Pagina 1 van 1

reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 00:16
door Shrek
Vandaag zat er nog eens een 27 op de IC Brussel-Charleroi. Waar zitten zijn vriendjes deze dagen? (maw: welke verbindingen worden nog regelmatig met een 27 uitgevoerd)?

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 00:39
door Steve
Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).

Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 14:22
door Stijn91
MIVB-reiziger schreef:Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).

Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?

Op de IC L zit er ook nog 1 of 2.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 16:22
door petit_hund
MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 19:03
door nahoj
petit_hund schreef:
MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.
Wat is uw bron?

Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 22:26
door Steve
nahoj schreef:
petit_hund schreef:
MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.
Wat is uw bron?

Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Maar wat zullen de 27's dan wél doen? HLE 26 is al uit dienst, HLE 23 heeft amper nog diensten over en wordt al in grote mate vervangen door 21, en reeks 20 heeft slechts zeer weinig reizigersdiensten meer... er zijn toch nooit genoeg P- of andere diensten over voor al die 27's erbij? Zelfs als ze nog een deel M6-diensten behuden (al dan niet in combinatie met 19'en) lijkt het me dat er nog een flink aantal locomotieven werkloos zal blijven, of vergis ik me zo hard?

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 22:37
door Steven
verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 22:49
door Stijn91
Steven schreef:verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.
Hoeveel 13'ers wilt men eigenlijk houden voor de reizigersdienst?

Waarom zetten ze eigenlijk een 27 voor een P-trein met 5 M4's. Daar kan men toch beter een 21 voorhangen en dan een 27 voor de P-treinen met 8 of meer rijtuigen.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 23:10
door Steven
Of ze nu 8 of 5 rijtuigen trekken maakt weinig uit hoor. Meestal moeten die P treinen toch teveel stoppen waardoor het extra vermogen van een 27 toch wat overbodig is. Zoals hier op de L60 doen ze met die gesleepte P treinen voor stoptrein en dan heb je niet zoveel extra winst aan dat beetje extra vermogen, trouwens een 27 is veel gevoeliger afgesteld en zal sneller uitschakelen dan een 21 bij max aanzetstroom.

Re: reeks 27

Geplaatst: 09 mar 2012, 23:25
door Lukas
Hoi,

Vandaag werd de IR I van 16u20 naar Brussel Nationale Luchthaven-Gent Sint Pieters-Kortrijk/De Panne vezekerd door HLE 1802 en 1821.De locomotieven stonden aan het uiteinde van de trein.Deze trein vertrok stipt uit Leuven.

Lukas

Re: reeks 27

Geplaatst: 28 mar 2012, 14:42
door Stijn91
Vandaag werd IC 2233 naar Gent getrokken door de 2738.

Re: reeks 27

Geplaatst: 28 mar 2012, 17:29
door Robin
P8281 werd vandaag getrokken door 2702