Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Woensdag heeft ie opnieuw dat zelfde rondje gedaan van/naar Blankenberge.
Groeten uit Nederland.
Groeten uit Nederland.
Re: Renovatie AM75 ?
Men zou beter tot Oostende rijden ipv Boerenberge. Oostende is gewoon weg belangrijker dan Boerenberge. De volgende stellen die uit renovatie komen gewoon tot Oostende laten rijden. Zo krijg ik ook eens de kans om een pas gerenoveerde vierledig stel te spotten
Re: Renovatie AM75 ?
Ze kijken gewoon naar welke het best uitkomt voor hun rijpaden en hoe het zit qua lijnkennis van de bestuurder. Normaal gaan deze treintjes naar Blankenberge, of soms ook naar Knokke.
Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden

Re: Renovatie AM75 ?
Door de snelheid van de graffitispuiters is het wel zo goed als de enige keer dat je ze in de bedoelde kleurstelling kunt spotten...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Inderdaad als je ze al dan tegenkomt zijn ze al beklad. Daarom wil ik graag deze stellen op foto ZONDER graffiti want dit verpest de foto.
Re: Renovatie AM75 ?
Heb je een idee wanneer deze voorbijkomen in Brugge. Kan dan eens gaan kijken en foto's nemen in hun kleurstelling graffitiloosEimai schreef: ↑29 jul 2018, 12:04Ze kijken gewoon naar welke het best uitkomt voor hun rijpaden en hoe het zit qua lijnkennis van de bestuurder. Normaal gaan deze treintjes naar Blankenberge, of soms ook naar Knokke.
Het argument "spotter X kan dan ook eens kijken" valt nogal redelijk laag in de lijst prioriteiten van keuze van rijpaden![]()
Re: Renovatie AM75 ?
Gent is belangrijker dan Brugge en de rest van West-Vlaanderen, de treinen dan maar beperken in Gent? Oostende is de belangrijkste badstad, maar niet de enige. En met maar liefst 3 IC-verbindingen tegenover1 per uur, is Oostendeal goed genoeg verzorgd.
Re: Renovatie AM75 ?
Op gebied van rollend materieel niet . Meestal rammelbreaks op Oostende Kortrijk Brussels airport weinig AM96 te zien idem op Knokke Brussel . De testritten van de gerenoveerde AM 75 naar Boerenberge zijn de druppel die de emmer doen overlopen. Wanneer gaat men de gerenoveerde AM 75 gaan testen in Roosendaal zou eens tijd gaan worden wan blijkbaar moet men overstappen in Essen. Daarvoor was deze renovatie bedoeld zeker. Anders vind ik het maar geldverspilling wat de renovatie betreft deze treinstellen al 43 jaar oud eigenlijk goed voor het schroot wat mij betreft.
Re: Renovatie AM75 ?
En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.
Re: Renovatie AM75 ?
Wist ik zelfs niet dat dit al reeds gebeurt is
Re: Renovatie AM75 ?
Weet ik dat deze geen airco hebben. Het zou leuk moesten ze op Oostende Antwerpen rijden ipv desiro's deze zijn eigenlijk niet geschikt om IC treinen te rijden en maar 1 wc per stel hebben. Wat Blankenberge betreft daar rijden veel M6 naar daar terwijl eigenlijk ook op Oostende Eupen M6 ook zouden mogen rijden om meer capaciteit te hebben. Wat de breaks betreft zie ik toch nog oude breaks niet gerenoveerd rondrijden op IC Oostende Kortrijk en deze heb ik niet graag met dat gele interieur. Ik vind wel dat de renovatie van de AM 75 anders best wel geslaagd. Een verbetering tov vroeger bv deurknoppen ipv hendels neutrale kleuren binnenin.groentje schreef: ↑30 jul 2018, 07:01 En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.
Re: Renovatie AM75 ?
Hein, die M6 zijn uiteraard elders ook nuttig, die rijden nl. Van Genk via Hasselt, Landen, Leuven, Brussel,... wat materieel moeten "we" daar dan inzetten volgens jou? Idem niet-gerenoveerde breaks, waar moeten die dan rondrijden (maw, waar heeft Oostende volgens jou voorrang op?) Oostende is misschien wel een belangrijke stad maar niet de enige in het land héhein schreef: ↑30 jul 2018, 11:23Weet ik dat deze geen airco hebben. Het zou leuk moesten ze op Oostende Antwerpen rijden ipv desiro's deze zijn eigenlijk niet geschikt om IC treinen te rijden en maar 1 wc per stel hebben. Wat Blankenberge betreft daar rijden veel M6 naar daar terwijl eigenlijk ook op Oostende Eupen M6 ook zouden mogen rijden om meer capaciteit te hebben. Wat de breaks betreft zie ik toch nog oude breaks niet gerenoveerd rondrijden op IC Oostende Kortrijk en deze heb ik niet graag met dat gele interieur. Ik vind wel dat de renovatie van de AM 75 anders best wel geslaagd. Een verbetering tov vroeger bv deurknoppen ipv hendels neutrale kleuren binnenin.groentje schreef: ↑30 jul 2018, 07:01 En dat verandert als ze naar Oostende rijden? Rare redenering. Ze hebben evenveel airco als de breaks waar je geen fan van bent, geen. Het lijkt er vooral op dat je om de een of andere reden jaloers bent op Blankenberge, terwijl ik daar geen enkele reden toe zie... Ik ga ervanuit dat ze met Roosendaal bezig zijn, anders was die renovatie inderdaad weggegooid geld.

Iedere dag pendelen van FRST naar FN
Re: Renovatie AM75 ?
Al dat gezaag over een testrit seg, man man man. Wat maakt het uit waar een TESTrit komt, je gelooft nu toch echt niet dat er terug een commerciële verbinding Oostende-Roosendaal komt ofzo? Die stellen zullen gewoon terug zoals voordien op Roosendaal-Puurs komen. De stellen die er dan nog overblijven blijven gewoon op de verbindingen tussen de provincie Antwerpen en Henegouwen en hier en daar een lokaal lijntje.