werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
HVHTB
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door HVHTB » 14 sep 2020, 19:01

Shrek schreef:
14 sep 2020, 18:45
ronny schreef:
14 sep 2020, 14:19
werkzaamheden langs lijn 16
We krijgen op sommige plaatsen Duitse lampenkappen op onze seinen :)
Ik heb gezien dat de nieuwe automatische seinen op lijn 16 Duitse zonnekappen hebben en LED terwijl de nieuwe beheerde seinen in het station van Heist-op-den-Berg Belgische zonnekappen hebben en gloeilampen. Weet jij hoe dat komt?


Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9943
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 14 sep 2020, 19:03

HVHTB schreef:
14 sep 2020, 19:01
Shrek schreef:
14 sep 2020, 18:45
ronny schreef:
14 sep 2020, 14:19
werkzaamheden langs lijn 16
We krijgen op sommige plaatsen Duitse lampenkappen op onze seinen :)
Ik heb gezien dat de nieuwe automatische seinen op lijn 16 Duitse zonnekappen hebben en LED terwijl de nieuwe beheerde seinen in het station van Heist-op-den-Berg Belgische zonnekappen hebben en gloeilampen. Weet jij hoe dat komt?
De werken op het baanvak behoren tot een contract met Siemens en heeft dus Duitse invloeden, het station is een Alstom-contract en dus 100% Belgisch.

HVHTB
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door HVHTB » 14 sep 2020, 19:04

Shrek schreef:
14 sep 2020, 19:03
HVHTB schreef:
14 sep 2020, 19:01
Shrek schreef:
14 sep 2020, 18:45

We krijgen op sommige plaatsen Duitse lampenkappen op onze seinen :)
Ik heb gezien dat de nieuwe automatische seinen op lijn 16 Duitse zonnekappen hebben en LED terwijl de nieuwe beheerde seinen in het station van Heist-op-den-Berg Belgische zonnekappen hebben en gloeilampen. Weet jij hoe dat komt?
De werken op het baanvak behoren tot een contract met Siemens en heeft dus Duitse invloeden, het station is een Alstom-contract en dus 100% Belgisch.
Ok bedankt voor de info! Wordt alles dan ook Simis W of is het station nog PLP?

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9943
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 14 sep 2020, 19:08

HVHTB schreef:
14 sep 2020, 19:04
Ok bedankt voor de info! Wordt alles dan ook Simis W of is het station nog PLP?
Het station is PLP, het baanvak wordt Simis W.

Lukas
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas » 14 sep 2020, 21:47

Hoi,

Shrek,

Worden er ook zulke seinen geplaatst op lijn 35?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9943
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 14 sep 2020, 22:35

Lukas schreef:Hoi,

Shrek,

Worden er ook zulke seinen geplaatst op lijn 35?

Lukas
Ja

thejay
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door thejay » 15 sep 2020, 21:23

thejay schreef:
26 mei 2020, 16:08
Tram44 schreef:
25 mei 2020, 20:43
Wordt het andere perron in Zwijndrecht dan ook in aansluiting daarop verhoogd? Hoge perrons zijn nuttig maar bij voorkeur dan bij alle sporen in een station, zodat wie daar nood aan heeft om in en uit te kunnen stappen zeker is dat hij of zij zowel bij aankomst als vertrek uit de voeten kan.
Volgens mijn info wordt het perron richting Sint-Niklaas inderdaad ook opnieuw aangelegd.
Lijkt me een behoorlijke uitdaging om dit in een (verlengd?) weekend voor elkaar te krijgen.
Tijdelijk verkorte perronlengte gebruiken is immers nogal moeilijk met direct de overweg achter je.
Het nieuwe perron is al ver gevorderd ondertussen.
Nu is het duidelijk hoe ze het andere gaan aanpakken: Men heeft een stellingconstructie gebouwd aan de overkant, dus een tijdelijk perron om dat richting Sint-Niklaas ook te vernieuwen.

https://imgbox.com/N2gNEuUN https://imgbox.com/a0hHi1L5 (sorry, ik krijg de thumbnails niet gelinkt...)
Laatst gewijzigd door thejay op 15 sep 2020, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Lukas
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas » 15 sep 2020, 21:26

Hoi,

Shrek,

Ik had nog een vraag: Als deze seinen geplaatst worden, moet de spoorlijn dan buiten dienst? En weet je ook wanner deze geplaatst worden tussen Leuven en Aarschot?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9943
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek » 15 sep 2020, 23:44

Lukas schreef:
15 sep 2020, 21:26
Shrek,

Ik had nog een vraag: Als deze seinen geplaatst worden, moet de spoorlijn dan buiten dienst? En weet je ook wanner deze geplaatst worden tussen Leuven en Aarschot?
De spoorlijn daar gaat regelmatig 's nachts buiten dienst, dus dat is op zich geen probleem.
Ik heb geen idee wanneer ze de seinen fysiek gaan plaatsen, daar is de aannemer vrij in. Ik weet alleen dat het nieuwe systeem nog niet direct in dienst genomen gaat worden.

jpvdveer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door jpvdveer » 19 sep 2020, 11:48

Vandaag (zaterdag) en morgen wordt in Terhulpen het nieuwe spoor richting Genval op het bestaande spoor aangesloten. Het spoor wordt letterlijk een stukje opgeschoven.
IMG_20200919_111030-min.jpg
IMG_20200919_111023-min.jpg

Ducktape
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Ducktape » 19 sep 2020, 22:19

thejay schreef:
15 sep 2020, 21:23
thejay schreef:
26 mei 2020, 16:08
Tram44 schreef:
25 mei 2020, 20:43
Wordt het andere perron in Zwijndrecht dan ook in aansluiting daarop verhoogd? Hoge perrons zijn nuttig maar bij voorkeur dan bij alle sporen in een station, zodat wie daar nood aan heeft om in en uit te kunnen stappen zeker is dat hij of zij zowel bij aankomst als vertrek uit de voeten kan.
Volgens mijn info wordt het perron richting Sint-Niklaas inderdaad ook opnieuw aangelegd.
Lijkt me een behoorlijke uitdaging om dit in een (verlengd?) weekend voor elkaar te krijgen.
Tijdelijk verkorte perronlengte gebruiken is immers nogal moeilijk met direct de overweg achter je.
Het nieuwe perron is al ver gevorderd ondertussen.
Nu is het duidelijk hoe ze het andere gaan aanpakken: Men heeft een stellingconstructie gebouwd aan de overkant, dus een tijdelijk perron om dat richting Sint-Niklaas ook te vernieuwen.

https://imgbox.com/N2gNEuUN https://imgbox.com/a0hHi1L5 (sorry, ik krijg de thumbnails niet gelinkt...)
Vanaf maandag is het tijdelijke perron in dienst richting Sint-Niklaas.

Plaats reactie