Pagina 6 van 7

Re: AM96

Geplaatst: 11 aug 2013, 21:46
door BVG1988
Ik hoop alvast niet dat ze doorloopkoppen gaan afschaffen. De doorloopkop is erg handig als je wilt gaan zitten in een andere AM96s als in die waar je bent opgestapt bijvoorbeeld vol zit of 1ste klas is. Dan kun je jezelf toch verplaatsen ook als is de trein niet in een station.

Klopt het dat de originele frontplaten zwart zijn en niet geel. Gisteren zag ik de 543 en die was al veel gele kleur kwijt en dan zag een zwarte kleur dat er onder zat. Ikzelf vind de zwarte eigenlijk mooier dan de gele.

Re: AM96

Geplaatst: 23 aug 2013, 17:06
door speakervoice
BVG1988 schreef:Klopt het dat de originele frontplaten zwart zijn en niet geel?
Het Deense origineel is toch zwart :) Afbeelding

Re: AM96

Geplaatst: 08 sep 2013, 21:43
door BVG1988
Zijn er eigenlijk veel technische eigenschappen aangepast met de revisie.

Bijvoorbeeld dat de AM96s die geen bi-model zijn en niet Luxemburg kunnen gaan nu wel naar Luxemburg kunnen rijden?
Ze zijn wel mooi met de het klassenummer tussen de vensters. :D

Re: AM96

Geplaatst: 08 sep 2013, 21:49
door nahoj
BVG1988 schreef:Zijn er eigenlijk veel technische eigenschappen aangepast met de revisie.

Bijvoorbeeld dat de AM96s die geen bi-model zijn en niet Luxemburg kunnen gaan nu wel naar Luxemburg kunnen rijden?
Ze zijn wel mooi met de het klassenummer tussen de vensters. :D
Er zijn zeker een aantal kleine verbeteringen of wijzigingen aangebracht.
Wijzigingen die hun inzet (homologaties in België en buitenland) beïnvloeden echter niet. Voor Luxemburg is het overigens beter afwachten tot er daar definitief duidelijkheid is over ETCS, voor er nog grote kosten gemaakt worden.

Re: AM96

Geplaatst: 08 sep 2013, 21:55
door BVG1988
Goh ja, ik vond ook wel leuk dat ze tot Arlon reden, zo kon je meestal afleiden aan het treinnummer welke trein werd gedaan met 13 en M6 en de welke werd gedaan met AM96s :D

Re: AM96

Geplaatst: 09 sep 2013, 00:51
door nahoj
BVG1988 schreef:Goh ja, ik vond ook wel leuk dat ze tot Arlon reden, zo kon je meestal afleiden aan het treinnummer welke trein werd gedaan met 13 en M6 en de welke werd gedaan met AM96s :D
Het tot voor kort moeten stoppen te Arlon was een gevolg van TBL1+, waarvan de installatie in belangrijke mate onafhankelijk verliep van de revisies.

Re: AM96

Geplaatst: 09 sep 2013, 01:39
door Shrek
nahoj schreef:Wijzigingen die hun inzet (homologaties in België en buitenland) beïnvloeden echter niet. Voor Luxemburg is het overigens beter afwachten tot er daar definitief duidelijkheid is over ETCS, voor er nog grote kosten gemaakt worden.
Maar in België is er wel duidelijkheid, dus stop die ETCS er maar vlug in :wink:

Re: AM96

Geplaatst: 11 sep 2013, 18:43
door Klassiekje
Ze beginnen weer en masse last te hebben van waterinsijpeling via de kopdeuren :)

Re: AM96

Geplaatst: 12 apr 2014, 21:42
door Dieselfreak
Vandaag zat ik van Gent tot Kortrijk in het kleine compartimentje van stel 482. Opvallend was dat, naast het gebruikelijke geluid, er nog wat anders te horen was, gemakkelijk te omschrijven is het niet, het is een soort gebrom. Dat geluid heb ik al diverse keren gehoord in een AM96, het klinkt in ieder geval niet gezond. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Re: AM96

Geplaatst: 14 apr 2014, 21:06
door Dieselfreak
Het is ongeveer het geluid dat je hier hoort bij 23 minuten.

Re: AM96

Geplaatst: 14 apr 2014, 23:08
door nahoj
Dat moet van de mechanische overbrenging tussen motor en wielas komen.

Re: AM96

Geplaatst: 14 apr 2014, 23:09
door Dieselfreak
Is daar iets versleten?

Re: AM96

Geplaatst: 14 apr 2014, 23:10
door nahoj
Misschien is dat geluid perfect normaal. Ik kan dat in ieder geval niet zeggen zonder het te horen.

Re: AM96

Geplaatst: 18 apr 2014, 23:09
door Dieselfreak
nahoj schreef:Misschien is dat geluid perfect normaal.
Ik spoor al 17 jaar geregeld in Deense Neuzen, en de eerste keer dat ik dat geluid hoorde, was in 2011. Tot op heden heb ik het slechts enkele keren gehoord. Het kan haast niet dat dat normaal is, het klinkt echt of er iets versleten is.

Re: AM96

Geplaatst: 26 apr 2014, 20:35
door Dieselfreak
Vandaag zat ik in stel 442. Ook daar was dat abnormale geluid te horen, ik heb er een filmpje van, maar heel goed is het niet te horen: https://www.youtube.com/watch?v=bU3k4vg ... Y6CQjv03fA Let vooral op vanaf 0:35, daar is het het duidelijkst.