Pagina 1 van 5
acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 15:08
door Portbou
Hallo,
Via een ander forum vond ik deze link naar een youtube-filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Het toont hoe snel een bepaald type trein bij DBAG, in de gietende regen, kan optrekken.
Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Groeten,
Bart
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 15:11
door Robin
daar word door getrokken ze, sprintje naar de frituur?

Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 15:41
door Shrek
Volgens mij kan de Desiro dit ook hoor

Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 15:50
door Dieselfreak
Portbou schreef:Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Die worden binnenkort toch vervangen door de Desiro's?
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 16:15
door nighttrain
Portbou schreef:Hallo,
Via een ander forum vond ik deze link naar een youtube-filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Het toont hoe snel een bepaald type trein bij DBAG, in de gietende regen, kan optrekken.
Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Groeten,
Bart
ik zie daar niet veel gietende regen.
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:03
door Commendatore
Zo snel optrekken heb ik in Duitsland wel vaker meegemaakt, en volgens mij is het daar vrij normaal. Ook in Nederland zijn ze op bepaalde plaatsen trouwens bezig om ervoor te zorgen dat treinen een aantal grotere stations sneller in en uit kunnen rijden.
Overigens heeft dezelfde persoon nog een filmpje gepost, waarin twee locs Baureihe 143 te zien zijn, met daartussen drie dubbeldeksrijtuigen; over acceleratievermogen gesproken:
http://www.youtube.com/watch?v=vB9pFlZ_V3g
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:18
door Portbou
nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:27
door Adler
Ik heb even uitgerekend wat de versnelling is.
Van 0 tot 120 km/h duurt 44 s, dit is een versnelling van 0.76 m/s2.
Dit is een gebruikelijke waarde voor dergelijke treinstellen.
Metro's en trams halen een versnelling van 1 tot 1.3 m/s2.
Gewone getrokken reizigerstreinen 0.3 tot 0.4 m/s2.
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:38
door Steven
Met zes rijtijtuigen i11 en een HLE18
van 0 naar 100 in ongeveer 45sec
van 0 naar 200 in ongeveer 2min 5sec
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:48
door Steve
Steven schreef:Met zes rijtijtuigen i11 en een HLE18
van 0 naar 100 in ongeveer 45sec
van 0 naar 200 in ongeveer 2min 5sec
Enig idee wat die twee 18'en met acht M6 op de IR-l dan geven? Dat moet toch flink vooruitgaan op vol vermogen, als ik dit lees...
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 17:55
door Steven
Dat gaat zeker vooruit maar de juiste daarvan weet ik niet. Opgelet de bovenstaande tijden zijn op vlak spoor bij droog weer.
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 18:26
door nighttrain
Portbou schreef:nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
de Italiane kennen geen regen.
Ik dacht dat het achtergrondgeluid van de HVAC kwam,en niet van vallende regen. pioggia che cade
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 18:26
door Klangfilm
Heb vorige week eens een keer een test gedaan met T18 + 8 M6 tussen Aalter en Bellem.
Voor Aalter binnen te rijden de boost modus geactiveerd op T18 en dan vertrokken met 100 % tractie.
Had in Bellem 160 km/h aan het perron, ter vergelijking, 3 DMT's (MR96) hebben bij 100 % tractie vertrek te Aalter 140 km/h op die plek ...
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 18:52
door Steven
nighttrain schreef:Portbou schreef:nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
de Italiane kennen geen regen.
Ik dacht dat het achtergrondgeluid van de HVAC kwam,en niet van vallende regen. pioggia che cade
Heb evenmin de indruk dat het regent, dan zou je aan die ruiten toch water moeten zien en die lijken mij eerder kurkdroog.
Re: acceleratievermogen
Geplaatst: 26 dec 2011, 19:25
door Robin
Klangfilm schreef:Heb vorige week eens een keer een test gedaan met T18 + 8 M6 tussen Aalter en Bellem.
Voor Aalter binnen te rijden de boost modus geactiveerd op T18 en dan vertrokken met 100 % tractie.
Had in Bellem 160 km/h aan het perron, ter vergelijking, 3 DMT's (MR96) hebben bij 100 % tractie vertrek te Aalter 140 km/h op die plek ...
en wat houd die boost modus is?