Noch in de vervoersvoorwaarden, noch op de website http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... ng/Fietsen vind ik info over het tarief om een fiets te vervoeren tussen België en het Groothertogdom Luxemburg.
Enkele dagen geleden zat ik effectief met mijn fiets op de IC tussen Ottignies en Luxembourg, en heeft de treinbegeleider gewoon mijn dagkaart van 8 euro geknipt.
Bestaat dat tarief dus gewoon niet ? Het zou best kunnen, want fietsvervoer met CFL is gratis. Gratis!
Fiets op trein tussen België en het Groothertogdom Luxemburg
Re: Fiets op trein tussen België en het Groothertogdom Luxem
Kost 9 euro enkele reis volgens de "productfiche":Rob schreef:Noch in de vervoersvoorwaarden, noch op de website http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... ng/Fietsen vind ik info over het tarief om een fiets te vervoeren tussen België en het Groothertogdom Luxemburg.
Enkele dagen geleden zat ik effectief met mijn fiets op de IC tussen Ottignies en Luxembourg, en heeft de treinbegeleider gewoon mijn dagkaart van 8 euro geknipt.
Bestaat dat tarief dus gewoon niet ? Het zou best kunnen, want fietsvervoer met CFL is gratis. Gratis!
http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... %2fFietsen
Groetjes,
Rian
Re: Fiets op trein tussen België en het Groothertogdom Luxem
Dank u wel voor deze link, die ik zelf niet kon terugvinden!
Dus als ik vertrek in een station zonder internationaal loket, kan zo'n biljet enkel elektronisch worden afgeleverd door de treinbegeleider. Online verkoop is ook al niet mogelijk.
De productfiche maakt blijkbaar geen melding van de uitzondering voor een ticket naar Maastricht, dat volgens de link die ik vond (http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... ng/Fietsen) slechts 5 euro kost (of 8 euro voor heen en terug). Op die link zijn ze de vermelding van Luxemburg bovendien gewoonweg vergeten.
Dat is weer maar eens een illustratie van het gebrek aan een transparant grensoverschrijdendetarievenbeleid bij de NMBS.
Mooi meegenomen: door het gebrek aan vakkennis bij de TBG (of dankzij zijn gezond verstand) heb ik zo maar eventjes 9 euro uitgespaard!
Dus als ik vertrek in een station zonder internationaal loket, kan zo'n biljet enkel elektronisch worden afgeleverd door de treinbegeleider. Online verkoop is ook al niet mogelijk.
De productfiche maakt blijkbaar geen melding van de uitzondering voor een ticket naar Maastricht, dat volgens de link die ik vond (http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... ng/Fietsen) slechts 5 euro kost (of 8 euro voor heen en terug). Op die link zijn ze de vermelding van Luxemburg bovendien gewoonweg vergeten.
Dat is weer maar eens een illustratie van het gebrek aan een transparant grensoverschrijdendetarievenbeleid bij de NMBS.
Mooi meegenomen: door het gebrek aan vakkennis bij de TBG (of dankzij zijn gezond verstand) heb ik zo maar eventjes 9 euro uitgespaard!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 apr 2008, 00:07
- Locatie: Oostende
Re: Fiets op trein tussen België en het Groothertogdom Luxem
Hoi,
Begin dit jaar heb ik hetzelfde traject afgelegd. Bij gebrek aan duidelijke info op de site (en het feit dat je in Luxemburg gratis je fiets kunt meenemen) had ik gegokt dat ik er met een gewoon binnenlands fietsbiljet van 5 euro wel zou geraken. De TBG was echter van het alerte type, en na de nodige verwensingen aan het adres van zijn slechtgeorganiseerde werkgever, heeft hij me inderdaad 4 euro laten bijbetalen.
Voor de terugreis ben ik zelf de grens overgefietst van Rodange naar Aubange (5 km), zo ontsnap je aan die absurde grenstarieven. Overstappen in Athus is trouwens ook een mogelijkheid, dat station wordt zowel door de CFL als de NMBS als een binnenlands station aanzien (tenzij dat inmiddels veranderd is?). Als je in Luxemburg-Stad moet zijn, is dat natuurlijk wel een omweg.
Fré
Begin dit jaar heb ik hetzelfde traject afgelegd. Bij gebrek aan duidelijke info op de site (en het feit dat je in Luxemburg gratis je fiets kunt meenemen) had ik gegokt dat ik er met een gewoon binnenlands fietsbiljet van 5 euro wel zou geraken. De TBG was echter van het alerte type, en na de nodige verwensingen aan het adres van zijn slechtgeorganiseerde werkgever, heeft hij me inderdaad 4 euro laten bijbetalen.
Voor de terugreis ben ik zelf de grens overgefietst van Rodange naar Aubange (5 km), zo ontsnap je aan die absurde grenstarieven. Overstappen in Athus is trouwens ook een mogelijkheid, dat station wordt zowel door de CFL als de NMBS als een binnenlands station aanzien (tenzij dat inmiddels veranderd is?). Als je in Luxemburg-Stad moet zijn, is dat natuurlijk wel een omweg.
Fré