Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Een Go Pass of een Rail Pass is interessant voor lange afstanden
Voor korte afstanden van < 15 km is er de Key Card
Maar ik heb hier een raar geval bv de treintraject Oostende-Brugge bedraagt
hier ongeveer 25 km
Een Key Card kan men hier niet gebruiken aangezien de afstand > 15 km bedraagt
Een Go Pass/Rail Pass gebruiken is ook geen optie want de rit komt op
respectievelijk € 5 en € 7,30 en dit is duurder dan met een gewoon ticket;deze kost
nl € 3,70 voor een enkele reis
In dat geval is men beter af met een gewoon ticket, tenzij men een Pass lanceert
voor middellange afstanden
Men kijkt eerst of de Key Card kan gebruiken zoniet kijkt men hoeveel dat de reis kost
met een gewoon ticket
De regel is als de reis < € 5/€ 7,30 bedraagt gebruikt men beter een gewoon ticket, als
de reis >= € 5/€7,30 bedraagt kan men dan overwegen om een Go Pass of een Rail Pass
te gebruiken
Voor korte afstanden van < 15 km is er de Key Card
Maar ik heb hier een raar geval bv de treintraject Oostende-Brugge bedraagt
hier ongeveer 25 km
Een Key Card kan men hier niet gebruiken aangezien de afstand > 15 km bedraagt
Een Go Pass/Rail Pass gebruiken is ook geen optie want de rit komt op
respectievelijk € 5 en € 7,30 en dit is duurder dan met een gewoon ticket;deze kost
nl € 3,70 voor een enkele reis
In dat geval is men beter af met een gewoon ticket, tenzij men een Pass lanceert
voor middellange afstanden
Men kijkt eerst of de Key Card kan gebruiken zoniet kijkt men hoeveel dat de reis kost
met een gewoon ticket
De regel is als de reis < € 5/€ 7,30 bedraagt gebruikt men beter een gewoon ticket, als
de reis >= € 5/€7,30 bedraagt kan men dan overwegen om een Go Pass of een Rail Pass
te gebruiken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Als je dit traject verscheidene malen aflegt kan je natuurlijk ook nog steeds voor een Campuskaart/Railflex opteren.
Wat betreft jouw vraag, ja de middellange afstanden worden inderdaad niet gedekt door één of andere interessante formule. Maar ik neem aan dat dit doelbewust gedaan is. Mocht iets dergelijk wél bestaan zou de NMBS immers bijna geen gewone biljetten meer verkopen.
Wat betreft jouw vraag, ja de middellange afstanden worden inderdaad niet gedekt door één of andere interessante formule. Maar ik neem aan dat dit doelbewust gedaan is. Mocht iets dergelijk wél bestaan zou de NMBS immers bijna geen gewone biljetten meer verkopen.
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Als je vaak deze afstand aflegt, kan je eventueel eens kijken of je goedkoper bent met een kaart 50%. Aan 110 euro voor een verminderingskaart, heb je 74 enkele ritten nodig om winst te maken op losse tickets volle prijs. Of 37 H&T-reizen. Buiten het weekend, dan, want dan krijg je sowieso 50% korting bij een H&T. Die kaart is natuurlijk wel geldig voor alle binnenlandse verbindingen.
Heb je een 'groot gezin', is die verminderingskaart natuurlijk een stuk goedkoper.
Heb je een 'groot gezin', is die verminderingskaart natuurlijk een stuk goedkoper.
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Toch wel: dat zijn nu net de afstanden die interessant zijn als je houder bent van een halveprijskaart van de nmbs. (110 euro/jaar). Spijtig genoeg ondergraaft de NMBS het potentiële succes van dergelijke kaart door allerlei andere reducties aan te bieden (vooral Keycard, Railpass en GoPass). Dan denkt men bij NS en DB wel even andres over het belonen van klantentrouw.Hogersluys schreef:Als je dit traject verscheidene malen aflegt kan je natuurlijk ook nog steeds voor een Campuskaart/Railflex opteren.
Wat betreft jouw vraag, ja de middellange afstanden worden inderdaad niet gedekt door één of andere interessante formule. Maar ik neem aan dat dit doelbewust gedaan is. Mocht iets dergelijk wél bestaan zou de NMBS immers bijna geen gewone biljetten meer verkopen.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 30 sep 2009, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
De andere reducties hebben een ander doel, namelijk resp. voor de korte afstanden het aantal zwartrijders doen verminderen op de korte afstand (als je op voorhand een lijntje invult, in plaats van wacht op een eventuele tbg die passeert, zeker als je bent opgestapt op een stopplaats), en de occasionele reiziger de trein in te lokken, in de hoop hem te verleiden.
Vooral de weekendbiljetten en de biljetten 'naar zee' of 'naar de Ardennen' zitten rechtstreeks in jullie zakken. En in ruil zou een daling van de prijs van een verminderingskaart wel eens mogen overwogen worden.
Vooral de weekendbiljetten en de biljetten 'naar zee' of 'naar de Ardennen' zitten rechtstreeks in jullie zakken. En in ruil zou een daling van de prijs van een verminderingskaart wel eens mogen overwogen worden.
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Door deze SPAM opstoot heb ik hier ook even een reactie:
Het traject Boom - Antwerpen Centraal kan gedaan worden met een Key Card dat is dus 1,70 euro per rit.
Een abonnement van 1 jaar kost op dat traject 765 EUR. Daarvoor moet je dus meer dan 450 keer de trein nemen, anders is de Key Card gebruiken voordeliger. Dit is zowat gelijk met het aantal keren nemen van de trein op dit traject als je zou gaan werken met de trein elke werkdag (inclusief weekends en vakanties verrekend).
(het traject komt niet in aanmerking voor een werknemersbijdrage wegens vrije tijd verplaatsing)
Ik vind dit persoonlijk een beetje een belachelijke verhouding. (om nog maar te zwijgen over de verhouding met een 1/3/6 maanden abonnement)
Als een product als een Key Card goedkoper is voor een zo goed als dagelijkse gebruiker is er ofwel iets mis met de prijs van abonnement ofwel van de Key Card.
Het traject Boom - Antwerpen Centraal kan gedaan worden met een Key Card dat is dus 1,70 euro per rit.
Een abonnement van 1 jaar kost op dat traject 765 EUR. Daarvoor moet je dus meer dan 450 keer de trein nemen, anders is de Key Card gebruiken voordeliger. Dit is zowat gelijk met het aantal keren nemen van de trein op dit traject als je zou gaan werken met de trein elke werkdag (inclusief weekends en vakanties verrekend).
(het traject komt niet in aanmerking voor een werknemersbijdrage wegens vrije tijd verplaatsing)
Ik vind dit persoonlijk een beetje een belachelijke verhouding. (om nog maar te zwijgen over de verhouding met een 1/3/6 maanden abonnement)
Als een product als een Key Card goedkoper is voor een zo goed als dagelijkse gebruiker is er ofwel iets mis met de prijs van abonnement ofwel van de Key Card.
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Zijn er nog stations buiten Oostende waar geen gebruik gemaakt worden van een Keycard?
Of is Oostende het enige station waar een Keycard onbruikbaar is?
Of is Oostende het enige station waar een Keycard onbruikbaar is?
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Veel zullen er niet zijn, maar er is bijvoorbeeld al Noorderkempen. Vanuit Bastogne-Sud en -Nord (beide nog steeds opgenomen als NMBS-station, tickets zijn geldig) is er ook niets, vreemd genoeg ook niet van het ene naar het andere...apestaart schreef:Zijn er nog stations buiten Oostende waar geen gebruik gemaakt worden van een Keycard?
Of is Oostende het enige station waar een Keycard onbruikbaar is?
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Bastogne-Sud en Bastogne-Nord ontbreken omdat een NMBS-biljet voor dat traject niet bestaat. Je mag naar Bastogne alleen tegen NMBS-tarief rijden als je van verder dan Libramont komt, m.a.w. als je in Libramont overstapt van trein naar bus of omgekeerd.MIVB-reiziger schreef:Veel zullen er niet zijn, maar er is bijvoorbeeld al Noorderkempen. Vanuit Bastogne-Sud en -Nord (beide nog steeds opgenomen als NMBS-station, tickets zijn geldig) is er ook niets, vreemd genoeg ook niet van het ene naar het andere...apestaart schreef:Zijn er nog stations buiten Oostende waar geen gebruik gemaakt worden van een Keycard?
Of is Oostende het enige station waar een Keycard onbruikbaar is?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Even een tien jaar oud topic omhoog schoppen, maar wel met een relevante vraag: is het vandaag, anno 2019, nog steeds mogelijk cq. toegestaan om op de Rail Pass naar Bastogne Sud / Nord te reizen over Libramont? Ik kan er niets actueels meer over vinden op het Internet, maar evenmin dat het zou zijn afgeschaft...
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Uiteraard kan dat nog. Bastogne Sud en Nord zijn nog steeds tariefpunten van de NMBS en je kan er met alle mogelijke biljetten en passen naartoe reizen...FireSea schreef: ↑23 okt 2019, 10:23 Even een tien jaar oud topic omhoog schoppen, maar wel met een relevante vraag: is het vandaag, anno 2019, nog steeds mogelijk cq. toegestaan om op de Rail Pass naar Bastogne Sud / Nord te reizen over Libramont? Ik kan er niets actueels meer over vinden op het Internet, maar evenmin dat het zou zijn afgeschaft...
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Wat is een Bulk Standard Multi ?
De pass is bijna iedentiek als een Standard Multi, telt ook 10 ritten, maar deze is ietes langer geldig.
Hij is namelijk vanaf het eerste gebruik 1 jaar geldig, niet vanaf de aankoop datum.
De pass is bijna iedentiek als een Standard Multi, telt ook 10 ritten, maar deze is ietes langer geldig.
Hij is namelijk vanaf het eerste gebruik 1 jaar geldig, niet vanaf de aankoop datum.
Re: Go Pass/Rail Pass, Key Card of gewoon ticket
Dat zijn Multi Passen verkocht door externe partijen, bvb de Gezinsbond.
Ik denk dat deze ook door werkgevers kunnen aangekocht worden.
Aangezien het onmogelijk is om hier een exacte verkoopdatum op te printen, wordt de eerste reisdag gebruikt als verkoopdatum.
Ik denk dat deze ook door werkgevers kunnen aangekocht worden.
Aangezien het onmogelijk is om hier een exacte verkoopdatum op te printen, wordt de eerste reisdag gebruikt als verkoopdatum.