NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Deze stellen worden blijkbaar ook gebruikt voor IR of IC diensten. Gisteren te Duffel werd een Desiro, die op lijn 27 in Duffel een L trein verzekerde op L 25 ingehaald door 3 aan elkaar gekoppelde Desiro's.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is de ir uit de 33xx reeks die je gezien hebt. Is zo al een paar weken te zien.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vind het wel leuk dat die desiro's daar nu op rijden, wonende in mortsel neem ik die trein vaak. Maar na 9 dec zal het wel anders zijn, want die verliest zijn stop in Mortsel oude god, en zal het de IR de panne - luchthaven - antwerpen zijn die die stop in mortsel "overneemt".
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.Treinen9880 schreef:Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.nahoj schreef:Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.Treinen9880 schreef:Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De locatie van die proefritten (Oostende of Lichtervelde) hebben niets te maken met waar men welk materieel 'nodig heeft', maar alles met de nabijheid van Brugge.Retard schreef:Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.nahoj schreef:Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.Treinen9880 schreef: Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De CR-stellen, de 'gewoon' gemoderniseerde klassieke stellen en de niet-gemoderniseerde (rode) klassieke stellen rijden in de praktijk volledig door elkaar, op de dienst naar Aachen na.Merijn schreef:Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
De enige invloed die de instroom van Desiro's heeft, is het buiten dienst stellen van de niet-gemoderniseerde (rode) stellen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
De L-treinlijn waar ze ze in België het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor ale duidelijkheid: de Desiro's rijden nu geen diensten op L.66, noch op L.50A. Hoogstens proefritten na uitrit uit Bombardier Brugge. Proefritten = zonder reizigers.Retard schreef:Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
De L-treinlijn waar ze ze in België het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Vandaag werd de L trein van 10u28 naar Ottignies-Louvain La Neuve vezekerd door Desiro 08506.Het is de eerste keer dat ik op deze verbinding een Desiro zie.Deze trein zag ik in Leuven.
Lukas
Vandaag werd de L trein van 10u28 naar Ottignies-Louvain La Neuve vezekerd door Desiro 08506.Het is de eerste keer dat ik op deze verbinding een Desiro zie.Deze trein zag ik in Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat me nu al enkele dagen opviel is dat wanneer je richting Eigenbrakel ter hoogte van Sint-Agatha-Berchem komt, de automatische stem het volgende afroept:
"De volgende halte: Sint-Agatha-Berchem, de volgende halte Berchem-Sainte-Agathe".
Daar zit duidelijk nog een foutje in. Bij Jette roept zij het wel degelijk tweetalig af.
"De volgende halte: Sint-Agatha-Berchem, de volgende halte Berchem-Sainte-Agathe".
Daar zit duidelijk nog een foutje in. Bij Jette roept zij het wel degelijk tweetalig af.