Pagina 1 van 2

welk ticket

Geplaatst: 04 aug 2006, 16:57
door adminn
kan ik best kopen als k op 1 dag verschillende stations wil zien die niet op dezelfde lijnen liggen?

Geplaatst: 04 aug 2006, 17:47
door Wover
Dus je wil bv Antwerpen - Gent - Brussel - Mechelen doen bv?

Dan denk ik dat als het in een kleiner gebied is, je er met een Keycard wel zal komen, anders zou ik het niet weten, maar dan zullen aparte ticketten wel gewoon het goedkoopst zijn...

Geplaatst: 04 aug 2006, 17:50
door Wagonnetje
Benelux tourrail

Geplaatst: 04 aug 2006, 18:31
door trainfreak
Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...

Geplaatst: 04 aug 2006, 18:37
door am62
trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...
Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...

Geplaatst: 04 aug 2006, 18:40
door trainfreak
am62 schreef:
trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...
Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...
Met het idee van een nettreinkaart zat ik ook :D
Maar het zal er niet meer van komen :?
Dan maar een jaartje uitstel :wink:

Geplaatst: 04 aug 2006, 20:08
door adminn
nettreinkaart had k ook al aan gedacht maar aangezien k hem maar 1 dag, max 2dagen gebruik zou t wat geld weggegooid zijn...

en gopass mag je je reis niet onderbreken?
dacht eerder aan zo'n 10beurtenkaart ofzo

Geplaatst: 04 aug 2006, 20:12
door am62
adminn schreef:nettreinkaart had k ook al aan gedacht maar aangezien k hem maar 1 dag, max 2dagen gebruik zou t wat geld weggegooid zijn...

en gopass mag je je reis niet onderbreken?
dacht eerder aan zo'n 10beurtenkaart ofzo
De reis mag niet onderbroken worden.
10-rittenkaart : de NMBS is de MIVB niet (behalve dan als je een hele dag in Brussel wil reizen :roll: )

Misschien best dat je gewoon even naar de NMBS site surft en daar de tarieven bekijkt, zo ken je de verschillende producten en zal je er gemakkelijk jouw smaak kunnen uitkiezen. Succes.

Geplaatst: 04 aug 2006, 21:23
door overweg13
Een aantal mogelijkheden: koop je een halveprijskaart, voor 100 EURO reis je 1 jaar lang tegen 50 %. Zeker zinvol als je vaak in de week reist (in het we heb je al weekendbiljetten, alhoewel dat HT-biljetten zijn). Dan kun je het hele jaar door goedkoop reizen. Wel fotootje voor meoderkaart en maakloon.
Nettreinkaart: interessant als je in een week 3 à 4 dagen onbeperkt wil reizen. Minder is inderdaad weggegppid geld; biedt een ongelooflijke flexibiliteit omdat je van 's morgens tot 's avonds kunt reizen zonder een keer een biljet te kopen. (Ik weet dat dat het vervelendste is: als je al je biljetten voor een dag ineens koopt, mag er niks verkeer gaan, of je blijft misschien wel met je biljetten zitten - ze telkens opnieuw in de loop van de dag kopen is dan weer niet evident, omdat je soms te weinig tijd hebt tussen 2 ritten).

Geplaatst: 04 aug 2006, 21:32
door RhB
Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.

Geplaatst: 05 aug 2006, 00:18
door Steven
RhB schreef:
Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoor
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken

Geplaatst: 06 aug 2006, 21:14
door RhB
Steven schreef:
RhB schreef:
Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoor
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken
Heb daar eens met een TBG van Welkenraedt een discussie over gehad. Enkel heen en of Terug, anders mag je heel wat extra neerleggen, dat was in het begin van dit jaar. En het combineren van Key-cards, dat was helemaal uit den boze...

Geplaatst: 06 aug 2006, 22:58
door NSNMBS
Ja, vind het jammer dat er geen dagkaarten voor Belgie bestaan.
In Nederland heb je er al 1 voor 36 euro en met korting 24 euro.

Geplaatst: 06 aug 2006, 23:24
door Henk
NSNMBS schreef:Ja, vind het jammer dat er geen dagkaarten voor Belgie bestaan.
In Nederland heb je er al 1 voor 36 euro en met korting 24 euro.
't Is maar hoe je het ziet natuurlijk: met een Gopass (jongeren tot 26) kan je voor die 24 euro 5 ritten maken en voor die 36 euro zelfs 8 ritten (van A naar B naar C naar D naar E naar F naar G naar H en terug naar A, nl. 8 ritten aan 4,5 want een GoPass kost 45 euro voor 10 ritten en dan hoeft het niet eens op dezelfde dag te zijn). Met een Railpass (vanaf 26 jaar) zijn dat respectievelijk 3 en 5 ritten (10 ritten voor 68 euro). En dan zwijg ik nog over de seniorentickets... Met andere woorden, met een beetje creativiteit reis je in België ook zonder dagticket nog goedkoper dan in Nederland. Desalniettemin zou een dagticket voor veel Belgische treinliefhebbers meer dan welkom zijn (maar dan eentje op Belgisch prijsniveau).

Geplaatst: 06 aug 2006, 23:38
door NSNMBS
Voor 36 euro zou je dan wel 8 ritten kunnen maken.
Maar in Nederland zou je er dus 18 ritten mee kunnen maken bij wijze van spreken. Als het maar op die dag gebeurt.

Voor Belgie is het misschien wel handig om een dagkaart te kunnen bieden, want dat zou ook wat eenvoudiger voor toeristen kunnen zijn.