IJzeren Rijn

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Steven »

Dat is een beetje te verwachten en was voorspelbaar.
Cipallieter

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Cipallieter »

Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Peter Eijkman

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Peter Eijkman »

Nederland heeft ook geen enkel belang (meer ) bij de Ijzeren Rijn. Op de dag dat alle Franstaligen Nederlands spreken, de taalgrens verdwijnt en ik de Loterij win zal deze verbinding heropend worden..... :lol: :lol: :lol: M.a.w. als Pasen en Pinksteren op een dag vallen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Steven »

Nederland heeft er ook nooit belang bij gehad, in tegendeel ze is een vorm van concurrentie voor de betuweroute.
Cipallieter

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Cipallieter »

Steven schreef:Nederland heeft er ook nooit belang bij gehad, in tegendeel ze is een vorm van concurrentie voor de betuweroute.
Nog veel belangrijker: de ijzeren rijn verbetert de concurrentiepositie van de haven van Antwerpen t.o.v. de haven van Rotterdam.
Peter Eijkman

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Peter Eijkman »

Hetgeen maar weer aangeeft dat "De Europese Gedachte" in de praktijk een lachertje is; zoals de Vlamingen en de Walen elkaar vliegen proberen af te vangen doet men dat anno 2013 op Nationaal niveau ook nog steeds.. Het is nog steeds niet doorgedrongen dat binnen Europa het van het grootst mogelijk economisch belang is producten te vervoeren- of die daarbij van Antwerpen of Rotterdam naar Duitsland gaan zou eigenlijk niet ter zake moeten doen! Maar (zucht) dat is ook eigenlijk weer een andere discussie. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

Cipallieter schreef:Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Zolang de Europese commissie niets doet zal er daar geen enkele trein rijden.
Peter Eijkman

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Peter Eijkman »

Shrek schreef:
Cipallieter schreef:Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Zolang de Europese commissie niets doet zal er daar geen enkele trein rijden.
Precies! Europa doet niets, dus modderen wij maar voort....Crisis? What crisis? :cry: (Supertramp)
Cipallieter

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Cipallieter »

Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Steve »

Cipallieter schreef:
Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...
Cipallieter

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Cipallieter »

Steve schreef:
Cipallieter schreef:
Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...
Maar het belang van Montzen en lijn 24 is wel erg pietepeuterig klein in vergelijking met dat van de haven van Antwerpen, ook voor Wallonië.
Als de federale overheid dat niet ziet (of wil zien) verliest ze wat mij betreft haar laatste restje bestaansrecht.
Laatst gewijzigd door Cipallieter op 09 mei 2013, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Bibke »

Steve schreef:
Cipallieter schreef:
Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...
Maar die is serieus aan het aftakelen. De ene snelheidsbeperking volgt de andere op.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

Cipallieter schreef:
Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
In dit dossier kan de federale overheid ook niet zoveel doen hoor. Enkel Europa kan iets forceren.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IJzeren Rijn

Bericht door groentje »

En naast Nederland, moet er nog rekening gehouden worden met de Duitsers. Ik ben vergeten welke Nederlander het hier was, maar hij heeft een punt als hij zegt dat het animo bij onze Oosterburen ook niet bijster groot is, zeker niet voor het historische tracé. En met de Duitsers is er geen duister verdrag uit de 19e eeuw om hen tot meer meegaandheid te dwingen...
Zonder Europa zal het inderdaad niet lukken.
Plaats reactie