NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door wva »

Deze stellen worden blijkbaar ook gebruikt voor IR of IC diensten. Gisteren te Duffel werd een Desiro, die op lijn 27 in Duffel een L trein verzekerde op L 25 ingehaald door 3 aan elkaar gekoppelde Desiro's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dat is de ir uit de 33xx reeks die je gezien hebt. Is zo al een paar weken te zien.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn82 »

Vind het wel leuk dat die desiro's daar nu op rijden, wonende in mortsel neem ik die trein vaak. Maar na 9 dec zal het wel anders zijn, want die verliest zijn stop in Mortsel oude god, en zal het de IR de panne - luchthaven - antwerpen zijn die die stop in mortsel "overneemt".
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Treinen9880 »

Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Treinen9880 schreef:
Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

nahoj schreef:
Treinen9880 schreef:
Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Retard schreef:
nahoj schreef:
Treinen9880 schreef: Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
De locatie van die proefritten (Oostende of Lichtervelde) hebben niets te maken met waar men welk materieel 'nodig heeft', maar alles met de nabijheid van Brugge.
sippycarlito

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door sippycarlito »

en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Merijn »

Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Merijn schreef:Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
De CR-stellen, de 'gewoon' gemoderniseerde klassieke stellen en de niet-gemoderniseerde (rode) klassieke stellen rijden in de praktijk volledig door elkaar, op de dienst naar Aachen na.
De enige invloed die de instroom van Desiro's heeft, is het buiten dienst stellen van de niet-gemoderniseerde (rode) stellen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.
De L-treinlijn waar ze ze in België het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben :wink:
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Retard schreef:
sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.
De L-treinlijn waar ze ze in België het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben :wink:
Voor ale duidelijkheid: de Desiro's rijden nu geen diensten op L.66, noch op L.50A. Hoogstens proefritten na uitrit uit Bombardier Brugge. Proefritten = zonder reizigers.
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vandaag werd de L trein van 10u28 naar Ottignies-Louvain La Neuve vezekerd door Desiro 08506.Het is de eerste keer dat ik op deze verbinding een Desiro zie.Deze trein zag ik in Leuven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Lijn50

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lijn50 »

Wat me nu al enkele dagen opviel is dat wanneer je richting Eigenbrakel ter hoogte van Sint-Agatha-Berchem komt, de automatische stem het volgende afroept:
"De volgende halte: Sint-Agatha-Berchem, de volgende halte Berchem-Sainte-Agathe".
Daar zit duidelijk nog een foutje in. Bij Jette roept zij het wel degelijk tweetalig af.
Plaats reactie