BVG1988 schreef:Ik zie inderdaad een opkuis met meer structuur op lijn 89, alleen vrees ik voor een overbezetting van de 795x - 895x omdat de 790x - 890x enkel nog stoppen in Burst. Ik hoop dan men de M5s van voor de 795x - 895x gaat gebruiken. Als de L-treinen met voldoene AM08 zullen rijden kan het nog worden gecompenseerd, maar ik vrees ook maar met de helft maximaal. De 7953 zou ik alvast zeker met M5s gebruiken.
Waarschijnlijk ben ik een van de enigen op dit forum die ook nog de grote omwenteling van 1984 heb meegemaakt. Welnu, de reizigersstromen zijn moeilijk te voorspellen, en het zou me niet verbazen dat meteen de eerste dag al blijkt dat er gesleuteld moet worden aan de samenstelling van de treinen, omdat men treinen waarvoor men niet veel volk verwachtte, toch druk zijn, en omgekeerd. Toen heeft men na een paar weken inderdaad een aantal treinen verlengd en andere ingekort.
Het hele mechanisme achter deze verschuivingen is eenvoudig te begrijpen: een reiziger die zijn vertrouwde trein niet meer terugvindt, heeft in wezen 2 opties: de vroegere trein nemen of de latere. Het is precies dat wat moeilijk te voorspellen valt. (Zelf vind ik dat je ook daarom zo een verschuiving niet meteen als een catastrofe voor iedereen moet beschouwen, wat je soms zou kunnen afleiden uit de reacties van enkelingen: sommigen zullen plots een beter vertrekuur krijgen, maar dat wordt spijtig genoeg zelden of nooit gezegd of geschreven.)