoothoop. De NMBS 2364 + 2304 + 2023 (In opzending) passeren op 15-07-2011 Deurne, met een staaltrein naar de haven van Antwerpen.
Antwerpen Berchem
14.

Een van de eerste verbouwde break treinstellen reed in de week van 11-15 juli rondom Antwerpen. De 313 staat met een ouder soortgenoot te wachten totdat de natte reizigers waren ingestapt. Hierna vervolgde de trein de reis richting het centrale station van Antwerpen. Antwerpen Berchem 12-07-2011
Antwerpen Centraal
15.

Op 12-07-2011 stond de kelder van Antwerpen Centraal vol met regionale treinen, de reden is bij mij vaag gebleven. De 646 staat met een niet gemoderniseerd stel te wachten op vertrek, waarheen werd niet vermeld. Verder op staat nog een treinstel van het type ''Break''. Waar deze heen ging werd ook niet vermeld. Antwerpen Centraal 12-07-2011
16.

Door een aanrijding met een persoon tussen Antwerpen en Roosendaal, stond de kelder van Antwerpen Centraal vol vertraagde Beneluxen. Niet veel later kon deze trein, als eerste trein vertrekken naar Roosendaal, en eindbestemming Breda. Gelukkig ook maar, want bus vervoer was er bijna niet, sommige mensen hebben maar liefst 5 uur op dit station moeten kamperen. Antwerpen Centraal 15-07-2011
Bonus
17.

Op 30-07-2011 kwam er een speciale goederen trein door Holten. Het gaat om een goederentrein bestaande uit verschillende wagens, van verschillende vervoerders. Deze wagens hebben nieuwe kunststof remblokken, de trein is hierdoor met het remmen 50% stiller. DB Schenker 189 066 had de eer om deze ''stille'' trein vanuit Minden (D) naar Amersfoort te brengen. De trein blijft in Amersfoort een wekend overnachten, en zal maandag om 14:00 weer verder rijden naar België. Na België gaat deze ''stille'' trein nog een rondje door Frankrijk rijden. Holten 30-07-2011
18.

Als trein 50092 is de VSM 2299 onderweg van Apeldoorn VAM naar het station van Apeldoorn. Daar gaat de Locon 9902 de boel gaat overnemen. Apeldoorn 02-08-2011
19.
SBB 421 395 met een keteltrein uit Lingen op weg naar het zuiden. Leschede 29-07-2011
20.

DBS 6414 met een trein vanaf Hengelo Akzo naar Bad-Bentheim. Hengelo 01-08-2011
Dat was het weer