spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Op het stuk dat er al ligt
Ten zuiden van Mechelen, vlak na de aansluiting op L25.
Ten zuiden van Mechelen, vlak na de aansluiting op L25.
Re: eerste trein!
Ik kan er niets aan doen, maar ik blijf het zielig vinden dat de ooit zo machtige reeks 55 vrijwel uitsluitend nog voor dit soort taakjes wordt ingezet...LHOON schreef:Vanavond (vrijdag 04/06/10, 20:20) voor de allereerste keer een trein gezien op lijn 25N!
Een reeks ballastwagens, ingesloten tussen de 5531 enerzijds en de 5526 en 5517 anderzijds.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Wat is daar gaande? Op het eerste stuk tot aan de E19 hebben al treinen gereden, en nu is men daar kennelijk terug bezig dwarsliggers te leggen? Moet alles dan opnieuw?
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Bij de aanleg van een nieuwe spoorlijn legt men altijd eerst tijdelijke sporen, van daarop worden dan de uiteindelijke rails en dwarsliggers aangevoerdLHOON schreef:Wat is daar gaande? Op het eerste stuk tot aan de E19 hebben al treinen gereden, en nu is men daar kennelijk terug bezig dwarsliggers te leggen? Moet alles dan opnieuw?
De tijdelijke sporen zijn voorgemonteerd en kunnen zeer snel weer weggehaald worden
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ben zaterdag es gaan kijken vanop de nieuwe fietsersbrug ter hoogte van Melsbroek-Zaventem daar waar 25N onder de E19 duikt. Werken vorderen goed.
Als ik het goed heb gezien dan zal er ook een spoor aangelegd worden dat bovengronds blijft en richting Brussel loopt. Klopt dit vermoeden?
Indien zo: wordt dit stuk dan later ook gebruikt door de IC's Antwerpen-Brussel om zo lijn 25 (en27) wat ontlasten?
Thanks,
o
Als ik het goed heb gezien dan zal er ook een spoor aangelegd worden dat bovengronds blijft en richting Brussel loopt. Klopt dit vermoeden?
Indien zo: wordt dit stuk dan later ook gebruikt door de IC's Antwerpen-Brussel om zo lijn 25 (en27) wat ontlasten?
Thanks,
o
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Er komt inderdaad een lijn tussen Mechelen en Schaarbeek die de E19 volledig tot het einde volgt. Ter hoogte van Vilvoorde komt dan een driehoek (net zoals aan L36 Brussel-Leuven) die aansluit op de luchthaven. Zo krijg je dus 2 spoordriehoeken met het station van de Luchthaven ertussen (Diabolo-vorm...) die lijn 25 en lijn 36 verbindt in alle mogelijke richtingen.
spoorwegrealist
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
http://www.vandaag.be/binnenland/47016_ ... beton.html
Groeten,
Glodenox
Oh hoera. Net nu dat de werken goed vooruit gaan is er zo een stomme fout gebeurd...Door een fout van het bedrijf Carmeuse is er met kalk vervuild beton gebruikt in minstens honderd bouwwerven van het land. Er wordt nagegaan of de gebouwen afgebroken of hersteld worden.
In de Naamse vestiging van Carmeuse raakte zo'n 100 ton kalk in 20.000 m3 granulaat dat wordt gebruikt om beton mee te maken. Verschillende aannemers merkten in mei al op dat het beton oppervlakkig begon af te schilferen. Na lang zoeken bleek dat er kalk in het beton zit. Die slorpt water op waardoor het beton uitzet.
Onder meer de Diabolo-spoorlijn in Zaventem, het nieuwe hoofdkantoor van BNP-Paribas Fortis in Brussel en een nieuw studentencomplex in Gent zijn enkele van de honderden werven die getroffen zijn door het beton.
Wegenwerken
Ook bij de wegenwerken op de E19 in Nijvel zou het slechte beton gebruikt zijn. Het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer gaat maandag na of er nog meer wegenwerken getroffen zijn. "Onze grote bouwwerven kunnen alvast niet getroffen zijn. Gelukkig hebben we daarvoor veiligheidshalve onze eigen betoncentrale", verklaart woordvoerster Ilse Luypaerts.
Verzekeraars gaan nu na of de werven afgebroken of hersteld moeten worden. Er is al zeker voor miljoenen euro's schade.
Groeten,
Glodenox
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ach zo'n overdaad van kalk heeft ook zijn charmes: Bern hf heeft zo ook stalagmieten
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Glodenox schreef:http://www.vandaag.be/binnenland/47016_ ... beton.html
Oh hoera. Net nu dat de werken goed vooruit gaan is er zo een stomme fout gebeurd...Door een fout van het bedrijf Carmeuse is er met kalk vervuild beton gebruikt in minstens honderd bouwwerven van het land. Er wordt nagegaan of de gebouwen afgebroken of hersteld worden.
In de Naamse vestiging van Carmeuse raakte zo'n 100 ton kalk in 20.000 m3 granulaat dat wordt gebruikt om beton mee te maken. Verschillende aannemers merkten in mei al op dat het beton oppervlakkig begon af te schilferen. Na lang zoeken bleek dat er kalk in het beton zit. Die slorpt water op waardoor het beton uitzet.
Onder meer de Diabolo-spoorlijn in Zaventem, het nieuwe hoofdkantoor van BNP-Paribas Fortis in Brussel en een nieuw studentencomplex in Gent zijn enkele van de honderden werven die getroffen zijn door het beton.
Wegenwerken
Ook bij de wegenwerken op de E19 in Nijvel zou het slechte beton gebruikt zijn. Het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer gaat maandag na of er nog meer wegenwerken getroffen zijn. "Onze grote bouwwerven kunnen alvast niet getroffen zijn. Gelukkig hebben we daarvoor veiligheidshalve onze eigen betoncentrale", verklaart woordvoerster Ilse Luypaerts.
Verzekeraars gaan nu na of de werven afgebroken of hersteld moeten worden. Er is al zeker voor miljoenen euro's schade.
Groeten,
Glodenox
En blijkbaar moet niets worden afgebroken want blijkt de fout zo groot niet, enkel het uitzicht zou wat 'lelijker' zijn.
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Gaat overigens binnenkort wat aan gedaan worden. De SBB heeft grootste plannen met dat station.kika schreef:Ach zo'n overdaad van kalk heeft ook zijn charmes: Bern hf heeft zo ook stalagmieten
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ondertussen nog eens langs de L25N gereden: men heeft geopteerd voor R3-bovenleiding ipv 25kV bovenleiding met 3kV draad (zoals op L147), en om het hele ETCS-debacle te vergeten is men maar teruggevallen op klassieke lichtseinen met TBL1+. Vrij dom als je het mij vraagt, maar goed, we zullen tevreden mogen zijn dat de lijn nog voor 2013 in dienst is..
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
R3 kan je redelijk makkelijk vervangen door 25kV, dat is geen punt. Hebben ze alleen de bakens gelegd voor TBL1+ of ligt meteen de etcs infrastructuur er ook al? Dat is natuurlijk een belangrijk verschil hemsts.be schreef:Ondertussen nog eens langs de L25N gereden: men heeft geopteerd voor R3-bovenleiding ipv 25kV bovenleiding met 3kV draad (zoals op L147), en om het hele ETCS-debacle te vergeten is men maar teruggevallen op klassieke lichtseinen met TBL1+. Vrij dom als je het mij vraagt, maar goed, we zullen tevreden mogen zijn dat de lijn nog voor 2013 in dienst is..
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Waarom is dat dom?msts.be schreef:Ondertussen nog eens langs de L25N gereden: men heeft geopteerd voor R3-bovenleiding ipv 25kV bovenleiding met 3kV draad (zoals op L147), en om het hele ETCS-debacle te vergeten is men maar teruggevallen op klassieke lichtseinen met TBL1+. Vrij dom als je het mij vraagt, maar goed, we zullen tevreden mogen zijn dat de lijn nog voor 2013 in dienst is..
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Ik ga er toch van uit dat de lijn toch binnen een jaar in dienst kan, waarom zijn ze anders nu al bezig met de dure bovenleiding te spannen?
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Het lijkt me dat er meer treinen gebruik gaan maken van L25N naast Thalys en evt. Fyra, dus ETCS aanleggen is niet het meest handige wat je kunt doen.