Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Jeroen schreef:Heeft de modernisering van de M4 ook geen decennium aangesleept?
Inderdaad, en de vernieuwen van de klassiekjes hebben ook wel een tijdje geduurd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ziemon

Re: Modernisering Breaks

Bericht door ziemon »

dat lijkt me een dure aangelegenheid, zo lang werken aan een project. Bovendien sta je over 10 jaar achterhaalde techniek te installeren als je niet meevernieuwd.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Ondertussen ook 322 en 356 al gerenoveerd zien rondrijden.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Matthias »

Staan er trouwens meer Breaks dan gewoonlijk in de werkplaatsen? Ik heb de indruk dat de laatste tijd heel wat treinen die normaal met 2 of 3 breaks rijden, er slechts met één rijden. De voorbije week was dit al het geval met IC 3429/3409, IC3435/3415 en L2866/2889.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

sterker zelfs, soms rijden ze met beperkte samenstelling, terwijl de volledige er is;

L2966 rijdt normaal met 2 breaks.
1 staat al op centraal, de andere wordt erbij gekoppeld.

Gisteravond stonden ze er beiden, maar ze zijn NIET gekoppeld. gevolg=>overbezette trein....

elk jaar tijdens de solden zelfde verhaal: 50 % korting... en dus rechtstaan...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door msts.be »

Werken die elektronische koersborden dan al ? Want voorlopig heb ik geen enkel gerenoveerd exemplaar met werkende koersborden gezien ..
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Matthias »

msts.be schreef:Werken die elektronische koersborden dan al ? Want voorlopig heb ik geen enkel gerenoveerd exemplaar met werkende koersborden gezien ..
Als ik het tegenwoordig zo zie, lijkt me dat niet iets typisch voor de gemoderniseerde breaks. Bij MW41 werken ze meestal wel, maar dan moet je er soms wel foute bestemmingen bijnemen. Bij cityrailstellen heb ik ze ook amper zien werken, maar dat komt waarschijnlijk omdat die cityrailstellen ook maar uitzwermen over heel het net. Alleen bij M6-en heb ik de indruk dat die dingen ook echt werken of gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

de SIV schermen zijn in gebruik bij volgend materieel
i11
MS96
M5 (is een beetje met ups en downs merk ik)
M6
Desiro's
MW41


bij breaks heb ik ze nog niet actief gezien
bij de CR treinen zitten er enkel de GEN verbindingen in de computer zover ik weet dus niet bruikbaar op andere verbindingen, niet alle TBG's hebben de juiste code's hiervoor dacht ik.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Retard »

profke schreef:sterker zelfs, soms rijden ze met beperkte samenstelling, terwijl de volledige er is;

L2966 rijdt normaal met 2 breaks.
1 staat al op centraal, de andere wordt erbij gekoppeld.

Gisteravond stonden ze er beiden, maar ze zijn NIET gekoppeld. gevolg=>overbezette trein....

elk jaar tijdens de solden zelfde verhaal: 50 % korting... en dus rechtstaan...
Heeft het misschien iets te maken met die 24 Varkensneuzen die aan de kant staan (en ander materieel die last heeft van de winterkou), en dat de Breaks deze moeten vervangen?
Steven schreef:bij de CR treinen zitten er enkel de GEN verbindingen in de computer zover ik weet dus niet bruikbaar op andere verbindingen, niet alle TBG's hebben de juiste code's hiervoor dacht ik.
Jawel, op E689 was die omroepinstallatie eens ingeschakeld :D
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Breaks hebben, net zoals alle motorstellen, ook last van het vriesweer en sneeuw.
nmbs820

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nmbs820 »

Heb ik ook al gemerkt, gisteren reed L 566 beperkt met 1 motorstel i.p.v. 2.
ronny
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door ronny »

Steven schreef:de SIV schermen zijn in gebruik bij volgend materieel
i11
MS96
M5 (is een beetje met ups en downs merk ik)
M6
Desiro's
MW41
bij breaks heb ik ze nog niet actief gezien
Ik heb vorige woensdag voor het eerst een break gezien met de schermen in gebruik (IR2937 Luik-Antwerpen).
wbrm
Berichten: 413
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wbrm »

Binnen en/of buiten?
En de omroep?
Ik vind het jammer dat ze dingen niet gebruiken, maar de NMBS wordt slimmer (not) door ze op de sprinters helemaal niet te installeren...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Het is ondertussen al geleden van 23 juli vorig jaar dat er nog een opsomming geweest is van de gemoderniseerde nummers:

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12

Welke zijn er sindsdien bijgekomen? De 322, 327, 328 en 356 zijn al genoemd. Zijn er nog?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

356: 11/01/2013
320: 28/01/2013
Plaats reactie