Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door msts.be »

groentje schreef:omwille van de I10-en (misschien een vergissing bij het invoeren, maar toch...)
Als men nu eens alle I6 en I10 had gepimpt naar 200 dan had men dit probleem niet meer.. bij de ÖBB waren de meeste Eurofima's ook 160, maar vanaf het Upgrading programma zijn die dan ook opgevoerd naar 200.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

Wallorail heeft nog een detail vergeten fotograferen (tenzij het nog niet aangebracht was), die de herkenbaarheid moet vergroten, vooral als je te dicht bij de lengte-as van het rijtuig(enstel) staat.
Let eens op de hoeken van de kasten, onderaan, wanneer je er één ziet.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

Toch verwed ik m'n kop erop dat het niet al te lang zal duren voor we de eerste foto zullen zien van een gewone M6 in een 200-stam... :)

Overigens: wat houden de aanpassingen van de betrokken rijtuigen precies in? Zou het veel kwaad kunnen als een niet-aangepast rijtuig een paar (relatief korte) ritjes op de HSL met 200 km/h meegestuurd wordt?
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door The_Knitter »

Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.

Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door rvdborgt »

The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.

Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.

Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door The_Knitter »

rvdborgt schreef:
The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.

Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...

Groetjes,
Rian
Hm, dan klopt mijn informatie niet. Ik heb het letterlijk overgenomen wat mij werd gemeld van een bron die meestal wel te vertrouwen is. Zal eens nader informeren.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door overweg13 »

260689 schreef: Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:
260689 schreef: Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!
2 per rijtuigenstel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Dan is het niet 4+4 maar 2+2
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door trainspotterstef »

Foto's op Wallorail van die M6 200 is van mij
Was in een rapte dat ik ze gemaakt heb
Was in Lichtervelde afgelopen zondag toen ik van Diksmuide terug kwam die met de M6 ging naar De Panne
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Steven schreef:Dan is het niet 4+4 maar 2+2
Idd, typefout van mij. Mijn excuses.
benoit
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door benoit »

Momenteel zit er een 1e klasse rijtuig met 200-sticker in een stam van 5M6+27
Op weekdagen: P7015 die overgaat in IR3605 van Poperinge naar Antwerpen Centraal en in P8083 van Kortrijk naar Poperinge
Tijdens de weekends: IC2307 en IC2317 van Poperinge naar Lokeren / IC2333 en IC2339 van Lokeren naar Poperinge
HijDieHetWeet

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door HijDieHetWeet »

De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

HijDieHetWeet schreef:De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.
Begin december als in "bij de nieuwe dienstregeling", of ook al eerder?
Plaats reactie