Pagina 1 van 2
1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 07 okt 2011, 14:39
door Poldevrek
Volgens dit
bericht op Drehscheibe zijn de oude 1803 (correctie) en 1806 vanuit Raeren op weg naar Tsjechië.
Weet iemand hier meer over?
Paul
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 08 okt 2011, 13:46
door Accelerat
Ben ook wel benieuwd wat ze er in Tsjechië mee moeten.

Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 08 okt 2011, 15:48
door FLV-FGSP
Ze stonden vanmorgen in Aachen-West.
Ze gaan eerst naar Cheb, maar daarna mogelijk nog verder naar het oosten. Een bron noemde ooit Moldavië, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het breedspoor daar.
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 08 okt 2011, 16:17
door Joris
Hallo,
Is er toevallig iemand op de hoogte van de verdere reisweg?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 08 okt 2011, 18:12
door msts.be
1802 is onmogelijk: alle 18'en die nog eigendom waren van de NMBS zijn gesloopt in Courcelles in 2009, plus de 1801 in Salzinnes in 2008. Het zal dus om de 2 locs van Rails & Traction gaan (dat failliet is sinds 2010): de 1803 (erbarmelijke staat, plukloc) en 1806 (nog compleet). Gaat men het Speno-plan dan nieuw leven inblazen ? Of wil een Oost-Europese operator eens deze fragiele locs uitproberen ?
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 13 okt 2011, 02:20
door Knipex
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 13 okt 2011, 07:34
door Steve
Wat zijn ze er daar in vredesnaam mee van plan? Heeft iemand daar iets over opgevangen?
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 13 okt 2011, 08:24
door Bibke
Aha, de titel werd al aangepast naar 1803 en 1806.
Re: 1802 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 13 okt 2011, 09:07
door Bibke
FLV-FGSP schreef:Ze stonden vanmorgen in Aachen-West.
Ze gaan eerst naar Cheb, maar daarna mogelijk nog verder naar het oosten. Een bron noemde ooit Moldavië, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het breedspoor daar.
Als ik me niet vergis, wou Moldavië de ganse reeks 16 opkopen.
Blijkbaar is die verkoop niet doorgegaan.
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 13 okt 2011, 09:18
door FLV-FGSP
Ze hebben lang in AC-West gestaan, maar inmiddels zijn ze in Erbach gespot:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,5592894
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 19 okt 2011, 20:37
door Bibke
Volgens Wallorail gaan de 1803 en 1806 terug in orde gemaakt worden om werktreinen te slepen.
Zie Wallorail/Actu/7 octobre.
http://www.wallorail.be/actu/actu.htm
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 19 okt 2011, 20:42
door Steve
Die 18'en voor WERKtreinen? Zijn ze daar nu helemaal gek geworden? En wat voor kosten zullen ze wel niet hebben om met name de 1803 weer op te lappen?
Ik zou het graag zien gebeuren, maar ben extreem sceptisch...

Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 19 okt 2011, 20:52
door b-loc
.
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 19 okt 2011, 22:14
door Shrek
Mij lijkt het onmogelijk tenzij er grondig gesleuteld wordt aan de tractie installatie. Nieuwe motoren, omvormers, sturing,... zullen op zijn minst nodig zijn om deze locs werktreinen te kunnen laten slepen. Zo'n kosten voor zo'n oude locomotieven is wel erg onwaarschijnlijk.
Re: 1803 (I) en 1806 (I) op weg naar Tsjechië
Geplaatst: 19 okt 2011, 22:24
door Joris
Hallo
Shrek schreef:Zo'n kosten voor zo'n oude locomotieven is wel erg onwaarschijnlijk.
Maar een reis naar Tsjechië voor sloop lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk...
Groeten,
Joris De Mol