Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

De originele lampen van vele treinen waren te zwak, dat is niet echt anders bij de HLD62 of wijlen HLD51, het is pas sinds de MS96 en HLE13 dat we van degelijke lichtsterkte kunnen spreken op Belgische treinen. Het is wel een feit dat de MS75 de zwakste onder de zwakkere was tot nu toe.
Marcad
Berichten: 525
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Marcad »

Hallo

Na zoveel maanden, is de 815 terug op de spoor... en met een K revisie op 20-09-13 (de laatste was op 27-04-06).

En die 815 is ook herschilderd in rood en heeft ook rijtuig nummers gekregen. Eerst MR75 met die cijfers.

Dus 815: Laatste spot: 11/10/2013 te Namen (Marcad)

Gr
M
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 »

Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Dit is inderdaad oud nieuws, dat waren testen hoe de deur reageert en bevindingen/storingen moesten dan gemeld worden via een speciaal tel nummer en het logboek.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

260689 schreef:
overweg13 schreef:Ook toevallig gemerkt in ms 827: de deuren worden nu bediend door gele en groene koppen, zoals die standaard geworden zijn bij het recente materieel; dus geen deurkrukken meer. Het geldt zeker voor de deur tussen pakafdeling en eerste klas, van de rest weet ik het niet. En dit kan ook oud nieuws zijn, waarvoor mijn verontschuldigingen in dat geval.
Dit is inderdaad oud nieuws, dat waren testen hoe de deur reageert en bevindingen/storingen moesten dan gemeld worden via een speciaal tel nummer en het logboek.
Is prototype voor modernisering (wat de deuren betreft). Het gaat ook slechts om 1 deur, als ik me niet vergis.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Maandag was het trouwens drie jaar, dag op dag, dat de 843 de CW Mechelen binnenging voor haar modernisatie.

Is er eigenlijk nog nieuws over dit stel? Want drie jaar buiten dienst staan, dat kan toch al wel tellen... :?
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Heeft er iemand nog iets gehoord over de 843? De derde verjaardag van haar buitendienststelling is ondertussen al een maand of twee voorbijgekropen, en het is nu wel héél erg stil geworden rond die modernisatie...
AfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

Trein30 schreef:Heeft er iemand nog iets gehoord over de 843? De derde verjaardag van haar buitendienststelling is ondertussen al een maand of twee voorbijgekropen, en het is nu wel héél erg stil geworden rond die modernisatie...
Ik denk dat niemand nog zwart op wit voorspellingen wil maken over de uitrit van dit stel.
Zucht.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door bobke »

Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.

Stellen 801-842 & 844 zijn nog steeds 'origineel' vanbinnen. Buiten veranderde koplampen, TBL1+ en, in sommige gevallen, het verwijderen van het 'ontsnappingsluik' van de bestuurder (je kan het amper een deur noemen).
AfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

Trein30 schreef:
bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.
Er is in ieder geval niet mee gestopt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:
Trein30 schreef:
bobke schreef:Hoe ver staat men met de renovatie van deze stellen? Wordt er daar nog aan voorgedaan of is men daarmee gestopt.
Stel 843 is/was onder verbouwing, maar er is al maanden geen nieuws meer van.
Er is in ieder geval niet mee gestopt.
Is dat project nu nog altijd niet afgevoerd :roll:
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Straks wordt dat materieel 40 jaar. Is het nog nodig om daar een renovatie (lees: geld) aan te spenderen?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

LML schreef:Straks wordt dat materieel 40 jaar. Is het nog nodig om daar een renovatie (lees: geld) aan te spenderen?
Inderdaad, momenteel is de CW veel te druk bezig met de breaks, en terecht, die verdienen allemaal een grondige renovatie. Tegen dat dat gedaan is (over 4 jaar ofzo?) kunnen ze beginnen aan de varkens. Tegen dat ze dan het laatste varken gedaan hebben zijn ze al tegen de 50 volgens mij.
En het is nu niet dat zo'n kleine reeks het grote verschil gaat maken in capaciteit. Gewoon laten uitbollen tot aan de volgende levering van nieuw materieel (2019?) lijkt mij een verstandigere optie.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Retard »

Maar dat gaat niet, want nahoj heeft duidelijk gezegd: "ofwel een grondige grote revisie, ofwel er op korte termijn uit". Dit getuige ondermeer dat er al een hoogspanningskast ontploft is.
Men zou ze dan beter nu weg doen i.p.v. de gemoderniseerde klassiekskes, want die hebben wel nog juist revisie gekregen.
Daar komt nog eens bij dat er nu 305 onderhoudsarme driedelige desiro's zijn aangekocht, om 103 iets meer onderhoudvragende tweedelige Rode Klassiekskes te vervangen.

Som:

(305*3)-(103*2)=709 overblijvende delen.
Plaats reactie