IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Re: IJzeren Rijn
Nederland heeft ook geen enkel belang (meer ) bij de Ijzeren Rijn. Op de dag dat alle Franstaligen Nederlands spreken, de taalgrens verdwijnt en ik de Loterij win zal deze verbinding heropend worden.....
M.a.w. als Pasen en Pinksteren op een dag vallen...



Re: IJzeren Rijn
Nederland heeft er ook nooit belang bij gehad, in tegendeel ze is een vorm van concurrentie voor de betuweroute.
Re: IJzeren Rijn
Nog veel belangrijker: de ijzeren rijn verbetert de concurrentiepositie van de haven van Antwerpen t.o.v. de haven van Rotterdam.Steven schreef:Nederland heeft er ook nooit belang bij gehad, in tegendeel ze is een vorm van concurrentie voor de betuweroute.
Re: IJzeren Rijn
Hetgeen maar weer aangeeft dat "De Europese Gedachte" in de praktijk een lachertje is; zoals de Vlamingen en de Walen elkaar vliegen proberen af te vangen doet men dat anno 2013 op Nationaal niveau ook nog steeds.. Het is nog steeds niet doorgedrongen dat binnen Europa het van het grootst mogelijk economisch belang is producten te vervoeren- of die daarbij van Antwerpen of Rotterdam naar Duitsland gaan zou eigenlijk niet ter zake moeten doen! Maar (zucht) dat is ook eigenlijk weer een andere discussie. 

Re: IJzeren Rijn
Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...Cipallieter schreef:Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Zolang de Europese commissie niets doet zal er daar geen enkele trein rijden.
Re: IJzeren Rijn
Precies! Europa doet niets, dus modderen wij maar voort....Crisis? What crisis?Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...Cipallieter schreef:Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen dit zelf kan onderhandelen met Nederland en Duitsland.
Zolang de Europese commissie niets doet zal er daar geen enkele trein rijden.

Re: IJzeren Rijn
Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Re: IJzeren Rijn
Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...Cipallieter schreef:Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Re: IJzeren Rijn
Maar het belang van Montzen en lijn 24 is wel erg pietepeuterig klein in vergelijking met dat van de haven van Antwerpen, ook voor Wallonië.Steve schreef:Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...Cipallieter schreef:Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Als de federale overheid dat niet ziet (of wil zien) verliest ze wat mij betreft haar laatste restje bestaansrecht.
Laatst gewijzigd door Cipallieter op 09 mei 2013, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: IJzeren Rijn
Maar die is serieus aan het aftakelen. De ene snelheidsbeperking volgt de andere op.Steve schreef:Het is - per definitie - evengoed haar taak om de Waalse belangen te verdedigen, en daar zit je natuurlijk met Montzen en lijn 24...Cipallieter schreef:Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Re: IJzeren Rijn
In dit dossier kan de federale overheid ook niet zoveel doen hoor. Enkel Europa kan iets forceren.Cipallieter schreef:Niet meer naïef dan geloven dat de federale overheid de Vlaamse belangen verdedigt.Shrek schreef:Hoe naïef om te geloven dat dat iets zou veranderen...
Gisteren niet, vandaag zeker niet en morgen evenmin.
Re: IJzeren Rijn
En naast Nederland, moet er nog rekening gehouden worden met de Duitsers. Ik ben vergeten welke Nederlander het hier was, maar hij heeft een punt als hij zegt dat het animo bij onze Oosterburen ook niet bijster groot is, zeker niet voor het historische tracé. En met de Duitsers is er geen duister verdrag uit de 19e eeuw om hen tot meer meegaandheid te dwingen...
Zonder Europa zal het inderdaad niet lukken.
Zonder Europa zal het inderdaad niet lukken.