stationsnaambordjes
Re: stationsnaambordjes
Deze al Fles ?
Dit is feitelijk een speciale versie van de klassieke bordjes met lichtbak: afgeronderde hoeken en ander lettertype. Dit bordje is geplaatst wanneer men daar aan het werken was ivm L36/L36N, maar men heeft het nooit vervangen door een volwaardige lichtbak. Tenzij dit bordje natuurlijk het permanente zal blijven..

alle perrons op de L36 zitten nog in een voorlopige fase, deze gaan nog verder afgewerkt worden op de moment men ook gaat starten met de stationsgebouwen van zaventem en kortenberg (of was de tweede nu ergens anders op die lijn, ben effe niet zeker), het is ook op dat moment dat de liften er gaan komen en andere schuilmogelijkheden, er moeten dan ook zitbankjes komen. verder zou er gewerkt worden met glazen structuren voor zover ik ooit het voorontwerp gezien heb dat van toepassing was voor al de perrons op die lijn (met de verschillen afhankelijk van de halte, dit door andere aanwezig infra zoals bruggen en trappen)
Deze heb ik nog niet, maar het afwijkende uiterlijk was me wel opgevallen. In dezelfde afwijkende stijl heb ik wel Veltem en Kortenberg, inderdaad op dezelfde lijnmsts.be schreef:Deze al Fles ? Dit is feitelijk een speciale versie van de klassieke bordjes met lichtbak: afgeronderde hoeken en ander lettertype. Dit bordje is geplaatst wanneer men daar aan het werken was ivm L36/L36N, maar men heeft het nooit vervangen door een volwaardige lichtbak. Tenzij dit bordje natuurlijk het permanente zal blijven..

Gisteren lijn 35 een bezoekje gebracht en eentje getrokken voor Fles misschien 

Ik weet niet wie de bordjes voor Sint-Mariaburg ontworpen heeft, maar jee, maak eens KEUZES of zo
Dit staat dus gebroederlijk naast elkaar, op hetzelfde perron ook nog:

De Slag om België vordert gestaag. Verdwijnende lijntjes betekent: Fles is klaar met de bordjes daar

Geloof er allemaal niet veel meer van. Die stations moesten al jaren geleden afgewerkt zijn volgens de plannen. Dan, eind 2006, verscheen er een perbericht van de NMBS waarin men stelde dat de werken zouden beginnen halverwege 2007, en klaar zouden zijn eind 2008. We zijn nu een jaar na die begindatum, jij al iets gezien van die werken? Ik in ieder geval niet. Ik heb zo het gevoel dat er van al die mooie planne, naar goeie NMBS-gewoonte, weer niet veel in huis gaat komen, en dat die 'afwerking' er weer gewoon gaat uit bestaan dat men op die perrons een nieuw laagje grind voert, en een paar van die gele wachthuisjes neerpleurt.alle perrons op de L36 zitten nog in een voorlopige fase, deze gaan nog verder afgewerkt worden op de moment men ook gaat starten met de stationsgebouwen van zaventem en kortenberg (of was de tweede nu ergens anders op die lijn, ben effe niet zeker), het is ook op dat moment dat de liften er gaan komen en andere schuilmogelijkheden, er moeten dan ook zitbankjes komen. verder zou er gewerkt worden met glazen structuren voor zover ik ooit het voorontwerp gezien heb dat van toepassing was voor al de perrons op die lijn (met de verschillen afhankelijk van de halte, dit door andere aanwezig infra zoals bruggen en trappen)
Dat grind wat in Leuven ook op het perron ligt bedoel je? (Nu ze daar EINDELIJK een beetje voortgang maken, want klaar is het nog lang niet...) Dat grind is levensgevaarlijk, ik begrijp niet dat iemand zoiets kan bedenken. Je hebt op een overstapstation nou eenmaal te maken met gehaaste reizigers, die
a) over losliggend grind veel makkelijker uitglijden dan op gewone betontegels
b) meteen van onder tot boven onder het bloed en de rafels zitten als ze onderuit gaan.
Echt, hoe KUN je zoiets bedenken?
a) over losliggend grind veel makkelijker uitglijden dan op gewone betontegels
b) meteen van onder tot boven onder het bloed en de rafels zitten als ze onderuit gaan.
Echt, hoe KUN je zoiets bedenken?

Yup.Dat grind wat in Leuven ook op het perron ligt bedoel je?
Voortgang? Aan die perrons is bij mijn weten al zowat een half jaar absoluut niks veranderd. Nee, het is inderdaad nog lang niet klaar, maar ik heb zo het gevoel dat men het bij de NMBS wel als 'klaar' beschouwt, terwijl bv de reizigers op perron 8 / 9 nog steeds zeiknat worden. Het is daar een beetje hetzelfde liedje als bij de rest van de stations op lijn 36: grote plannen, en dan maar de helft uitvoeren, en veel te laat. Spijtig genoeg is dat een beetje typisch NMBS...Nu ze daar EINDELIJK een beetje voortgang maken, want klaar is het nog lang niet
Nou ja, voortgang, ik was er in Mei 2007 voor het laatst geweest en sinds toen was er wel wat gebeurd. Dus ik dacht aan voortgang 

Als je in de treinplanner zoekt, vind je nog een vierde schrijfwijze: Sint-Mariaburg.Fles schreef:Ik weet niet wie de bordjes voor Sint-Mariaburg ontworpen heeft, maar jee, maak eens KEUZES of zoDit staat dus gebroederlijk naast elkaar, op hetzelfde perron ook nog:
Klik je op de naam dan vind je nog een vijfde schrijfwijze: Sint Mariaburg.
Dat zijn dus al 5 schrijfwijzen voor het zelfde station:
St. Mariaburg
St-Mariaburg
Mariaburg
Sint-Mariaburg
Sint Mariaburg
Wie vindt er nog meer ?
Nog maar eens een voorbeeld van de totale onkunde bij de NMBS top.
Sint-Mariaburg komt niet voor in de lijst van Belgische gemeenten omdat het een wijk is, maar alle gemeenten die beginnen met Sint worden officieel geschreven met Sint en koppelteken, zoals: Sint-Niklaas, Sint-Martens-Latem, enz.
De naam zoals geschreven in de treinplanner is dus de enig juiste.
Dus al die foutieve stationsbordjes zoals St. Truiden, St. Mariaburg ( en hoeveel zijn er zo nog ? ) kan men best vervangen.
Laatst gewijzigd door Adler op 29 jul 2008, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Veel treinen zullen daar niet meer voorbij komen
Zo zie je het eens vanuit een andere hoek
Dit bordje bevindt of bevond zich aan het fietspad ter hoogte van de pannenfabriek.
Het is een artistieke reconstructie van de kunstenaar Denis Dujardin.
Toen hij het bord plaatste in 2002 lagen de sporen er nog en dachten veel mensen dat de spoorweg opnieuw ging geopend worden.
Het reizigersverkeer op de lijn Kortrijk-Ronse is al op 2 augustus 1959 opgeheven en het goederenverkeer in 1966.
Er bleef goederenverkeer tot 1966 tussen Kortrijk en Zwevegem-Knokke, en zelfs tot 1991 tussen Kortrijk en de Bekaertfabriek in Zwevegem.
In de periode 1962-1968 werden de sporen opgebroken voorbij Zwevegem.
Op de spoorberm van Zwevegem naar Kortrijk bleven de sporen liggen tot september 2003.
Sedert april 2006 is er een fietspad aangelegd op de vroegere berm van de spoorlijn.

Dit bordje bevindt of bevond zich aan het fietspad ter hoogte van de pannenfabriek.
Het is een artistieke reconstructie van de kunstenaar Denis Dujardin.
Toen hij het bord plaatste in 2002 lagen de sporen er nog en dachten veel mensen dat de spoorweg opnieuw ging geopend worden.
Het reizigersverkeer op de lijn Kortrijk-Ronse is al op 2 augustus 1959 opgeheven en het goederenverkeer in 1966.
Er bleef goederenverkeer tot 1966 tussen Kortrijk en Zwevegem-Knokke, en zelfs tot 1991 tussen Kortrijk en de Bekaertfabriek in Zwevegem.
In de periode 1962-1968 werden de sporen opgebroken voorbij Zwevegem.
Op de spoorberm van Zwevegem naar Kortrijk bleven de sporen liggen tot september 2003.
Sedert april 2006 is er een fietspad aangelegd op de vroegere berm van de spoorlijn.
Laatst gewijzigd door Adler op 29 jul 2008, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.