Pagina 1 van 2

Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 08:52
door eagleheart
Iemand de bizarre situatie gezien in Vilvoorde?(die op dit moment nog aan de gang is). 3 treinen achter elkaar gestopt ongeveer 20 meter van mekaar. Nog nooit meegemaakt zoiets.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 09:01
door davyickx
Railtime meldt het volgende:

Lijn 25 : Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal: Zwaar verstoord verkeer.
9:01
Er is een persoon aangereden door een trein ter hoogte van station Vilvoorde.

Zwaar verstoord verkeer.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 09:03
door eagleheart
Jaja dat heb ik ook gezien. Maar ik bedoel maar 3 treinen op max 20 meter afstand van elkaar? Dat vind in bizar. Ik dacht dat aij zich aan de seinen moesten houden.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 09:25
door Kristofke
eagleheart schreef:Jaja dat heb ik ook gezien. Maar ik bedoel maar 3 treinen op max 20 meter afstand van elkaar? Dat vind in bizar. Ik dacht dat aij zich aan de seinen moesten houden.
Niet als dat seinen met een overschrijdingskroon zijn.

Tussen Mechelen en Vilvoorde zijn allemaal automatische seinen tot aan de wisselstraat net voor Vilvoorde, maar ik heb geen idee of die automatische seinen ook allemaal permissief zijn.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 09:37
door Steven
Kristofke schreef: Tussen Mechelen en Vilvoorde zijn allemaal automatische seinen tot aan de wisselstraat net voor Vilvoorde, maar ik heb geen idee of die automatische seinen ook allemaal permissief zijn.
automatische seinen = permissieve seinen = niet beheerde seinen = geen operator nodig om dit sein te bedienen = de bestuurder vervult de voorziene formaliteiten om het sein te overschrijden zonder tussenkomst van een andere bediende.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 12:49
door Cursief
De in en uitrit seinen van vilvoorde zijn toch beheerde seinen. Dus hiervoor zou een overschrijdingsbevel moeten afgeleverd worden.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 12:55
door Steven
Cursief schreef:De in en uitrit seinen van vilvoorde zijn toch beheerde seinen. Dus hiervoor zou een overschrijdingsbevel moeten afgeleverd worden.
Ja natuurlijk die seinen wel, maar op zich is het niet raar, als op die manier twee treinen deels of volledig aan perron konden staan om mensen eventueel al te kunnen laten in en uitstappen (ik ken de juiste situatie niet precies dus ik ga uit van wat ik denk).

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 13:00
door eagleheart
Tussen weerde(of was het eppegem,laatste station voor vilvoorde) stonden er ongeveer 5 achter elkaar. Bizarre situatie daar!

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 13:34
door Steven
eagleheart schreef:Tussen weerde(of was het eppegem,laatste station voor vilvoorde) stonden er ongeveer 5 achter elkaar. Bizarre situatie daar!
je hebt Vilvoorde, Eppegem, Weerde, Mechelen op L25.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 20:42
door Glodenox
Mijn ouders hebben het van op hun werk ook opgemerkt dat er 3 treinen kort na elkaar stilstonden, ze hebben er namelijk een zeer mooi zicht op vanuit hun kantoorgebouw. Ik heb deze morgen het "geluk" gehad 20 minuten vroeger daar te passeren en heb er dus geen last van ondervonden. Op de terugweg 's avonds was er wel een beetje vertraging, maar op zich viel het nog wel mee.

Even Google Street View gebruikt om te controleren op overschrijdingskronen. Op lijn 27 lijken die er in elk geval te zijn: http://maps.google.be/?ll=50.943652,4.4 ... 3343778392 (zichtbaar onder het witte plaatje, als ik me niet vergis)

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 20 jan 2012, 20:48
door Steven
Dat is inderdaad het bewuste kroontje.

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 21 jan 2012, 15:06
door Glodenox
Vandaag gelezen in Het Laatste Nieuws dat de loc (logischerwijze) een noodstop had gemaakt toen de persoon sprong. Maar er stond ook dat er daarop een brand ontstond in de loc :o Het was een reeks 18 volgens de foto's die ik elders op het internet had gezien, zou het te maken kunnen hebben met de luchtventilatie van de weerstanden? Het lijkt me in elk geval een ver van wenselijk effect en ik hoop dat er daar onderzoek naar wordt gedaan.

EDIT: trouwens, staat dit niet beter onder "Nieuws"?

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 22 jan 2012, 04:00
door eagleheart
Glodenox schreef:Vandaag gelezen in Het Laatste Nieuws dat de loc (logischerwijze) een noodstop had gemaakt toen de persoon sprong. Maar er stond ook dat er daarop een brand ontstond in de loc :o Het was een reeks 18 volgens de foto's die ik elders op het internet had gezien, zou het te maken kunnen hebben met de luchtventilatie van de weerstanden? Het lijkt me in elk geval een ver van wenselijk effect en ik hoop dat er daar onderzoek naar wordt gedaan.

EDIT: trouwens, staat dit niet beter onder "Nieuws"?

Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 22 jan 2012, 18:45
door Glodenox
eagleheart schreef:Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..
Dan is het Laatste Nieuws weer wat sensationeel bezig geweest (verbaast me niets). Maar goed, dat van die brand, is dat ook sensatie of was dat effectief het geval?

Re: Problemen Vilvoorde.

Geplaatst: 22 jan 2012, 19:18
door Steven
Glodenox schreef:
eagleheart schreef:Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..
Dan is het Laatste Nieuws weer wat sensationeel bezig geweest (verbaast me niets). Maar goed, dat van die brand, is dat ook sensatie of was dat effectief het geval?
Ik heb van een brand nergens iets vernomen ook niet op het forum van rijdend personeel, moest er een 18 effectief in brand gestaan hebben was dat al lang een roddel geweest onder collega's mag ik aannemen, maar tot nu toe echter niets gehoord (wat natuurlijk geen zekerheid bied).