Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
spurt2244
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 » 28 jul 2018, 21:34

Woensdag heeft ie opnieuw dat zelfde rondje gedaan van/naar Blankenberge.

Groeten uit Nederland.


hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 29 jul 2018, 11:21

Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten

Eimai
Berichten: 696
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai » 29 jul 2018, 12:04

hein schreef:
29 jul 2018, 11:21
Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten
Ze kijken gewoon naar welke het best uitkomt voor hun rijpaden en hoe het zit qua lijnkennis van de bestuurder. Normaal gaan deze treintjes naar Blankenberge, of soms ook naar Knokke.

Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden :wink:

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4097
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 » 29 jul 2018, 12:32

Eimai schreef:
29 jul 2018, 12:04

Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden :wink:
Door de snelheid van de graffitispuiters is het wel zo goed als de enige keer dat je ze in de bedoelde kleurstelling kunt spotten...
Met vriendelijke groet

overweg13

hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 29 jul 2018, 17:10

overweg13 schreef:
29 jul 2018, 12:32
Eimai schreef:
29 jul 2018, 12:04

Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden :wink:
Door de snelheid van de graffitispuiters is het wel zo goed als de enige keer dat je ze in de bedoelde kleurstelling kunt spotten...
Inderdaad als je ze al dan tegenkomt zijn ze al beklad. Daarom wil ik graag deze stellen op foto ZONDER graffiti want dit verpest de foto.

hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 29 jul 2018, 17:19

Eimai schreef:
29 jul 2018, 12:04
hein schreef:
29 jul 2018, 11:21
Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten
Ze kijken gewoon naar welke het best uitkomt voor hun rijpaden en hoe het zit qua lijnkennis van de bestuurder. Normaal gaan deze treintjes naar Blankenberge, of soms ook naar Knokke.

Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden :wink:
Heb je een idee wanneer deze voorbijkomen in Brugge. Kan dan eens gaan kijken en foto's nemen in hun kleurstelling graffitiloos

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje » 29 jul 2018, 22:37

Gent is belangrijker dan Brugge en de rest van West-Vlaanderen, de treinen dan maar beperken in Gent? Oostende is de belangrijkste badstad, maar niet de enige. En met maar liefst 3 IC-verbindingen tegenover1 per uur, is Oostendeal goed genoeg verzorgd.

hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 29 jul 2018, 23:22

groentje schreef:
29 jul 2018, 22:37
Gent is belangrijker dan Brugge en de rest van West-Vlaanderen, de treinen dan maar beperken in Gent? Oostende is de belangrijkste badstad, maar niet de enige. En met maar liefst 3 IC-verbindingen tegenover1 per uur, is Oostendeal goed genoeg verzorgd.
Op gebied van rollend materieel niet . Meestal rammelbreaks op Oostende Kortrijk Brussels airport weinig AM96 te zien idem op Knokke Brussel . De testritten van de gerenoveerde AM 75 naar Boerenberge zijn de druppel die de emmer doen overlopen. Wanneer gaat men de gerenoveerde AM 75 gaan testen in Roosendaal zou eens tijd gaan worden wan blijkbaar moet men overstappen in Essen. Daarvoor was deze renovatie bedoeld zeker. Anders vind ik het maar geldverspilling wat de renovatie betreft deze treinstellen al 43 jaar oud eigenlijk goed voor het schroot wat mij betreft.

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje » 30 jul 2018, 07:01

En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.

spurt2244
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 » 30 jul 2018, 09:08

hein schreef:
29 jul 2018, 11:21
Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten
Vorige jaar is er ook een testrit geweest naar Oostende met een stel.

hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 30 jul 2018, 11:02

spurt2244 schreef:
30 jul 2018, 09:08
hein schreef:
29 jul 2018, 11:21
Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten
Vorige jaar is er ook een testrit geweest naar Oostende met een stel.
Wist ik zelfs niet dat dit al reeds gebeurt is

hein
Berichten: 351
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door hein » 30 jul 2018, 11:23

groentje schreef:
30 jul 2018, 07:01
En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.
Weet ik dat deze geen airco hebben. Het zou leuk moesten ze op Oostende Antwerpen rijden ipv desiro's deze zijn eigenlijk niet geschikt om IC treinen te rijden en maar 1 wc per stel hebben. Wat Blankenberge betreft daar rijden veel M6 naar daar terwijl eigenlijk ook op Oostende Eupen M6 ook zouden mogen rijden om meer capaciteit te hebben. Wat de breaks betreft zie ik toch nog oude breaks niet gerenoveerd rondrijden op IC Oostende Kortrijk en deze heb ik niet graag met dat gele interieur. Ik vind wel dat de renovatie van de AM 75 anders best wel geslaagd. Een verbetering tov vroeger bv deurknoppen ipv hendels neutrale kleuren binnenin.

vnze
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2016, 11:53

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door vnze » 30 jul 2018, 16:33

hein schreef:
30 jul 2018, 11:23
groentje schreef:
30 jul 2018, 07:01
En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.
Weet ik dat deze geen airco hebben. Het zou leuk moesten ze op Oostende Antwerpen rijden ipv desiro's deze zijn eigenlijk niet geschikt om IC treinen te rijden en maar 1 wc per stel hebben. Wat Blankenberge betreft daar rijden veel M6 naar daar terwijl eigenlijk ook op Oostende Eupen M6 ook zouden mogen rijden om meer capaciteit te hebben. Wat de breaks betreft zie ik toch nog oude breaks niet gerenoveerd rondrijden op IC Oostende Kortrijk en deze heb ik niet graag met dat gele interieur. Ik vind wel dat de renovatie van de AM 75 anders best wel geslaagd. Een verbetering tov vroeger bv deurknoppen ipv hendels neutrale kleuren binnenin.
Hein, die M6 zijn uiteraard elders ook nuttig, die rijden nl. Van Genk via Hasselt, Landen, Leuven, Brussel,... wat materieel moeten "we" daar dan inzetten volgens jou? Idem niet-gerenoveerde breaks, waar moeten die dan rondrijden (maw, waar heeft Oostende volgens jou voorrang op?) Oostende is misschien wel een belangrijke stad maar niet de enige in het land hé :)
Iedere dag pendelen van FRST naar FN

Ducktape
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Ducktape » 30 jul 2018, 19:46

Al dat gezaag over een testrit seg, man man man. Wat maakt het uit waar een TESTrit komt, je gelooft nu toch echt niet dat er terug een commerciële verbinding Oostende-Roosendaal komt ofzo? Die stellen zullen gewoon terug zoals voordien op Roosendaal-Puurs komen. De stellen die er dan nog overblijven blijven gewoon op de verbindingen tussen de provincie Antwerpen en Henegouwen en hier en daar een lokaal lijntje.

Eimai
Berichten: 696
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai » 01 aug 2018, 11:59

De 837 is gisteren naar Schaarbeek overgebracht.

Plaats reactie