Wat moet ik daaronder verstaan ? Mijn krant laat mij in de steek.De reden voor de spontane actie van de treinbegeleiders is een conflict over de verhuis van hun permanentie.
Verhuist hun wachtzaaltje ? Koffiemachine ?
Wat moet ik daaronder verstaan ? Mijn krant laat mij in de steek.De reden voor de spontane actie van de treinbegeleiders is een conflict over de verhuis van hun permanentie.
Beter gezegd spreken we van centralisatie van die dienst waarbij ze dus vrezen dat de werking er van achteruit zal gaan.Stijn91 schreef:Dus de TBG's staakten/staken omdat de permanentie allemaal in 1 gebouw gaat samenkomen?
Daarvoor moeten ze staken, wat is het volgende, ik vind het raar dat ze niet staakten omdat er zoveel TBG's aangevallen worden door mensen, maar voor zoiets dan weer wel.Steven schreef:Beter gezegd spreken we van centralisatie van die dienst waarbij ze dus vrezen dat de werking er van achteruit zal gaan.Stijn91 schreef:Dus de TBG's staakten/staken omdat de permanentie allemaal in 1 gebouw gaat samenkomen?
Laag bij de grond als antwoord, zoiets werkt niet op het systeem van vriendendienst in tegendeel. Het soort antwoorden dat als enig argument een soort cliché is draagt niets bij in dit onderwerp. Ik vond het verkeerd van actie te voeren maar daarom ga ik geen flauwe antwoorden verzinnen om toch maar iets te kunnen geven als reactie dat kant nog wal raakt.Darko schreef:tgojah.. vooral omdat ze nu hun vriendjes daar kwijt zullen zijn en mss meer moeten opdraven voor de slechte dienstjes uit reserve ofzo waar ze anders mss alleen het intressante zouden gekregen hebben. ik vind zo'n centralisatie trouwens niet slecht...
De actie was zeker misplaatst maar dat laat niet toe om laagvloers te gaan doen in tegendeel. Tracht u te informeren en geef kritiek met recht en rede en je hoort mij niets zeggen. Maar gewoon kritiek om de kritiek vind ik maar niets. zeggen dat ze staken om te kunnen drinken (is hier ook al gebeurd door sommige), extra dagje verlof (veel voorkomende uitleg bij mensen die HLN lezen), vriendendienstjes en dergelijke zaken meer zijn van die aard dat ze gewoonweg niets bijbrengen aan de discussie in tegendeel.pietje schreef:Maar deze staking roept ook om dit soort opmerkingen, als ze daarvoor de hele ochtendspits moeten verstoren, dan kan men beter elke dag staken.
Waarom vind je een centralisatie van dit specifieke niet slecht? Stevens opmerking over kennis van de lokale toestand lijkt me een belangrijk argument. Is de onvrede met de centralisatie an sich of hoe ze wordt doorgevoerd? Of moet ik geen constructieve bijdragen verwachten?Darko schreef:ik vind zo'n centralisatie trouwens niet slecht...
omdat het toch denk ik nog wel steeds dezelfde mensen gaan zijn die deze dienst verzorgen. dus ze kennen toch al wel de plaatsen. of gaan ze ander personeel ervoor aanwerven? dacht dat toch niet? Trouwens 9/10 bevind zich het dan nog steeds in brussel. Dus waarom dan het depot brussel-zuid het werk neerlegt? geen enkel idee van. en waarom alleen de depot brussel-zuid en niet de rest? als het zo'n slechte zaak zou zijn zou toch wel overal wrevel ontstaan en niet enkel daar. en dan zitten ze allemaal tenminste bij mekaar en kunnen ze eventueel nog van mekaar leren. en qua besparing kan het ook al weer tellen natuurlijk. Want vergeet niet dat er forst bespaart gaat moeten worden. en dan heb ik liever dat ze dingen centraliseren om zo toch iets of wat uit te sparen dan dat ze aan onze lonen of pensioenen zitten ofzo. Want dat gaat ook niet goed zijn en wordt er ook weer gestaakt. Het wordt stilaan tijd dat tbg's tb's en alle personeel van de nmbs inzien dat we het zo verdomd slecht nog niet hebben tegenover de privé. Ze zouden dankbaar moeten zijn daarvoor. ipv voor elke schitscheet een staking op poten te zetten. Want dat kost dan ook weer geld altijd en uiteindelijk zal het dan wel gaan leiden tot ernstige besparingen op personeel of dergelijk. En dan gaan ze beseffen dat het toch slechter kon maar is het al lang veel te laat. Want komaan. Hoe vaak is er in 1 of andere depot wel eens een staking om het 1 of andere futuliteit (de agressie eruitgelaten.. want dat is dan weer wel een goede reden.) Het wordt tijd dat al deze stakers ook eens inzien hoe de reizigers beginnen te denken over ons. DIE imageschade is niet zo snel te herstellen en zal alleen maar verergeren door zo'n acties.. Ok ja.. er is een verandering op til. Maar heeft de reiziger daar iets mee te maken rechtstreeks in 1st instantie? neen toch. Dus waarom toch telkens weer het voor hen moeilijk maken. Of voor werknemers van andere depots die er moeten passeren. Als ze ontevreden zijn en willen praten.. Fine.. buiten uw uren dan. en werk gewoon voort. Da is beter voor ons de collega's die er ook ni direct iets mee te zien hebben. en ook veel beter voor de reiziger. Want ze mogen ook niet vergeten als we zo onbetrouwbaar worden dat we alsmaar minder en minder reizigers krijgen omdat we toch altijd maar staken en ge nooit weet of ge ergens wel gaat raken of trug thuis gaat raken. Dan zijn we nog veel verder van huis weg hé. En tis da wa me zo kwaad maakt.kika schreef:Waarom vind je een centralisatie van dit specifieke niet slecht? Stevens opmerking over kennis van de lokale toestand lijkt me een belangrijk argument. Is de onvrede met de centralisatie an sich of hoe ze wordt doorgevoerd? Of moet ik geen constructieve bijdragen verwachten?Darko schreef:ik vind zo'n centralisatie trouwens niet slecht...