Eurostar

dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Zo snel denk ik niet dat het zal gaan...eerst de oplossing op papier mogelijk maken.
Tot nog toe kan het totaal NIET.

Daarna beslissen "ombouwen" of "nieuwe treinen", waarschijnlijk nieuwe.... zal dus nog wel enkele jaren duren, maar dan zit er tenminste al een voet tussen de deur.
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door thomaslj »

melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

dentheo schreef:Daarna beslissen "ombouwen" of "nieuwe treinen", waarschijnlijk nieuwe.... zal dus nog wel enkele jaren duren, maar dan zit er tenminste al een voet tussen de deur.
Ombouwen is niet nodig... als men vandaag het groene licht geeft kunnen er morgen ICE-3's naar Londen sporen.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Volgens mij zijn er afgezien van de lengte problemen met de brandafscherming van de elektrische traktieomvormers enz.
Van die laatste eis zal men waarschijnlijk niet af willen....
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
Dus we gaan in oktober evacuatie testen doen in de tunnel voor validatie v/d procedures en de doorrit , om daarna te zeggen" het was prettig tot later eens"??.
Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Wat gaan we zeggen als Trenitalia gaat komen??
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
Op dit moment overnachten telkens twee ICE's in Brussel, en daarbij staan ze lang genoeg stil dat een H/T slag naar Londen waarschijnlijk er nog wel bij kan.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:
K V B schreef: Waarom doet men hier eigenlijk zo moeilijk over? In de Lötschberg Basistunnel zitten de dwarsverbindingen om de 333m, en toch mogen daar kortere treinen doorheen.
Ik denk niet dat het een kwestie is van moeilijk doen. We kunnen gewoon de 2 concepten niet vergelijken met elkaar. En juist het vergelijken is zowat de corebuissines van fora.
Met het concept v/d Zwitsers , lijkt het mij moeilijk om dezelfde noden te lenigen als Eurotunnel.Wij moeten op 50km tunnel per dag minstens 10.000 autos vervoeren en 6000 vrachtwagens +minstens 54 €*.
De Gotthard Basistunnel is anders wel vergelijkbaar met de Eurotunnel. Zowel kwa lengte als kwa verkeer.
In 2020 gaat namelijk de Gotthard autotunnel voor een paar jaar dicht voor renovatie, en om dat op te vangen gaat men ook daar een auto en vrachtwagen shuttle opzetten die waarschijnlijk erg vergelijkbaar zal zijn met die van Eurotunnel, zeker kwa volume.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
nighttrain schreef: Denk je nu werkelijk dat zij die met dit "dossier" bezig zijn , zowel DB of ET, een stelletje ongergeld zijn die ook nog niet alle parameters doorgenomen hebben die hier in dit kwaliteits forum aan bod zijn gekomen?
Ik blijf nederig door te zeggen ,ik kan me ook vergissen ! met 2 ICE3 stellen kunnen ze 2 h/t ritten doen per dag met eventuele ontkoppeling in Brussel.En dit kan hun commercieel objectief zijn voor dit ogenblik in afwachting tot...
Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
volgens goede bronnen is dit niet aan de orde vandaag. Wat niet wil zeggen dat het niet op tafel kan komen na de nodige kosten en baten analyses en de evolutie van de exploitatievoorschriften.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
Dat zou mij vreemd lijken, de huidige stellen zijn nog maar in de helft van hun levensduur en er is ook hoegenaamd geen tekort aan :wink:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Ik kan me ook vergissen, hé. 1 H&T rit is misschien wel haalbaar, maar wellicht is er dan wel een extra stel nodig. De overnachtende trein in Brussel is immers niet zomaar door te trekken, zowel vertrek naar Londen als vertrek 's ochtends uit Londen zou veel te vroeg vallen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Ik kan me ook vergissen, hé. 1 H&T rit is misschien wel haalbaar, maar wellicht is er dan wel een extra stel nodig. De overnachtende trein in Brussel is immers niet zomaar door te trekken, zowel vertrek naar Londen als vertrek 's ochtends uit Londen zou veel te vroeg vallen.
Met 1 extra stel kan men 3 keer londen HT doen hoor :)

momenteel is het ongeveer zo:

Stel1:
FF: 7u30 BRU: 10u30/12u30 FF: 15u30/17u30 BRU: 20u30
Stel2:
BRU: 7u30 FF: 10u30/13u30 BRU: 16u30/18u30 FF: 21u30

Met één extra stel (dat dan in Londen overnacht) kan men het misschien zo doen:
Stel1:
FF: 7u30 BRU: 10u30 LON:12u00/15u00 BRU: 18u30 FF: 21u30
Stel2:
BRU: 7u30 FF: 10u30/13u30 BRU: 16u30 LON: 18u00/19u00 BRU: 22u30
Stel3:
LON: 9u00 BRU: 12u30 FF: 15u30/17u30 BRU: 20u30 LON: 22u00

Maar één stel extra vinden is natuurlijk ook niet eenvoudig als je er maar 13 hebt :roll:
groentje schreef:Ze zitten met zware tekorten aan ICE's in Duitsland, het lijkt me dus sterk dat ze plots een stel tevoorschijn kunnen toveren om mee naar Londen te rijden. Het zal dus wellicht gewoon wachten worden op de nieuwe Velaro's.
De internationale ICE's rijden toch in een aparte pool? Het tekort aan binnenlandse ICE's zou daar dus geen effect op mogen hebben..
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Toen ze een tijdje geleden een aantal ICE's aan de kant moesten houden, zijn er veel vervangen door IC's én de ICE's voor naar het buitenland. De ICE's naar Brussel vielen toen geregeld uit.
melle

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door melle »

thomaslj schreef:
melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?
Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.
Plaats reactie