Pagina 1 van 6

Het eeuwige comentaar op DLC

Geplaatst: 26 jul 2006, 18:27
door Rail2Go
Het eeuwige comentaar op DLC

Wat mij opvalt is dat men enorm veel commentaar heeft op het bedrijf DLC. Maar wat mij ook opvalt is dat zij een van de weinige GROTE concurenten zijn van de staat spoorwegen. Ze zijn toch verder gekomen dan al die andere initiatief nemers die nog met geen 1 voet aan de grond staan.

DLC bestaat nog maar een kleine 6 jaar. Het is dus een jonge onderneming welke nog het een en ander moet leren. Dit kan alleen met praktijk ervaring gebeuren dus dan gaan er wel eens wat dingetjes mis.... maar voorlopig rijden ze nog dagelijks, hebben ze personeel in dienst wat betaald krijgt en zijn ze nog steeds opzoek naar TB's.....

Een mooie vergelijking is het Nederlandse Arriva (voorheen NoordNed). Een private onderneming welke ook veel fouten maakt maar daar ook van leert en er voor zorgt dat het in de toekomst minder vaak of niet meer voorkomt.

DLC doet haar best om met treinen te blijven rijden en dat lukt hun aardig. Personeel heeft altijd wel wat te klagen, maar dat is overal zo. Is het niet over een broek, dan wel over loon of over een defecte airco... DLC is kleiner dan de NMBS en ze krijgen na mijn mening net zoveel klachten als het personeel van de NMBS. Allen is DLC kleiner en lijkt het meer.

Zoals mijn baas tegen mij zij: Als je het beter denkt te kunnen dan begin je je eigen bedrijf maar en dan zie je maar hoe ver je komt.

Deze wijze woorden zeg ik nu ook tegen jullie, Als je het beter denkt te kunnen begin je je eigen bedrijf maar en dan zie je maar hoe ver je komt.

maar vergeet niet dat je voor een spoorweg onderneming best wat regeltjes, diploma's e.d. nodig hebt...

Geplaatst: 26 jul 2006, 18:30
door 5307
klopt,

welke spoorwegmaatschappij zit met miljoenen (als het reeds geen miljarden is :roll: ) in de schulden???

NMBS

Geplaatst: 26 jul 2006, 18:31
door Steven
5307 schreef:klopt,

welke spoorwegmaatschappij zit met miljoenen (als het reeds geen miljarden is :roll: ) in de schulden???
is te zien in welke munteenheid je da bedrag wil uitdrukken :lol: :lol:
maar weet dan wel van waar die schulden komen en hoe ze ontstaan zijn voor je er commentaar op geeft

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:06
door paljas
Hopelijk gaat DLC rap failliet!

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:21
door Concurrent
Da kan nie :P DLC zal serieuze concurrentie moeten krijgen om failliet te gaan :P:P

Bij onze 14 ritten komen er eind dit jaar weer 6 bij dus...

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:25
door Tommyken
Aha .. 6 ritten ? En welke mogen dat dan wel wezen. Weer mooi homogene treinen waar jullie niets aan moeten doen of rangeren?

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:26
door Trainspotterke
paljas schreef:Hopelijk gaat DLC rap failliet!
Hopelijk niet!

We moeten toch ergens commentaar op kunnen blijven geven! :lol: :P

Geplaatst: 26 jul 2006, 20:03
door Sander
paljas schreef:Hopelijk gaat DLC rap failliet!
En verhuizen al die vooroorlogse staatsbedrijven naar het Oostblok ofzo... *zucht*

Geplaatst: 26 jul 2006, 20:25
door Concurrent
Tommyken schreef:Aha .. 6 ritten ? En welke mogen dat dan wel wezen. Weer mooi homogene treinen waar jullie niets aan moeten doen of rangeren?
Voor de minste commentaar erop ,ga ik da nu is nie zeggen se :mrgreen:

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:19
door Raf
Ik hoop ook dat DLC rap ten onder gaat. Ze zijn in ieder geval goed bezig met ongeveer 1 tb die zijn ontslag geeft per maand :!:

Dus dat men daar een probleem heeft, is wel duidelijk.

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:23
door Steven
Raf schreef:Ik hoop ook dat DLC rap ten onder gaat. Ze zijn in ieder geval goed bezig met ongeveer 1 tb die zijn ontslag geeft per maand :!:

Dus dat men daar een probleem heeft, is wel duidelijk.
omdat men mensen ontslaat wil dat nog niet zeggen dat er een probleem is he, problemen of conflicten ontstaan doordat er twee mensen of groepen het niet eens zijn met elkaar, dus het is niet enkel de firma he.

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:25
door 55erke
Waarom zou DLC falliet moeten gaan? Welk voordeel kunt ge daar nu uithalen?

Groeten
Johan

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:28
door Steven
55erke schreef:Waarom zou DLC falliet moeten gaan? Welk voordeel kunt ge daar nu uithalen?

Groeten
Johan
wij als individu geen enkel al denken er sommige er hier anders over :-)

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:38
door Nonkelronnie
Sommige mensen reageren nogal kinderachtig (dat DLC failliet zou moeten gaan).

DLC is er, get over it
Een bedrijf die failliet gaat is een ramp voor iedereen die ermee te maken heeft, laten we hopen dat het DLC (en andere bedrijven) bespaard blijft

Geplaatst: 27 jul 2006, 15:49
door Raf
Steven schreef:
55erke schreef:Waarom zou DLC falliet moeten gaan? Welk voordeel kunt ge daar nu uithalen?

Groeten
Johan
wij als individu geen enkel al denken er sommige er hier anders over :-)
Ik denk dat jullie niet echt goed begrijpen wat er aan het gebeuren is.
Als er nog véél van die bedrijven als DLC gaan komen die het onderste uit de kan gaan halen van materieel en vooral personeel en dit gaat zich doorzetten in héél het spoorwereldje dan kan ofwel B-cargo de boeken sluiten ofwel zal het op sociaal vlak bij B-cargo een stuk minder worden.
Het enigste wat bij bij privé primeert is geld en voor de rest niks.