reeks 27
Geplaatst: 09 mar 2012, 00:16
Vandaag zat er nog eens een 27 op de IC Brussel-Charleroi. Waar zitten zijn vriendjes deze dagen? (maw: welke verbindingen worden nog regelmatig met een 27 uitgevoerd)?
MIVB-reiziger schreef:Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).
Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Wat is uw bron?petit_hund schreef:In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Gruss, Torsten.
Maar wat zullen de 27's dan wél doen? HLE 26 is al uit dienst, HLE 23 heeft amper nog diensten over en wordt al in grote mate vervangen door 21, en reeks 20 heeft slechts zeer weinig reizigersdiensten meer... er zijn toch nooit genoeg P- of andere diensten over voor al die 27's erbij? Zelfs als ze nog een deel M6-diensten behuden (al dan niet in combinatie met 19'en) lijkt het me dat er nog een flink aantal locomotieven werkloos zal blijven, of vergis ik me zo hard?nahoj schreef:Wat is uw bron?petit_hund schreef:In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Gruss, Torsten.
Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Hoeveel 13'ers wilt men eigenlijk houden voor de reizigersdienst?Steven schreef:verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.