Overbezetting
Brugge-Oudenaarde Hulp
hallo,
normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen
-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen
-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem
mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen
-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen
-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem
mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
De IC A is ook zo'n trein met rijtuigen met enorm hoge concentraties reizigers en enorm lage concentraties reizigers.
Zo vind je in het stuurstandrijtuig in de spits praktisch altijd plaats, en buiten de spits zit je er heel vaak alleen.
Dit komt omdat de toegangen tot de perrons in de stations die door de IC A bediend worden heel vaak aan de kant van Oostende (Oostende, Brugge, Brussel-Noord, Leuven, Liège-Guillemins, Welkenraedt en Eupen) liggen of in het midden van het perron (Gent-Sint-Pieters. Brussel-Zuid en Brussel-Centraal).
Het is eigenlijk enkel maar in Verviers-Central dat het stuurstandrijtuig ook maar een beetje in de buurt komt van de toegangstrappen!
Vooral Liège-Guillemins is erg voor de trein richting Oostende! Al die mensen die persé in het eerste rijtuig willen zitten!
Zo vind je in het stuurstandrijtuig in de spits praktisch altijd plaats, en buiten de spits zit je er heel vaak alleen.
Dit komt omdat de toegangen tot de perrons in de stations die door de IC A bediend worden heel vaak aan de kant van Oostende (Oostende, Brugge, Brussel-Noord, Leuven, Liège-Guillemins, Welkenraedt en Eupen) liggen of in het midden van het perron (Gent-Sint-Pieters. Brussel-Zuid en Brussel-Centraal).
Het is eigenlijk enkel maar in Verviers-Central dat het stuurstandrijtuig ook maar een beetje in de buurt komt van de toegangstrappen!
Vooral Liège-Guillemins is erg voor de trein richting Oostende! Al die mensen die persé in het eerste rijtuig willen zitten!
ik denk ni dat er oooooo zo veel mensen dit weten zenne.Jonathan schreef:Tussen Leuven en Luik rijdt de trein 200, misschien dat ze daarvoor schrik hebben en daarvoor dicht bij de treinbestruurder willen zitten.
Wij ja treinspotters en messchien we andere mensen ook maar denk ni dat iedereen da weet zenne
Ik denk dat ge ongelijk hebt, heel veel mensen die naar de richting van Luik moeten willen de IC A nemen, omdat ze er dan vlugger zijn. Ik denkt dat toch de meeste mensen weten dat de trein daar op de hogesnelheidslijn rijdt. Overgens is het leuk om daar 200 km per uur te rijden, want het lijkt percies of al die auto's rijden aan 20 km/h en de vrachtwagens staan percies stil.
ik denk da de uitleg van treinspotterke erder juist isJonathan schreef:Tussen Leuven en Luik rijdt de trein 200, misschien dat ze daarvoor schrik hebben en daarvoor dicht bij de treinbestruurder willen zitten.
ik zie dat op alle treinen die ik neem: de mensen gaan opeengepropt zitten aan de kant van de trappen laat ze maar doen, ik loop iets verder en heb een rijtuig voor mij alleen
Re: Brugge-Oudenaarde Hulp
Wel OO-MSS, de IC C 816 zit altijd bomvol in tweede klas als ik hem zie, ze staan zelfs recht. In eerste klas heb ik het niet kunnen zien.OO-MSS schreef:hallo,
normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen
-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen
-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem
mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
Re: Brugge-Oudenaarde Hulp
Jonathan schreef:Wel OO-MSS, de IC C 816 zit altijd bomvol in tweede klas als ik hem zie, ze staan zelfs recht. In eerste klas heb ik het niet kunnen zien.OO-MSS schreef:hallo,
normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen
-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen
-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem
mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
thx Jonathan,
hier een overzicht van mijn 2 treinen de vrijdag qua laadfactor
- Bijlagen
-
- IC E 1516 op een vrijdag
- SIMG0823.jpg (77.2 KiB) 6490 keer bekeken
-
- P 8962 in Zingem op vrijag
- SIMG0842.jpg (88.91 KiB) 6490 keer bekeken