Maar niemand dwingt mensen om op minder dan honderd meter van een spoorweg te gaan wonen, en in de steden hoor je het geluid van de treinen toch niet verder dan dat, er is ander lawaai dat het vanaf die afstand overstemt. Over vervuiling zou ik mij bij spoorwegen geen zorgen maken, want meestal rijden de treinen toch electrisch. Bij autosnelwegen is dat toch even anders.wooter schreef: Ik heb mijn ernstige twijfels over milieu en leefkwaliteit als ik zie dat de E40 Brussel-Leuven netjes ver van alle dorpscentra af blijft, terwijl het treinverkeer dwars door alle dorpjes tussen Brussel en Leuven gaat. Buiten de nieuwe hogesnelheidslijnen en deze spoorlijn in het midden van de E19, werden alle andere spoorlijnen vaak dwars door of tegen dorpscentra aangelegd. Logisch ook: anders heb je voor- en natransport nodig...
De spoorwegen die jij zegt dat dwars door wongebieden lopen zijn allemaal ouder dan de mensen die er wonen, dus ik zie het probleem niet.
Ik heb zelf ooit in een appartement gewoond vlak bij een station. Als ik 's morgens wakker werd hoorde ik regematig dat er treinen vertokken, maar het meest irritante dat ik daar had was dat er dan files stonden voor de overweg tot voor mijn deur en iedereen die zijn motor die hele tijd liet draaien,minstens 5 minuten per keer dat die dicht ging.
Maar als je ergens gaat wonen moet je de bestaande "ongemakken" erbij nemen ofwel het er terug afbollen...