welk ticket
Geplaatst: 04 aug 2006, 16:57
kan ik best kopen als k op 1 dag verschillende stations wil zien die niet op dezelfde lijnen liggen?
Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...
Met het idee van een nettreinkaart zat ik ookam62 schreef:Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...
De reis mag niet onderbroken worden.adminn schreef:nettreinkaart had k ook al aan gedacht maar aangezien k hem maar 1 dag, max 2dagen gebruik zou t wat geld weggegooid zijn...
en gopass mag je je reis niet onderbreken?
dacht eerder aan zo'n 10beurtenkaart ofzo
Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoorRhB schreef:Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
Heb daar eens met een TBG van Welkenraedt een discussie over gehad. Enkel heen en of Terug, anders mag je heel wat extra neerleggen, dat was in het begin van dit jaar. En het combineren van Key-cards, dat was helemaal uit den boze...Steven schreef:als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoorRhB schreef:Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken
't Is maar hoe je het ziet natuurlijk: met een Gopass (jongeren tot 26) kan je voor die 24 euro 5 ritten maken en voor die 36 euro zelfs 8 ritten (van A naar B naar C naar D naar E naar F naar G naar H en terug naar A, nl. 8 ritten aan 4,5 want een GoPass kost 45 euro voor 10 ritten en dan hoeft het niet eens op dezelfde dag te zijn). Met een Railpass (vanaf 26 jaar) zijn dat respectievelijk 3 en 5 ritten (10 ritten voor 68 euro). En dan zwijg ik nog over de seniorentickets... Met andere woorden, met een beetje creativiteit reis je in België ook zonder dagticket nog goedkoper dan in Nederland. Desalniettemin zou een dagticket voor veel Belgische treinliefhebbers meer dan welkom zijn (maar dan eentje op Belgisch prijsniveau).NSNMBS schreef:Ja, vind het jammer dat er geen dagkaarten voor Belgie bestaan.
In Nederland heb je er al 1 voor 36 euro en met korting 24 euro.