Pagina 1 van 1

2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:33
door Stef
Vandaag gespot te Sint-Niklaas Oost

2377 met een ram van 8 M6'en die vertrok richting A'pen nadat hij de IC C liet passeren. Ik kon mijn ogen niet geloven daarnet :shock: Was dit een gewone overbrenging van materiaal naar A'pen??? Nog nooit eerder gezien.

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:36
door Robin
rond welk uur was dit?

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:38
door Stef
19u45 vertrokken uit de bundel FSNO richting A'pen

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:39
door am62
Stond idd in de bundel van FSN toen ik omstreeks 16.25 uur passeerde in de IC naar FGSP met aansluitend P8984 FGSP FGRA (semi-direct)

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:52
door Robin
Blijkbaar heeft deze een toerke rond het noord gereden :shock: .
Is op weg naar Kortrijk TOP via L59 ;)

jammer dat ik het niet eerder wist :(

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 20:55
door Stef
Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:

Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 21:01
door Robin
even treintje omdraaien ;).
AfbeeldingAfbeelding dan :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 21:06
door Stef
Robin schreef:even treintje omdraaien ;).
AfbeeldingAfbeelding dan :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Tekening klopt niet want panto wisselt niet van kant :lol: :wink: :mrgreen:

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 01 sep 2011, 21:08
door Robin
af en toe is wisselen om de slijtage gelijk te houden he :mrgreen: :lol:

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 10 sep 2011, 00:48
door Bart
Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 10 sep 2011, 11:05
door Stef
Bart schreef:
Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaal :mrgreen:

EDIT: Zou het kunnen dat dit dan de eerste 23'er in commerciële dienst is met een ram M6?

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 10 sep 2011, 11:11
door Steve
Stef schreef:
Bart schreef:
Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaal :mrgreen:

EDIT: Zou het kunnen dat dit dan de eerste 23'er in commerciële dienst is met een ram M6?
Absoluut niet...

Re: 2377 + 8 M6

Geplaatst: 10 sep 2011, 19:18
door HLE 2302
Bart schreef: Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Geweldig verhaal. En al bij al toch een deftige oplossing. :mrgreen: