Pagina 1 van 1

dieselen als toen

Geplaatst: 03 nov 2011, 23:02
door ostbahnhof
wil je nog es in een diesel zitten op sporen die nog echt tegen mekaar aanlopen en niet gelast zijn of naast mekaar overlopen:
L132 tussen Mariembourg en Couvin, een Bocqlijn ervaring ;-)

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 31 dec 2011, 15:03
door neigezug
Met de wasmachientjes tussen Oudenaarde en Gent

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 31 dec 2011, 16:22
door LML
Het typische 'kedeng-kedeng' in de Kempen en Limburg tussen Zolder en Hasselt en de bocht voor Herentals tot aan de aantakking van L29 is ook al even verleden tijd... :(

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 10 jan 2012, 21:08
door Dieselfreak
Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 12 jan 2012, 09:48
door dekooiker
Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 13 jan 2012, 06:50
door Shrek
Dieselfreak schreef:Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.
Ik ben er gisteren nog geweest. De hele lijn van Charleroi tot Couvin is gerenoveerd met nieuwe perrons, aanduidingen, sporen, dwarsliggers,...
Nergens dus nog korte rails. Integendeel, de rit was uiterst comfortabel (zelfs in een wasmachine :lol: )

Re: dieselen als toen

Geplaatst: 13 jan 2012, 23:22
door groentje
dekooiker schreef:Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?
Je hebt geen korte spoorstaven nodig om spoorstroomkringen te hebben, dekooiker. De langgelaste rails hebben een kleine isolatie tussen de SK's, van hooguit enkele mm.