Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Eric0641
Berichten: 236
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 » 09 mei 2017, 20:03

Deze trein zal er gaan komen. Maar wie gaat hem uitvoeren, dat is nog niet beslist. Het makkelijkste denk ik toch aan een M7 met ATB en Indusi. anders zal Arriva met een flirt een goede uitkomst zijn.
https://www.1limburg.nl/akkoord-over-dr ... en-en-luik
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9075
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek » 09 mei 2017, 20:10

Eric0641 schreef:Deze trein zal er gaan komen. Maar wie gaat hem uitvoeren, dat is nog niet beslist. Het makkelijkste denk ik toch aan een M7 met ATB en Indusi. anders zal Arriva met een flirt een goede uitkomst zijn.
https://www.1limburg.nl/akkoord-over-dr ... en-en-luik
M7 met ATB en PZB gehomologeerd voor NL en D? Dan spreken we over 2023 ten vroegste. Laat maar gewoon een Duits dieseltje met ETCS naar hier komen.

Jan-Mark
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Jan-Mark » 09 mei 2017, 21:00

Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen :wink:

Eric0641
Berichten: 236
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 » 09 mei 2017, 21:19

Jan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen :wink:
En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ect
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 5986
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door groentje » 09 mei 2017, 22:33

Eric0641 schreef:
Jan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen :wink:
En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ect
En waarom niet? Het zal wellicht eerder Visé of Maastricht worden ipv Eijsden, maar zo gebeurt het ook op bijvoorbeeld de EC's tussen Praag en Berlijn.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20382
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Steven » 09 mei 2017, 22:34

Als ze een certificaat hebben mogen die zelf treinen rijden. Maar daarvoor moeten er een aantal regels aangepast worden. Men kan natuurlijk ook samenwerken en dan gaat men onder gedeelde certificaten werken. Zaken zoals er nu al bij de Benelux van toepassing is.

Eric0641
Berichten: 236
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 » 09 mei 2017, 22:50

Echter arriva heeft geen vast trein begeleiders op de treinen. Hebben zo'n vliegend controle team. Treinen zijn 1 mans bediening.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 5986
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door groentje » 09 mei 2017, 22:52

In Duitsland en Nederland zal men wellicht zonder treinbegeleider rondrijden. Maar terwijl de trein verder rijdt, kan het personeel zonder problemen opstappen ergens onderweg.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9075
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek » 09 mei 2017, 23:23

Eric0641 schreef:
Jan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen :wink:
En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ect
Ja dat zal wel moeten hoor. Zolang Arriva geen officiële Belgische vervoerder is (zoals Eurostar en Thalys) zullen ze wel met de NMBS moeten werken. Dan moet er dus een NMBS-gecertifieerde begeleider aan boord zijn en moeten de NMBS-procedures gevolgd worden. Net zoals DB vandaag doet met de ICE die naar Brussel rijden.

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 211
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Nadleeh » 10 mei 2017, 07:54

Maar zoiets lijkt mij met goede afspraken gewoon prima mogelijk.

Jan-Mark
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Jan-Mark » 10 mei 2017, 08:32

Inderdaad, op allerlei manieren kan je dit wel oplossen. Desnoods zou je zelfs nog de Belgische machinisten instructie op de Flirt kunnen geven, en dat er dan een personeelswissel op Maastricht plaatsvindt.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9075
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek » 10 mei 2017, 09:19

Nadleeh schreef:Maar zoiets lijkt mij met goede afspraken gewoon prima mogelijk.
Uiteraard kan dit gewoon, maar Eric0641 lachtte hierboven het idee een beetje weg, terwijl het er in de realiteit wel zo aan toe zal gaan :wink:

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 211
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Nadleeh » 10 mei 2017, 12:37

^^ Check :).

Arriva heeft zoals al eerder vermeld in de draad, het plan om multicourante FLIRT stellen aan te schaffen. Nu heeft dat treintype in België logischerwijs nog geen toelating. Valt er een indicatie te geven van hoelang een toelating voor een nieuw treinstel zal duren? Of hangt dit volledig per treinstel af?

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9075
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek » 10 mei 2017, 12:47

Nadleeh schreef:^^ Check :).

Arriva heeft zoals al eerder vermeld in de draad, het plan om multicourante FLIRT stellen aan te schaffen. Nu heeft dat treintype in België logischerwijs nog geen toelating. Valt er een indicatie te geven van hoelang een toelating voor een nieuw treinstel zal duren? Of hangt dit volledig per treinstel af?
Dat kan al snel 2 jaar duren.

dentheo
Berichten: 7641
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door dentheo » 10 mei 2017, 21:47

Wie "gaat" er over het toelaten van een nieuwe trein ? Infrabel of FOD mobiliteit ?
Theo
Groeten vanop de Heide

Plaats reactie