Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
tgv

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door tgv »

stefanic schreef:Gezien in deze versie (huidige dienstregelingen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... fline.aspx ) deze gegevens zitten, zullen die ook in de definitieve versie voor 14 december 2014 ook wel komen.
Waar vind je die gegevens in de huidige versie?
Als ik de huidige versie installeer en kijk naar het bestand compo_train.txt, dan is dat het bestand dat ik al had. Het is ook van dinsdag ‎27 ‎april ‎2010, ‏‎9:12:58.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

tgv schreef:
stefanic schreef:Gezien in deze versie (huidige dienstregelingen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... fline.aspx ) deze gegevens zitten, zullen die ook in de definitieve versie voor 14 december 2014 ook wel komen.
Waar vind je die gegevens in de huidige versie?
Als ik de huidige versie installeer en kijk naar het bestand compo_train.txt, dan is dat het bestand dat ik al had. Het is ook van dinsdag ‎27 ‎april ‎2010, ‏‎9:12:58.
Dan zal dit betekenen dat de huidige versie (en vermoedelijk de versies sinds april 2010) geen up-to-date materieelinfo meer bevatten (wat me logisch lijkt, gezien materieelsamenstellingen om de haverklap aangepast worden ten gevolge de instroom van nieuw materieel, dat ook moet ingezet worden natuurlijk...)
spoorwegrealist
BVG1988
Berichten: 573
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Ik zie inderdaad een opkuis met meer structuur op lijn 89, alleen vrees ik voor een overbezetting van de 795x - 895x omdat de 790x - 890x enkel nog stoppen in Burst. Ik hoop dan men de M5s van voor de 795x - 895x gaat gebruiken. Als de L-treinen met voldoene AM08 zullen rijden kan het nog worden gecompenseerd, maar ik vrees ook maar met de helft maximaal. De 7953 zou ik alvast zeker met M5s gebruiken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door overweg13 »

BVG1988 schreef:Ik zie inderdaad een opkuis met meer structuur op lijn 89, alleen vrees ik voor een overbezetting van de 795x - 895x omdat de 790x - 890x enkel nog stoppen in Burst. Ik hoop dan men de M5s van voor de 795x - 895x gaat gebruiken. Als de L-treinen met voldoene AM08 zullen rijden kan het nog worden gecompenseerd, maar ik vrees ook maar met de helft maximaal. De 7953 zou ik alvast zeker met M5s gebruiken.
Waarschijnlijk ben ik een van de enigen op dit forum die ook nog de grote omwenteling van 1984 heb meegemaakt. Welnu, de reizigersstromen zijn moeilijk te voorspellen, en het zou me niet verbazen dat meteen de eerste dag al blijkt dat er gesleuteld moet worden aan de samenstelling van de treinen, omdat men treinen waarvoor men niet veel volk verwachtte, toch druk zijn, en omgekeerd. Toen heeft men na een paar weken inderdaad een aantal treinen verlengd en andere ingekort.
Het hele mechanisme achter deze verschuivingen is eenvoudig te begrijpen: een reiziger die zijn vertrouwde trein niet meer terugvindt, heeft in wezen 2 opties: de vroegere trein nemen of de latere. Het is precies dat wat moeilijk te voorspellen valt. (Zelf vind ik dat je ook daarom zo een verschuiving niet meteen als een catastrofe voor iedereen moet beschouwen, wat je soms zou kunnen afleiden uit de reacties van enkelingen: sommigen zullen plots een beter vertrekuur krijgen, maar dat wordt spijtig genoeg zelden of nooit gezegd of geschreven.)
Met vriendelijke groet

overweg13
BVG1988
Berichten: 573
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Nu is het zo dat van de M5-stammen 's ochtends de 7904 stopt bijvoorbeeld in Haaltert en daar 's ochtends normaal het meeste volk (een vol perron) opstapt. 's Avonds is het meer gespreid en heb ook en dan stoppen alle M5-stammen in Haaltert bijvoorbeeld (met dat ze stoppen in Haaltert, Ede, Burst en Herzele). 's Ochtends is het nu wel zo dat de 7904 in Ede, Haaltert en Burst stopt en de 7905 stopt dan in Ede, Burst en Herzele. De 7903 enkel in Herzele en Burst. De 7905 - 8906 is nu wel al geruime tijd 3 desiro's.
Vanaf december gaat dan de regelmaat beter zijn en makkelijker af te leiden aan het nummer, maar ik vrees inderdaad dat de 795x's en 895x's zullen overvol zitten. Het lijkt zo een beetje dat de 790x's en 890x's dan er bij komen ter versterking van de IC 23.
Ik denk dat er meer een grote verschuiving gaat komen van de reizigers van Haaltert naar Denderleeuw. De parking in Denderleeuw is de week altijd zo goed als volzet.
In Haaltert heb je nu veel reizigers uit regio Ninove die hier de trein nemen, maar de kans zit er in dat die ook naar Denderleeuw gaan.
Ik vrees ook een beetje voor een grotere toestroming van volk naar het station van Burst. Voor het volk dat overstapt in Burst met een trein op L82 komt het dan wel beter uit denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K V B
Berichten: 3324
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door K V B »

Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...
EC 91

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door EC 91 »

K V B schreef:Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...
Bij mij werkt het niet op een PC met Windows 8 ("not responding"), maar wel probleemloos op eentje met Windows XP. Ik vermoed dus dat wat achter dit programma zit, niet (volledig) aangepast is aan nieuwere windows-versies.
K V B
Berichten: 3324
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door K V B »

EC 91 schreef:
K V B schreef:Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...
Bij mij werkt het niet op een PC met Windows 8 ("not responding"), maar wel probleemloos op eentje met Windows XP. Ik vermoed dus dat wat achter dit programma zit, niet (volledig) aangepast is aan nieuwere windows-versies.
Bij mij dus niet op Windows 7. Maar nu nog een programma aanbieden dat enkel maar op XP werkt is toch wel een "big fail".

Waarom kan men niet doen zoals de SBB, en gewoon de drukproeven dan het spoorboekje op het net zetten?
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Treinen9880 »

bij mij werkt het zonder problemen... werk met vista...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Allez klassieke Windows problemen [WINKING FACE]
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door overweg13 »

Bij mij met Windows 8 geen problemen. Ik kende het programma trouwens al: je kunt al enkele jaren gebruik maken van een dergelijk programma, al heeft het niet zo veel zin meer met alle andere mogelijkheden die bestaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Stijn91 »

In het weekend nog een trein om 21:55 naar Denderleeuw, in de week tot 20:55. Dat is ook ergens niet logisch.
Deborah
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:14

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Deborah »

Ik heb met windows 7 geen enkel probleem om het te laten draaien.
Reeks 13
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014, 12:52
Locatie: Stuttgart

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Reeks 13 »

Know somebody a App oder Programm for Macbook User ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Plaats reactie