Cargo's rond Luik

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
AzzurroNL

Cargo's rond Luik

Bericht door AzzurroNL »

Hoi allemaal,

Begin mei wil ik een dagje gaan spotten in de omgeving van Luik, en ik vroeg me af waar je de beste kans hebt flink wat cargo's te spotten, voornamelijk in de middag (circa tussen 12 en 6)? Lijn 125 lijkt me qua omgeving het mooiste, maar is het de moeite waard daar te gaan staan?
En zijn er nog andere locaties die de moeite waard zijn, bijvoorbeeld aan lijn 34, 36a of 40? En is er nog verkeer rond het Ile Monsin of zijn de hoogovens daar al stilgelegd?

Alvast bedankt voor de moeite
ijzeren rijn 82

Re: Cargo's rond Luik

Bericht door ijzeren rijn 82 »

voor veel trafic moet je op lijn 34-24 zijn (montzenroute , NMBS reeks 28 , crossrail en Captrain met class 66 )
Il monsin wordt nog bediend door een Coilstrein
lijn 125 kent ook wel wat treinen , HUSA naar hermalle , SNCF komt er ook en NMBS 13,28 77 tref je er ook aan
rondom Luik zijn er ook nog heel wat bedieningen , voornamelijk staal en kalk
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Bedankt, de Montzen-route (lijn 24) heb ik al vaker onderzocht, vandaar dat ik nu eens wat verder België in wil
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Vanwege het mindere weer de afgelopen tijd is het er nog niet van gekomen.

Rijden er de vrijdag na hemelvaartsdag (ook in Belgie een nationale feestdag als ik het goed begrepen heb) nog de nodige cargo's rond op lijn 125 (Waalse as / Namur - Luik)? Of kan ik beter een andere dag gaan?

Tips voor spotlocaties langs de lijn zijn uiteraard welkom!
loic1811

Bericht door loic1811 »

AzzurroNL schreef:Vanwege het mindere weer de afgelopen tijd is het er nog niet van gekomen.

Rijden er de vrijdag na hemelvaartsdag (ook in Belgie een nationale feestdag als ik het goed begrepen heb) nog de nodige cargo's rond op lijn 125 (Waalse as / Namur - Luik)? Of kan ik beter een andere dag gaan?

Tips voor spotlocaties langs de lijn zijn uiteraard welkom!
de nationale feestdag is pas 21 juli .die vrijdag is het een brugdag ik denk wel dat je er dan ook nog wat kan zien rijden
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Ik bedoelde meer een feestdag waarop de meeste bedrijven dicht zijn.
Is er die dag minder verkeer of is het zoals een normale vrijdag? Omdat ik van wat verder (Amersoofrt, NL) moet komen wil ik natuurlijk niet voor niks gaan...
Plaats reactie