Inderdaad, en de vernieuwen van de klassiekjes hebben ook wel een tijdje geduurd.Jeroen schreef:Heeft de modernisering van de M4 ook geen decennium aangesleept?
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
dat lijkt me een dure aangelegenheid, zo lang werken aan een project. Bovendien sta je over 10 jaar achterhaalde techniek te installeren als je niet meevernieuwd.
Re: Modernisering Breaks
Staan er trouwens meer Breaks dan gewoonlijk in de werkplaatsen? Ik heb de indruk dat de laatste tijd heel wat treinen die normaal met 2 of 3 breaks rijden, er slechts met één rijden. De voorbije week was dit al het geval met IC 3429/3409, IC3435/3415 en L2866/2889.
Re: Modernisering Breaks
sterker zelfs, soms rijden ze met beperkte samenstelling, terwijl de volledige er is;
L2966 rijdt normaal met 2 breaks.
1 staat al op centraal, de andere wordt erbij gekoppeld.
Gisteravond stonden ze er beiden, maar ze zijn NIET gekoppeld. gevolg=>overbezette trein....
elk jaar tijdens de solden zelfde verhaal: 50 % korting... en dus rechtstaan...
L2966 rijdt normaal met 2 breaks.
1 staat al op centraal, de andere wordt erbij gekoppeld.
Gisteravond stonden ze er beiden, maar ze zijn NIET gekoppeld. gevolg=>overbezette trein....
elk jaar tijdens de solden zelfde verhaal: 50 % korting... en dus rechtstaan...
Re: Modernisering Breaks
Werken die elektronische koersborden dan al ? Want voorlopig heb ik geen enkel gerenoveerd exemplaar met werkende koersborden gezien ..
Re: Modernisering Breaks
Als ik het tegenwoordig zo zie, lijkt me dat niet iets typisch voor de gemoderniseerde breaks. Bij MW41 werken ze meestal wel, maar dan moet je er soms wel foute bestemmingen bijnemen. Bij cityrailstellen heb ik ze ook amper zien werken, maar dat komt waarschijnlijk omdat die cityrailstellen ook maar uitzwermen over heel het net. Alleen bij M6-en heb ik de indruk dat die dingen ook echt werken of gebruikt worden.msts.be schreef:Werken die elektronische koersborden dan al ? Want voorlopig heb ik geen enkel gerenoveerd exemplaar met werkende koersborden gezien ..
Re: Modernisering Breaks
de SIV schermen zijn in gebruik bij volgend materieel
i11
MS96
M5 (is een beetje met ups en downs merk ik)
M6
Desiro's
MW41
bij breaks heb ik ze nog niet actief gezien
bij de CR treinen zitten er enkel de GEN verbindingen in de computer zover ik weet dus niet bruikbaar op andere verbindingen, niet alle TBG's hebben de juiste code's hiervoor dacht ik.
i11
MS96
M5 (is een beetje met ups en downs merk ik)
M6
Desiro's
MW41
bij breaks heb ik ze nog niet actief gezien
bij de CR treinen zitten er enkel de GEN verbindingen in de computer zover ik weet dus niet bruikbaar op andere verbindingen, niet alle TBG's hebben de juiste code's hiervoor dacht ik.
Re: Modernisering Breaks
Heeft het misschien iets te maken met die 24 Varkensneuzen die aan de kant staan (en ander materieel die last heeft van de winterkou), en dat de Breaks deze moeten vervangen?profke schreef:sterker zelfs, soms rijden ze met beperkte samenstelling, terwijl de volledige er is;
L2966 rijdt normaal met 2 breaks.
1 staat al op centraal, de andere wordt erbij gekoppeld.
Gisteravond stonden ze er beiden, maar ze zijn NIET gekoppeld. gevolg=>overbezette trein....
elk jaar tijdens de solden zelfde verhaal: 50 % korting... en dus rechtstaan...
Jawel, op E689 was die omroepinstallatie eens ingeschakeldSteven schreef:bij de CR treinen zitten er enkel de GEN verbindingen in de computer zover ik weet dus niet bruikbaar op andere verbindingen, niet alle TBG's hebben de juiste code's hiervoor dacht ik.

Re: Modernisering Breaks
Breaks hebben, net zoals alle motorstellen, ook last van het vriesweer en sneeuw.
Re: Modernisering Breaks
Heb ik ook al gemerkt, gisteren reed L 566 beperkt met 1 motorstel i.p.v. 2.
Re: Modernisering Breaks
Ik heb vorige woensdag voor het eerst een break gezien met de schermen in gebruik (IR2937 Luik-Antwerpen).Steven schreef:de SIV schermen zijn in gebruik bij volgend materieel
i11
MS96
M5 (is een beetje met ups en downs merk ik)
M6
Desiro's
MW41
bij breaks heb ik ze nog niet actief gezien
Re: Modernisering Breaks
Binnen en/of buiten?
En de omroep?
Ik vind het jammer dat ze dingen niet gebruiken, maar de NMBS wordt slimmer (not) door ze op de sprinters helemaal niet te installeren...
En de omroep?
Ik vind het jammer dat ze dingen niet gebruiken, maar de NMBS wordt slimmer (not) door ze op de sprinters helemaal niet te installeren...
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Het is ondertussen al geleden van 23 juli vorig jaar dat er nog een opsomming geweest is van de gemoderniseerde nummers:
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
Welke zijn er sindsdien bijgekomen? De 322, 327, 328 en 356 zijn al genoemd. Zijn er nog?
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
Welke zijn er sindsdien bijgekomen? De 322, 327, 328 en 356 zijn al genoemd. Zijn er nog?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.